آشنای با تاریخچه تئاتر در دنیا

به گزارش مهسان بلاگ، تئاتر به معنای تماشا کردن و دیدن، یک کلمه یونانی و یکی از هنرهای هفتگانه است که به سده چهارم و پنجم قبل از میلاد مسیح برمی شود.

آشنای با تاریخچه تئاتر در دنیا

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام تخفیفان، به طور کلی تئاتر در هر جامعه با آیین های مرسوم آن مرز و بوم آمیخته بوده است. در یونان باستان به علت وسیع بودن فضای نمایش که عموماً در پای کوه ها و تپه ها برگزار می شد، صدا از اهمیت بالایی برخوردار بود. در آن دوران سه نوع صدا از بازیگران درخواست می شد.

1- تحریری 2- دکلمه 3- آوازی

برای بازیگران یونانی حالت چهره اهمیت چندانی نداشت زیرا همواره صورتکی بر چهره داشتند و از طرفی دیگر وسیع بودن مکان اجرای تئاتر از تأکید بر حالت چهره (میمیک) می کاست. در نمایش های یونان باستان یک بازیگر معمولاً بیش از یک نقش را بازی می کرد و حتی نقش زنان را مردان اجرا می کردند.

تئاتر در ایران

تئاترهای اولیه در ایران پیوند عمیقی با واقعه کربلا و زندگی پیامبران دارد که عموماً تعزیه نامیده می گردد اما تئاتر به شکل مدرن و امروزی برای اولین بار در زمان ناصرالدین شاه به ایران آمد و تا قبل از آن تئاتر غیر تعزیه ای به یک سری نمایش های سبک کوچه بازاری خلاصه می شد که روحوضی و تقلید کاری نمونه هایی از آن بود.

تا قبل از سفرهای اروپایی ناصرالدین شاه افرادی در دربار تئاترهایی فی البداهه برای او اجرا می کردند ولی سفر شاه به اروپا و دیدن عظمت و شکوه سالن های نمایشی آن جا دل او را برد. وی که شیفته ظاهر سازی بود در سال 1290 فرمان به تأسیس سالنی در تهران داد تا اجرای تئاتر در کشور ما رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.

هم زمان با دوران مشروطیت در ایران در سال 1324 جماعت هنرپیشگان و تئاترهای متعددی در این دوره پدید آمد که اولین آن ها تئاتر فرهنگ در عمارت مسعودیه بود. از سید علی نصر به عنوان پدر تئاتر ایران یاد می گردد ....

تئاتر سبک های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به رئالیسم (واقع گرایی)، سورئالیسم (ورای حقیقت)، رمانتیسم (شاعرانه)، سمبولیسم (نمادگرایی)، ناتورئالیسم (طبیعت گرایی)، مدرنیسم (امروزی)، کمدی و ... اشاره نمود.

آشنایی با محبوب ترین تئاترها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن استفاده از اسمارت فون ها، شناخت و آگاهی از جدیدترین و پرفروش ترین تئاترها تنها با چند کلیک و استفاده از اینترنت امکان پذیر شده است. سایت های مختلف با معرفی و فروش بلیط های تئاترها و نمایش های جذاب ساعاتی پر انرژی را برای یک تفریح خانوادگی سالم و پر انرژی فراهم ساخته اند.

انتخاب های فرهنگی گسترده ای در تخفیفان برای شما فراهم شده است. می توانید برای یک کنسرت برنامه ریزی کنید و یا به وسیله سایت تخفیفان، بلیط یک تئاتر کمدی را با تخفیف مناسب خریداری کنید. یکی از پرطرفدارترین بخش های هنرهای نمایشی، تئاتر کمدی و موزیکال است. بعد از گذراندن یک هفته کاری تکراری و خسته کننده، انتخاب یک نمایش کمدی می تواند بهترین پیشنهاد برای گذراندن تعطیلات آخر هفته باشد.

خرید اینترنتی بلیط تئاتر از تخفیفان برای یک تفریح فرهنگی به یادماندنی تنها شامل تخفیف و کاهش قیمت نیست بلکه می توانید از محتوای نمایش با خبر شوید و یا نظرات کاربران سایت را که از پیشنهادهای این سایت استفاده نموده اند، بخوانید تا از خرید خود مطمئن شوید.

در عین حال پس از اطمینان از بسته فرهنگی مورد نظر، برای اعضای خانواده یا دوستان خود بلیط تهیه کنید و در یک لذت هنری سرگرم کننده، شریک شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35445

به "آشنای با تاریخچه تئاتر در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنای با تاریخچه تئاتر در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید