آنکارا دستور بازداشت 149 نفر را صادر کرد

به گزارش مهسان بلاگ، دولت ترکیه دستور بازداشت 149 نفر دیگر را که اغلب آنها از نیروهای امنیتی سابق و کنونی هستند به اتهام ارتباط با شبکه گولن و کودتای نافرجام سال 2016 در این کشور صادر کرد.

آنکارا دستور بازداشت 149 نفر را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری دولتی ترکیه آناتولی گزارش داد دولت این کشور امروز دوشنبه دستور بازداشت 149 نفر را که اغلب آن ها از نیروهای امیتی هستند، صادر کرد. آن ها متهم هستند که با شبکه فتح الله گولن که آنکارا می گوید سازمان دهنده کودتای نافرجام سال 2016 این کشور است، در ارتباط هستند.

از زمان این کودتا که 250 کشته داد، آنکارا به بازداشت های گسترده علیه کسانی که آن ها را طرفداران فتح الله گولن، روحانی منتقد دولت اردوغان می خواند، دست زده است.

گولن که پیش از این از متحدان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود، هر گونه ارتباط با این کودتا را انکار کرده است. وی از سال 1999 در تبعیدی خودخواسته در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد.

خبرگزاری رویترز به نقل از آناتولی گزارش داد دفتر دادستانی در استان غربی بالیکسیر دستور بازداشت 74 نفر را صادر کرده که بیشتر آن ها از نیروهای امنیتی اخراج شده هستند. در بین این افراد 6 رئیس پلیس سابق و مقامات امینتی حضور دارند.

در استان جنوب شرقی غازی عینتاب هم دستور بازداشت 33 نفر از جمله 24 نیروی امنیتی کنونی و در استان بورسا در غرب ترکیه دستور بازداشت 42 نفر شامل 6 سرباز صادر شده است.

اردوغان سالهاست طرفداران گولن را به ایجاد دولت موازی از طریق نفوذ در پلیس، دستگاه قضایی، نظامی و سایر ارگان های دولتی متهم کرده است.

از زمان تلاش برای کودتا، حدود 80 هزار نفر بازداشت و محاکمه شده یا در انتظار محاکمه هستند و حدود 150 هزار کارمند، نیروی نظامی و افراد دیگر اخراج یا از کار تعلیق شده اند.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51638

به "آنکارا دستور بازداشت 149 نفر را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا دستور بازداشت 149 نفر را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید