آتن؛ بهترین مقصد گردشگری در تابستان

به گزارش مهسان بلاگ، تابستان فصل رهایی از درس و امتحانات برای دانش آموزان و دانشجویان است. بیشتر خانواده ها برنامه سفر خود را با برنامه درسی فرزندانشان هماهنگ می نمایند. پس چه فصلی بهتر از تابستان برای سفری لذت بخش و به یاد ماندنی. در این مقاله یکی از بهترین مقاصد گردشگری فصل تابستان را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آتن؛ بهترین مقصد گردشگری در تابستان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

آتن، یونان

آتن مکانی برای تجربه تئاتر، اپرا، موسیقی کلاسیک و اجرای حرکات موزون در مکان هایی مدرن، باشکوه و متنوع است. در این شهر سالنی برای برگزاری جشن باستانی اپیداروس که 340 سال قبل از میلاد ساخته شده، وجود دارد. سالنی که برای 1500 سال زیر خاک دفن شده بود و به خاطر دیوارهای آهکی و سیستم آکوستیکی اش مشهور است. برنامه های موجود در جشنواره های این کشور، شامل اجرای تراژدی های هنری کلاسیک و جدید یونانی، آثار هنری مشترک یونانی-ژاپنی و آثار کلاسیک اروپایی است. سال 2015 بحث در خصوص مسائل کشور یونان مانند بیکاری، بی خانمانی، نبود امنیت اقتصادی و مسائل مربوط به مهاجران و پناهندگان، بخش بزرگی از نمایش های یونان را تشکیل داد.

چطور به آنجا برویم؟

بیشتر سالن های اجرای جشنواره های یونان در آتن قرار دارند و به وسیله سیستم حمل و نقل عمومی امکان دسترسی به آن ها فراهم است. دو مجموعه از این سالن ها، سالن تئاتر باستانی اپیداروس و تئاتر کوچک اپیداروس در آرگولیس در غرب آتن قرار دارند. جالب است بدانید زمانی که جشن های اپیداروس اجرا می شوند، قیمت بلیط اتوبوس در آتن کاهش می یابد.

کجا اقامت کنیم؟

حدود 15 سوییت و هتل از جمله هتل آوا در قدیمی ترین منطقه آتن یعنی محله تاریخی پلاکا واقع شده است. از این هتل تا محل اجرای نمایش های قدیمی حدود 10 دقیقه پیاده روی، فاصله دارد و مغازه ها، رستوران ها، موزه آرکوپولیس و مقبره زئوس فاصله نزدیک تری دارند. همه ی سوییت های این ناحیه دارای آشپزخانه و بالکن اختصاصی هستند، همچنین شما می توانید با اندکی هزینه بیشتر، طبقه سوم یک سوییت را اجاره کنید و از فضای اضافی، ایوان اختصاصی و مناظر آکروپولیس لذت ببرید.

خوراکی و نوشیدنی مخصوص این ناحیه چیست؟

رستوران موزه آکروپولیس، آدینه ها تا پاسی از شب باز است و سرویس شامی عالی ارائه می دهد. البته به یاد داشته باشید که بهتر است از قبل جا رزرو کنید. منوی رستوران شامل؛ انواع غذاهای ویژه یونانی مثل سن میهالی، نوعی پنیر گاوی از جزیره سایروس، نوعی پنیر دودی از مِتساوو، ماهی تازه و فیله گوشت گوساله خوابیده در روغن ترافل(قارچ دنبلان) و میوه های خشک است.

سوغاتی ویژه آتن چیست؟

بازار مرکزی و شلوغ آتن جایی است که مردم محلی برای خرید انواع محصولات کشاورزی تازه، ماهی و گوشت گاو، مرغ, بره و خرگوش به آنجا می فرایند. علاوه بر آن، فروشندگان دوره گرد، ادویه ، ترشی جات، آجیل، میوه های خشک شده، محصولات پخته شده، قهوه و لوازم خانگی کوچک عرضه می نمایند.

حقیقت جالب

سالن تئاتر (اپیداروس) یونان باستان به بهترین شکل حفظ شده است. این بنا به شکل نیم داره در یک طرف تپه ای طبیعی ساخته شده و 1400 صندلی از جنس سنگ آهک دارد که هیچ کدام مانع دید دیگری نمی گردد. طراحی و صندلی های نشستن این سالن با یک سیستم آگوستیک استثنایی صدا ترکیب شده تا حتی صدای یک پچ پچ آرام هم تا 55 ردیف به راحتی قابل شنیدن باشد. لطفا نظرات خود را در خصوص شهر آتن و زیبایی هایش با خبرنگاران درمیان بگذارید. منبع: نشنال جئوگرافیکمنبع: کجارو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30548

به "آتن؛ بهترین مقصد گردشگری در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن؛ بهترین مقصد گردشگری در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید