اتلتیکو و ختافه بازنده های عظیم طرح پیشنهادی فدراسیون فوتبال اسپانیا

به گزارش مهسان بلاگ، نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا به گزینه نیمه تمام گذاشتن فصل برای جلوگیری از بالا بردن ریسک شیوع کرونا، جدی تر فکر نموده است.

اتلتیکو و ختافه بازنده های عظیم طرح پیشنهادی فدراسیون فوتبال اسپانیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری ESPN، فدراسیون فوتبال اسپانیا در نظر دارد که در صورتی که امکان از سرگیری مسابقات این فصل لالیگا به خاطر شیوع کرونا فراهم نشد، فصل را بدون معین قهرمان مختومه اعلام اما تیم هایی که برای رقابت های اروپایی فصل آینده سهمیه خواهند گرفت را معین کند.

در صورتی که این طرح پیشنهادی به مرحله اجرایی برسد، دو تیم متحمل ضرر عظیمی خواهند شد. یکی از این بازنده های عظیم اتلتیکومادرید خواهد بود، چرا که شاگردان دیه گو سیمئونه در حال حاضر و تا پیش از تعلیق لیگ به دلیل شیوع کرونا در اسپانیا، در رده ششم جدول رده بندی قرار داشتند. این در حالیست که هنوز 11 هفته دیگر به انتها فصل باقی مانده و قطعاً آنها شانس زیادی برای بازگشت به جمع مدعیان بالانشین جدول دارند.

طبق شرایط فعلی جدول، تیم های بارسلونا، رئال مادرید، سویا و رئال سوسیه داد در رده های اول تا چهارم هستند و بر اساس طرح پیشنهادی لالیگا، این تیم ها سهمیه لیگ قهرمانان خواهند گرفت. اتلتیکومادرید هم همراه با ختافه نمایندگان اسپانیا در فصل آینده لیگ اروپا خواهند شد.

دیگر بازنده عظیم این طرح هم ختافه خواهد بود، چون در حال حاضر با سوسیه داد هم امتیاز است و حتی خارج از خانه این تیم را شکست داده اما از آنجایی که هنوز در خانه خود با این تیم باز نکرده، نمی تواند برنده مصاف های رودرو تلقی گردد و به این ترتیب تفاضل گل صندلی دو تیم را معین می نماید که با توجه به برابر بودن تفاضل گل دو تیم، در این صورت سوسیه داد در مکان بالاتری قرار خواهد گرفت چون گل های زده بیشتری دارد. (33 به 25)

سومین سهمیه لالیگا برای لیگ اروپای فصل آینده هم که هر ساله به قهرمان جام حذفی داده می گردد با توجه به شرایط فعلی در صورتی که امکان ادامه مسابقات کوپا دل ری نباشد به تیمی داده می گردد که بالاترین صندلی را در جدول لالیگا در میان تمام تیم های حاضر در این مرحله جام حذفی داشته باشد. در میان تیم های باقی مانده در این فصل از جام حذفی اسپانیا بعد از تیم های عظیم که سهمیه لیگ قهرمانان می گیرند، رده بالاترین تیم اتلتیک بیلبائو است. پس این تیم سومین نماینده اسپانیا در لیگ اروپای فصل آینده می گردد.

هنوز معین نیست که در صورت نیمه تمام ماندن فصل، تکلیف تیم های سقوط کننده و صعود کننده از دسته دوم فوتبال اسپانیا به لالیگا چه خواهد شد اما با قطعی شدن این سناریو، قطعاً یکی از چالش های پیش روی یوفا و اتحادیه باشگاه های اروپایی (ECA) معین سازوکار برای حل این معضل خواهد بود.

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45143

به "اتلتیکو و ختافه بازنده های عظیم طرح پیشنهادی فدراسیون فوتبال اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتلتیکو و ختافه بازنده های عظیم طرح پیشنهادی فدراسیون فوتبال اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید