آمریکایی ها از جنایات خود علیه بشریت شرمسار نمی شوند

به گزارش مهسان بلاگ، تهدید اردوغان در این باره که ترکیه قتل عام سرخ پوست ها در آمریکا را نسل کشی خواهد شناخت، باعث تحریک واشنگتن نشد، همانطورکه کاخ سفید فقط به اعلام قربانیان عملیات نظامی پنتاگون در سراسر دنیا پرداخته و این برخورد را شفافیت می نامد.

آمریکایی ها از جنایات خود علیه بشریت شرمسار نمی شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه راسیسکایا گازیتا،چاپ مسکو امروز نوشت: چند سال پیش، در یکی از مباحثات، توضیحی در این باره داده شد که چرا ایالات متحده خود را یک کشور آزاد می داند. خلاصه کلام این بود: وقتی پنتاگون طی عملیات نظامی مختلف تعدادی از مردم غیرنظامی در سوریه، افغانستان یا دیگر کشورهای دنیا را به قتل می رساند، هرگز آنچه را که انجام داده، پنهان نمی نماید. آمریکایی ها به سادگی جامعه دنیای را از تعداد قربانیان آگاه نموده و در بهترین حالت یک عذرخواهی هم به دنبال آن شنیده می گردد، یا اصلاً عذرخواهی نمی نمایند، بستگی به شرایط دارد و این برخورد خود را شفافیت می نامند.

بنابراین، این هفته زمانی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرد که ترکیه قتل عام سرخپوستان در ایالات متحده را رسماً به عنوان نسل کشی به رسمیت می شناسد، این مسئله باعث کوچکترین تحریکی در واشنگتن نگردید.

خشم اردوغان قابل درک است. هنوز یک ماه از دیدار وی با دونالد ترامپ نگذشته بود که کاخ سفید ضربه ای از پشت به آنکارا وارد کرد.

در شرایطی که قطعنامه ای که در ماه اکتبر توسط مجلس نمایندگان کنگره به تصویب رسید که قتل ارامنه توسط تر ک ها در سال 1915 را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخت، هنوز در ترکیه با مسئله عدم توانایی رئیس جمهوری آمریکا برای نفوذ در بخشی از کنگره تحت کنترل دموکرات ها توجیه می گردد، تصمیم جدید مجلس سنای آمریکا تحت سلطه جمهوری خواستار مرتبط به ترامپ که برای اولین بار وقایع نسل کشی ارامنه در سال 1915 را نسل کشی نامیده، خشم مقامات آنکارا را برانگیخت.

در بحث کنونی قصد آنالیز این رویداد تاریخی (قتل عام ارامنه ) را نداریم. تناقض این شرایط در آن است که در جامعه آمریکا به هیچ وجه پنهان نمی گردد که سرخپوستان که بومیان اصلی این سرزمین بودند در فرایند استعمار قاره آمریکا نابود شدند. محققان این رقم را نام برده و معتقدند: تنها مهاجرین اروپایی از 56 تا 70 میلیون بومی آمریکای جنوبی، مرکزی و آمریکای شمالی را کشته اند.

تا به امروز میلیون ها نفر قربانی اقدامات آمریکا در سراسر دنیا شده اند

گزارشی از سوی کمیته حزب عدالت و توسعه ترکیه (حزب حاکم) محاسبه نموده است که تا به امروز چند میلیون انسان بی گناه در سراسر دنیا توسط آمریکا به قتل رسیده اند. علاوه بر سرخپوستان بومی آمریکا، در نتیجه کوشش های استعمارگران که در اواسط قرن شانزدهم تا اواسط قرن نوزدهم قصد داشتند به اصطلاح دنیا نو بسازند، 35 میلیون مهاجر آفریقایی که به عنوان برده نگهداری می شدند به دلیل شکنجه و بدرفتاری بیش از اندازه نابود شدند. بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی جان 350 هزار نفر از مردم ژاپن را گرفت. تقریباً 4 میلیون نفر در کره شمالی در طی سه سال بمباران هواپیماهای آمریکایی جان خود را از دست دادند. در طول جنگ ویتنام 3 میلیون نفر جان خود را از دست دادند که مقصر آن ایالات متحده بود. فهرست قربانیان غیرنظامی که با مرگ آنها با واشنگتن رابطه مستقیم دارد، بسیار طولانی و چشمگیر است. در واقع، همانطور که مایکل مور فیلمساز معروف آمریکایی در مصاحبه ای گفته: آمریکا کشوری است که بر پایه نسل کشی و توسط کار برده داری ساخته شده و همچنان از بردگی زنان به عنوان شهفرایندان درجه دوم حمایت می کند.

نه کنگره و نه کاخ سفید، هیچکدام حقایق تاسف برانگیز فوق را انکار نمی نمایند. این واقعیات مرتباً به مباحثات شدیدی در جامعه مدنی و در میان وطن پرستان و کسانی که کشورشان را ذاتاً شرور می دانند تبدیل می گردد. از هر نقطه نظر صحبت بر سر پیروزی مطرح نیست. تنها توافقی که جامعه آمریکا به تدریج به آن دست یافته: تجدید نظر در رابطه با کریستوف کلمب (کاشف آمریکا) است. بخش قابل توجهی از آمریکایی ها اکنون بر این باورند که او قاره آمریکا را کشف کرد تا بتواند آن را غارت کند.

البته چنین اجماعی درباره اجداد بنیانگذار دولت ایالات متحده مشاهده نمی گردد. به اصطلاح مترقی ها ادعا می نمایند که قانون اساسی آمریکا را برای قانون مند شدن برده داری نوشته اند. برعکس، مخالفان آنها متقاعد شده اند که آمریکا کفاره گناه برده داری را در دوران جنگ داخلی پرداخته و در کنار صفحات سیاه تاریخ آمریکا ، باید بیشتر دستاوردهای کشور خود را به یاد داشت.

درباره قتل عام سرخپوستان، رسانه های آمریکایی جنبه های مثبتی را یافته اند. شبکه تلویزیونی سی.ان.ان اخیراً گزارشی را به نقل از دانشمندان دانشگاه کالج لندن منتشر نموده است. این افراد ادعا می نمایند که محرومیت زدایی از آمریکا (به اصطلاح قتل عام مردم محلی - که تقریباً توسط مهاجران اروپایی انجام گرفت، شرایطی را برای انقلاب صنعتی در ایالات متحده ایجاد نموده و راه را برای سلطه اروپا بر دنیا باز کرد و همه اینها به لطف منابع و مواد غذایی حاصل از دنیا قدیم و همچنین تغییرات آب و هوایی ناشی از محرومیت زدایی حاصل شد.

آمریکایی ها خود به نسل کشی سرخپوستان بومی این کشور اذعان دارند

طبق آمار رسمی در ایالات متحده، در سال 1900، تنها 375 هزار سرخپوست در خاک این کشور باقی مانده بود (از این تعداد 237 هزار نفر تابعیت آمریکایی نداشتند و عضو قبایل مختلف در نظر گرفته می شدند).

در سال 2010، مقامات آمریکایی رسماً از سرخپوستان آمریکا عذرخواهی کردند. قطعنامه کنگره درباره این موضوع برای نمایندگان پنج قبیله بزرگ بومی آمریکایی قرائت شد. در این سند از سیاست های غیرسازنده و خشونت علیه سرخپوستان، غارت ها و تصرف سرزمین های آنها صحبت به میان آمده، ولی بلافاصله یادآوری شده که واقعیت های ارائه شده نمی تواند مبنای شکایت از دولت آمریکا قرار بگیرد.

در رابطه با تهدید اردوغان درباره به رسمیت شناختن قتل عام سرخپوستان بعنوان نسل کشی، واقعیت این است که این مسئله آسیبی به سیاستمداران آمریکایی نزده یا باعث برانگیختن شرم آنها نمی گردد. مردم آمریکا در طول تاریخ خود چیزهای بدتر و توهین آمیزتری را شنیده اند که تاثیری هم بر آنها نداشته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30126

به "آمریکایی ها از جنایات خود علیه بشریت شرمسار نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها از جنایات خود علیه بشریت شرمسار نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید