ادامه عملیات اجرایی ساختمان رصدگاه نجوم در کویر سه قلعه سرایان

به گزارش مهسان بلاگ، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان از ادامه عملیات اجرایی اولین ساختمان و کمپ نجومی استان در کویر سه قلعه شهرستان سرایان اطلاع داد.

ادامه عملیات اجرایی ساختمان رصدگاه نجوم در کویر سه قلعه سرایان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، محمد عرب با اعلام این خبر گفت: کویر سه قلعه یا بهشت منجمان و کویرنوردان یکی از زیباترین کویرهای استان با ابرناکی بسیار کم، آسمانی پرستاره ، حد قدر 7/2 (تاریک ترین نقاط زمین داری حد قدر 7/5 است) که از این حیث یکی از تاریک ترین نقاط سیاره زمین است.

او اضافه نمود: این منطقه از نظر جغرافیایی طوری واقع شده است که در راستا جریان گرد غبار محلی نیست، افق دید باز، امنیت بالای منطقه، دارا بودن جاذبه های کویری زیبا و استثنایی در حاشیه رصدگاه شامل تپه های ماسه روان (تپه ماهور)، دریاچه نمک، دق (زمینی کاملا صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست) ، آداب و رسوم زندگی عشایری ، مجموعه تاریخی شهر سرایان و شهر سه قلعه و همچنین اقامتگاههای بوم گردی با امکانات رفاهی و تفریحی و... گوشه ای از جذابیت های کویر سه قلعه شهرستان سرایان است.

عرب ادامه داد: در کنار جذابیت های متنوع گردشگری ، خونگرمی ، مهربانی و مهمان نوازی مردم از مهمترین خصلت ها و زمینه رشد و رونق گردشگری منطقه است که خوشبختانه تاکنون و نسبت به یک سال گذشته گردشگری در شهرستان رشد چشمگیری داشته و سرایان به یکی از مقاصد سفر گردشگران تبدیل شده است.

او بیان داشت: عملیات اجرایی ساختمان رصدگاه از محل اعتبارات استانی سال 1397 شامل تکمیل فنداسیون، اجرای دیوار سنگی، اجرای سقف بتنی زیرزمین و اجرای کامل ستون های بتنی صورت گرفته و اجرای سقف بتنی به مساحت بیش از 400 مترمربع در دست اقدام است.

عرب اضافه نمود: خوشبختانه با مساعدت فرمانداری در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل پروژه رصدگاه مصوب شده و اجرای ستون های طبقه دوم، تکمیل عملیات سفت کاری و نازک کاری و محوطه سازی جزء عملیات پیش بینی شده پروژه است که در صورت تخصیص اعتبارات این پروژه تا سرانجام سال اقتصادی 1398 به بهره برداری خواهد رسید.

او خاطر نشان کرد: پیش از این خاک ہبرداری و تسطیح زمین، پی کنی و اجرای دو سوم فنداسیون، ساخت اطاقک انرژی و خرید موتور دیزل برای تامین روشنایی مجموعه صورت گرفته بود.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23768

به "ادامه عملیات اجرایی ساختمان رصدگاه نجوم در کویر سه قلعه سرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه عملیات اجرایی ساختمان رصدگاه نجوم در کویر سه قلعه سرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید