افزایش مانورهای نیروی دریایی چین در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین

به گزارش مهسان بلاگ، وزارت دفاع چین بیان کرد: نیروی دریایی این کشور تمرینات نظامی بیشتری را در منطقه مورد اختلاف و مناقشه دریای جنوبی چین انجام داده است.

افزایش مانورهای نیروی دریایی چین در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دفاع چین امروز یکشنبه با انتشار بیانیه کوتاهی تاکید نمود: نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق در روزهای اخیر ناوگانی را برای انجام تمرینات و مانورهای نظامی در دریای جنوبی چین، سازماندهی کرده است.

تصاویر منتشر شده در حساب های کاربری رسانه های دولتی چین در رسانه های اجتماعی طی روزهای اخیر نشان می داد که کشتی های نیروی دریایی چین اقدام به انجام تمرینات نظامی در دریای جنوبی چین کرده اند.

چین به طور متناوب چنین تمرینات نظامی را در دریای جنوبی چین انجام می دهد تا به طور شفاف نشان دهد در زمینه استقرار نیروهای نظامی در منطقه مصمم است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31039

به "افزایش مانورهای نیروی دریایی چین در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مانورهای نیروی دریایی چین در منطقه مورد مناقشه دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید