اتفاقات تلخ و شیرین برای رشته محبوب و استقلال

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بی شک تیم ملی والیبال و دیدارهایی که این تیم در جریان مسابقات انتخابی المپیک مقابل حریفان آسیایی و اروپایی خود برگزار نموده مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زدند، اتفاقاتی که به واسطه المپیک ریو و تاثیر مستقیم بر روی کاروان اعزامی به این دوره بازی ها برای همه مهم است. اما به غیر از والیبال بودند رشته و ورزشکاران دیگری که در این هفته رو به خاتمه اتفاقات مهمی را برای ورزش ایران موجب شدند مانند ذوب آهن که در رقابت با استقلال قهرمان جام جذفی شد، کیانوش رستمی که در مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر و انتخابی المپیک رکوردشکنی کرد و محمد نصیری که در همین رقابت ها مدال المپیک 1972 مونیخ خود را به دست آورد.

اتفاقات تلخ و شیرین برای رشته محبوب و استقلال

اما مهمتر از اینها صحبت هایی بود که پیرامون باشگاه استقلال و در رابطه با تغییر مدیریتی این باشگاه با رفتن بهرام افشارزاده و همچنین خاتمه همکاری با پرویز مظلومی پیش از اتمام دوره دو ساله قراردادش مطرح شد.

در این هفته دو جابه جایی مدیریتی هم در مجموعه ورزشی های آزادی و کشوری ایجاد شد که به نظر می رسد بی ربط با اظهارات هفته گذشته کارلوس کی روش و انتقاد از مدیریت مجموعه آزادی نباشد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

تیم ملی اسنوکر ایران قهرمان آسیا شد

پنجشنبه گذشته و در آخرین روز از مسابقات اسنوکر قهرمانی اسیا تیم ملی کشورمان در بازی فینال مقابل تیم پر قدرت هند ظاهر شد و دریک بازی سخت و نفس گیرپیروز شد بر این تیم غلبه کند و قهرمان آسیا گردد. بازیکنان کشورمان که با ترکیب سهیل واحدی و امیر سرخوش در مقابل ادیتا مهتا و پانکاچ ادوانی هندی صف ارایی نموده بودند ابتدا پارت اول را به حریف واگذار کردند و در ادامه پیروز شدند پارت های دوم و سوم را به سود خود به اتمام برسانند.

چهل روز گذشت

مراسم چهلمین روز درگذشت بازیکن جوان تیم فوتبال ملوان و تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه گذشته در روستای قادی کلای قائمشهر برگزار گردید. در این مراسم، اهالی ورزش استان مازندران، پژمان نوری کاپیتان تیم ملوان، حسین بادامکی کاپیتان پدیده، جواد کاظمیان بازیکن اسبق پرسپولیس و بعضی دیگر از چهره های فوتبالی حاضر بودند و در کنار خانواده اولادی یاد و خاطره این فوتبالیست جوان را گرامی داشتند. مراسم چهلمین روز درگذشت بازیکن پیشین تیم های فوتبال پرسپولیس، استقلال، نفت و الشباب امارات در شرایطی برگزار گردید که چند هزار نفر از اهالی قائمشهر و هم محلی های این بازیکن در این مراسم حضور داشتند اما چهره های ورزشی کم تعدادی خود را به قادیکلا رسانده بودند.

ستاره های استقلال برگردانده شدند

سایت سازمان لیگ فوتبال ایران که از لوگوی بی ستاره استقلال استفاده نموده بود پس از واکنش طرفداران استقلال لوگوی ثبت شده باشگاه را جایگرین لوگوی بی ستاره باشگاه آبی تهران کرد. این خبر مربوط به پنجشنبه گذشته است؛ پیش از آن در گزارشی کهخبرنگاران منتشر کرد، این لوگو بدون ستاره بود و امیر عابدینی عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفته بود که حذف ستاره های این لوگو سهوی بوده است.

سیامند رحمان نامزد عضویت در انجمن ورزشکاران پارالمپیکی شد

در نامه ای که از سوی IPC در اختیار کمیته ملی پارالمپیک نهاده شده نام سیامند رحمان به عنوان یکی از نامزدها به چشم می خورد. از میان این فهرست 22 نفره در نهایت شش نفر به انجمن ورزشکاران IPC راه پیدا خواهند کرد. این انتخابات در طول برگزاری رقابتهای پارالمپیک در ریو دو ژانیرو برگزار خواهد شد.

پرداخت حقوق بازنشستگی به مدال آوران ریو

در راستای معین بسته های ویژه به عنوان پاداش برای مدال آوری ورزشکاران در بازی های المپیک ریو، کمیته ملی المپیک تفاهم نامه جدیدی با یکی از شرکت های بیمه ایران امضا کرد که به موجب آن ورزشکاران اعزامی به این دوره بازی های المپیک، بیمه عمر و درمان می شوند ضمن اینکه مدال آوران هم حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد. بر اساس این تفاهم نامه بیمه عمر و درمان برای حریفان تمرینی ورزشکاران اعزامی به ریو همچنین دیگر اعضای کاروان ایران هم لحاظ خواهد شد.

اعلام صندلی نهایی شمشیربازان ایران در مسابقات جهانی مسکو

شنبه شب و در خاتمه دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ روسیه که در مسکو جریان داشت، علی پاکدامن که تا جدول 32 نفره پیش رفته بود در رده 26 نهاده شد، مجتبی عابدینی در رده 33 ایستاد و محمد رهبری هم صاحب رده 77 شد.

ذوب آهن قهرمان جام حذفی شد

دیدار تیم های استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان در فینال رقابت های جام حذفی کشور، یکشنبه شب در استادیوم اروند خرمشهر و به قضاوت علیرضا فغانی برگزار گردید که در 120 دقیقه دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند تا کار به ضربات پنالتی کشیده گردد. در ضربات پنالتی اما ذوب آهن اصفهان 5 بر 4 مقابل استقلال به فزونی دست یافت و جام قهرمانی را بالای سر برد.

برگزاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش

چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک دوشنبه گذشته به ریاست کیومرث هاشمی رئیس این کمیته و با حضور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، دیگر مسئولان کمیته و همچنین روسای فدراسیون ها به عنوان اعضای مجمع در محل آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید. در این مجمع گزارش عملکرد کمیته طی یک سال گذشته، گزارش اقتصادی، گزارش وضعیت کاروان های المپیکی و پارالمپیکی ایران ارائه شد.

افشارزاده از مدیریت استقلال کنار می رود؟!

بعد از ناکامی استقلال از تصاحب عنوان قهرمانی مسابقات جام حذفی، یک منبع مطلع خاطرنشان کرد که دوره سرپرستی بهرام افشارزاده در باشگاه استقلال به خاتمه رسیده و به زودی گزینه جدیدی به جای وی مدیریت آبی پوشان را بر عهده خواهد گرفت.

تغییرات مدیریت های دو مجموعه ورزشی به خاطر اظهارات کارلوس کی روش!

کارلوس کی روش هفته گذشته در نشست خبری به انتقاد تند از مدیر مجموعه ورزشی پرداخت و رفتارهای وی را خصمانه بیان کرد. به دنبال این نقدها نیکوخصال دوشنبه در جوابیه ای پاسخ کی روش را داد اما هنوز چند ساعت از این پاسخ نگذشته بود که وی از سمتش برکنار شد. بر این اساس و با حکم مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی سیدحسن طباطبایی به عنوان مدیر جدید مجموعه ورزشی آزادی انتخاب شد. اما از آنجا که وی سرپرستی مجموعه ورزشی شهید کشوری را بر عهده داشت، مدبر به فاصله یک روز بعد طی حکمی سید مهدی هاشمی را به عنوان سرپرست ای مجموعه ورزشی منصوب کرد.

مهمان ویژه، رکوردشکنی و بازپسگیری مدال دزیده شده در جام فجر وزنه برداری

مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر که حکم گزینشی المپیک را هم دارد از سه شنبه با حضور ورزشکاران کشورهای مختلف و در حضور تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی به عنوان ویژه ترین مهمان در تهران شروع به کار کرد. در روز نخست این رقابت ها کیانوش رستمی ا در دسته 85 کیلوگرم پیروز شد در حرکت یک ضرب وزنه 175 کیلوگرم را بالای سر ببرد. این وزنه بردار در حرکت دو ضرب هم وزنه 220 کیلوگرم را مهار کرد تا رکورد جهانی را دو کیلو ارتقا بدهد. در مجموع هم رستمی با 395 کیلوگرم، رکورد جهانی را یک کیلو ارتقا داد. اتفاق خوب دیگری که در روز نخست این رقابت ها رقم خورد هم مربوط به وزنه برداری ایران و محمد نصیری بود. وی در این روز مدال نقره خود که در المپیک 1972 مونیخ کسب نموده بود را بعد از 44 سال از رییس فدراسیون جهانی دریافت کرد. گفته می گردد مدال نقره نصیری چند سال پیش به سرقت رفت که این مدال در نهایت توسط یکی از ایرانیان مقیم خارج از کشور پیدا و خریداری شد تا امروز دوباره به صاحب اصلی خود بازگردانده گردد.

جدایی مظلومی و حضور منصوریان

اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال برای تعیین کردن وضعیت این تیم برای فصل آینده سه شنبه تشکیل جلسه دادند، قرار بود در خاتمه این نشست سرمربی جدید آبی پوشان معرفی گردد که البته این اتفاق رخ نداد اما در مجموع هیات مدیره آبی ها پس از آنالیز عملکرد مظلومی به این نتیجه رسیدند که وی از این تیم جدا گردد. این در حالی است که پرویز مظلومی با استقلال قرارداد دو ساله دارد. با این حال علیرضا منصوریان جایگزین وی شد تا مهمترین تغییر روی نیمکت آبی ها صورت بگیرد.

بسکتبال ایران در غرب آسیا

تیم ملی بسکتبال که برای حضور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا راهی اردن شده است، طی این هفته و در نخستین دیدار خود در این رقابت ها ابتدا برابر لبنان به فزونی 81 بر 75 دست یافت سپس سوریه را 93 بر 63 شکست داد. شاگردان درک باورمن که در سومین بازی نیز پیروز به شکست عراق شدند، امروز پنجشنبه آخرین دیدار مقدماتی خود را برابر میزبان مسابقات یعنی اردن برگزار می نمایند.

والیبال ایران در راه المپیک

تیم ملی والیبال ایران طی این هفت روز وزش دیدارهای خود در مسابقات گزینشی المپیک در ژاپن را شروع کرد. تیم کشورمان دیدارهای خود را با پیروزی مقتدرانه و 3 بر صفر برابر استرالیا شروع کرد و در دومین دیدار هم 3 بر 2 کانادا را شکست داد. ملی پوشان والیبال ایران بعد از کسب این دو پیروزی مقابل فرانسه قهرمان لیگ جهانی 2015 صف آرایی کردند و برابر این تیم متحمل شکست 3 بر صفر شدند. در ادامه این رقابت ها تیم ملی والیبال که روز چهارشنبه مقابل ژاپن به میدان رفت و سه بر یک به پیروزی رسید، امروز پنجشنبه برابر چین قرار می گیرد. چینی ها اصلی ترین و به نوعی نزدیک ترین رقیب والیبال ایران در میان تیم های آسیایی و برای کسب سهمیه المپیک هستند.

تیم ملی والیبال بعد از دیدار حساس و معین نماینده امروز با چین، روز آدینه استراحت خواهد داشت و شنبه و یکشنبه آینده دیدارهای خود در مسابقات انتخابی المپیک را پیگیری می نماید.

جابجایی لیگ برتر

طی این هفت روز ورزش پیغام صادقیان که سال گذشته برای تیم های نفت و صبا به میدان رفت، با ماشین سازی تبریز قرارداد یکساله امضا کرد. در این هفته مهدی اسلامی دروازه بان تیم ماشین سازی تبریز و امین قاسمی نژاد مهاجم این تیم قراردادشان را تمدید کردند ضمن اینکه سانتوز، گردانی، نوری، قربانی و صادقیان بازیکنان بودند که به این تیم اضافه شدند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22147

به "اتفاقات تلخ و شیرین برای رشته محبوب و استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقات تلخ و شیرین برای رشته محبوب و استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید