نیمی از بارش های سالانه در دنیا 12 روزه شده اند ، هشدارسیل جدی است

به گزارش مهسان بلاگ، میزان بارش های سالانه در بیش از نیمی از ایستگاه های اندازه گیری در دنیا به 12 روز در سال رسیده است و ممکن است تا سال 2100 این رقم در سال به 11 روز کاهش یابد.

نیمی از بارش های سالانه در دنیا 12 روزه شده اند ، هشدارسیل جدی است

به گزارش خبرنگاران، آنجلین پندرگراس از NCAR با مشارکت موسسه علوم جوی و محیط زیست در زوریخ دیتای 16 ساله 185 ایستگاه هواشناسی را بررسی نموده و به این نتیجه رسیدند که توزیع یکنواخت باران و برف در هم شکسته شده و نیمی از بارش های بررسی شده که به 12 روز کاهش یافته، ممکن است به 11 روز هم برسد.

به گفته محققان، حوادث آب و هوایی در کنار افزایش متوسط بارش سالانه ناگهانی بخش از تغییرات آب و هوایی ارزیابی شده و رابطه مستقیمی میان گرم شدن زمین و این نوع تغییرات ناگهانی وجود دارد.البته این موضوع همچنان در دست بررسی و تحقیق است اما پیش بینی می گردد تعداد بارش ها از 12 روز در سال در سال 2100 به 11 روز کاهش یابد.

این محققان همچنین دریافتند که در برخی ایستگاه ها بیش از نیمی از بارش سالیانه فقط در 6 روز رخ داده است و این زنگ خطری برای وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و .. است که ناشی از ناهمسانی بارش ها در مناطقی مانند آمریکای شمالی، اوراسیا و اقیانوسیه است.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2990

به "نیمی از بارش های سالانه در دنیا 12 روزه شده اند ، هشدارسیل جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمی از بارش های سالانه در دنیا 12 روزه شده اند ، هشدارسیل جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید