شجاعیان، یک بازیکن با دو باشگاه!

به گزارش مهسان بلاگ، داریوش شجاعیان اکنون بازیکن استقلال است اما طبق شروطی که باشگاه ماشین گذاشته که اگر باشگاه استقلال حق انتقال او را پرداخت نکند که نکرده، اکنون بازیکن ماشین سازی محسوب می گردد!

شجاعیان، یک بازیکن با دو باشگاه!

قوانین عجیب و غریب در فوتبال ایران

ماجرای داریوش شجاعیان با باشگاه ماشین سازی همچنان ادامه دارد واین باشگاه به تازگی با انتشاربیانیه ای رسما اعلام نموده اگربه حقوقش نرسد، به دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد نمود. باشگاه ماشین سازی دربیانیه خود چنین آورده است: باشگاه ماشین سازی تبریز لازم می داند ضمن انتشار قرارداد انتقال آقای داریوش شجاعیان به اطلاع عموم برساند که بند 5 قرارداد فی مابین که اتفاقا دست نویس خود عوامل محترم استقلال است صراحت تاکید دارد که اگر هر یک از چک ها پاس نگردد قرارداد انتقال فسخ و بازیکن باید به تیم قبلی خود که دوسال دیگر با آن قرارداد دارد برگردد. تاریخچه این انتقال حاکی است که داریوش شجاعیان بازیکنی که سه سال با ما قرارداد داشت، قرار شد به باشگاه استقلال منتقل گردد و حتی باشگاه پرسپولیس خواستار این بازیکن بود ولی ما به قول خودمان پایبند بودیم و وی را به استقلال منتقل کردیم که یک تیم بزرگ است. اما متاسفانه مدیران محترم باشگاه با وجودی که به آنها یک سال هم وقت دادیم به تعهدات خود عمل نکردند و تمام مراجعات ما را بی نتیجه گذاشتند. هم اکنون هم ما چیزی به جز اجرای قرارداد فی مابین را نمی خواهیم. این قرارداد سه جانبه را داریوش شجاعیان هم امضا نموده و هم انگشت زده و این شرط را پذیرفته است. بدیهی است اگر حقوق این باشگاه استیفا نگردد این حق برای باشگاه ماشین سازی وجود دارد که شکایت خود را به دادگاه داوری ورزش در لوزان سوئیس CAS منتقل کند چون به زعم ما وی از لحطه اعلام فسخ دیگر نمی تواند برای هیچ تیمی به زمین برود.

باشگاه ماشین سازی درادامه بیانیه خود آورده:باشگاه استقلال یک مجموعه بزرگ و پرافتخار است و ما به طرفداران این باشگاه احترام می گذاریم و حتی از شکایت به کنفدراسیون آسیا برای طلب حق انتقال خودداری کردیم که پروانه حرفه ای باشگاه استقلال برای حضور در مسابقات آسیایی مورد تعرض قرار نگیرد و یک سال هم همکاری و تحمل داشتیم اما این موضوع حل نشد و بانی این اطلاعیه و اعلان رسانه اخیر ما نیستیم.

2 نامه باشگاه ماشین سازی که نشان می دهد قرارداد شجاعیان با استقلال به خاتمه رسیده و او بازیکن ماشین سازی محسوب می گردد. - -

نصیرزاده:200میلیون ازحق انتقال شجاعیان باقی مانده -

هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تبریزی که در آن موقع نامش گسترش فولاد بود و حالا به ماشین سازی تغییر نام داده، درباره روندی که این پرونده طی یکسال گذشته داشته این طور به خبرنگار ما شرح می دهد: موعد آخرین چک استقلالی ها 25 اسفندماه 96 بود؛ چون شب عید بود و می دانستیم استقلالی ها باید به بازیکنان خود پرداختی داشته باشند، صبر کردیم تا بعد از تعطیلات نوروز به باشگاه استقلال مراجعه کنیم. بعد از عید که به استقلالی ها مراجعه کردیم، به ما اعلام کردند که وضع اقتصادی مناسبی ندارند و حتی حقوق کارمندان باشگاه هم عقب افتاده است. به همین خاطر باز هم صبر کردیم. وی ادامه داد: در تیرماه بار دیگر به مدیران استقلال مراجعه کردیم و اینبار ماجرا مصادف با پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان شده بود. من قراری را با آقای افتخاری مدیرعامل وقت استقلال ترتیب دادم، اما در ترافیک ماندم و دیر به باشگاه استقلال رسیدم. هرطور بود در پارکینگ آقای افتخاری را دیدم و وقتی پیگیر پول شدم ایشان آنجا به شوخی به من گفت داریوش را بردارید و ببرید! من می دانستیم که او شوخی می نماید. به همین خاطر دوباره پیگیری کردم و چند روز بعد از واریزی ای که وزارت ورزش برای استقلال داشت، 100 میلیون تومان به حساب ما ریختند و 200 میلیون تومان دیگر باقی ماند. بعد از آن دیگر هرگز به تلفن ها جواب ندادند و تسویه حسابی هم انجام نشد که ما مجبور شدیم پرونده را به کمیته مشخص وضعیت فدراسیون فوتبال ببریم و موضوع را رسانه ای کنیم.

بازهم پای توفیقی درمیان است -

یکی ازمواردی که باعث ادعای باشگاه ماشین سازی تبریزشده، دست نوشته پندار توفیقی معاون سابق باشگاه استقلال است که طبق آن شجاعیان باید به تبریز برگردد. اما سوال این است که آیا این دست نوشته معتبر است؟ بله، چون هم مهر و هم امضا و اثر انگشت نماینده وقت استقلال را دارد. در این شرایط به نظر می رسد مدیران استقلال باید هرچه سریع تر 200 میلیون تومان طلب ماشین سازی را پرداخت نمایند تا ختم غائله اعلام گردد و شجاعیان هم با روحیه بالا و ذهن آزاد بتواند برای استقلال بازی کند. البت پندار توفیقی یدطولایی درعقد قراردادهای دردسرسازدارد و درسال هایی که دراستقلال پست داشت، بارها این باشگاه را با توافق های نامناسب به دردسرانداخت. توفیقی بعد ازاینکه ازسمت خود کنارگذاشته شد، هیچ گاه درباره چرایی این قراردادهای عجیب و فکرنشده شرحی به رسانه ها نداده است و همیشه کوشیده خودش را مخفی نگه دارد درحالی که بخش عمده ای ازمشکلات قراردادی دراستقلال حاصل بی تدبیری های او است.

10-160

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5533

به "شجاعیان، یک بازیکن با دو باشگاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شجاعیان، یک بازیکن با دو باشگاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید