امیدواری سران سیتی به سنت شکنی پپ، شگفتی دیگری در راه است؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، از امشب (سه شنبه شب) با بازی تیم های لیورپول - پورتو و تاتنهام- منچسترسیتی شروع می گردد. در 10 سال اخیر هفت بار این جام به تیم های اسپانیایی رسیده است و به نوعی می توان این جام را در 10 سال اخیر، متعلق به نمایندگان این کشور اروپایی دانست.

امیدواری سران سیتی به سنت شکنی پپ، شگفتی دیگری در راه است؟

در این گزارش قصد داریم مروری داشته باشیم بر دو دیداری که سه شنبه شب از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می گردد.

طبق قرعه کشی برنده بازی لیورپول و پورتو در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده جدال بارسلونا و منچستر یونایتد می رود و در آن سمت جدول هم برنده بازی یوونتوس و آژاکس به دیدار برنده منچسترسیتی و تاتنهام می رود.

لیورپول-پورتو؛ قرعه ای نسبتاً خوب برای بندرنشینان

در این مرحله از رقابتها تقریباً نمی توان تیمی را ضعیف نامید اما به هر حال، پورتو حریف مورد علاقه مدعیان این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود.

این قرعه نسبتاً خوب طبق قرعه کشی نصیب نایب قهرمان فصل گذشته اروپا شد. لیورپول آماده این فصل با مربیگری یورگن کلوپ عملکرد پر فراز و نشیبی داشته است. آنها در حال حاضر با یک بازی بیشتر در رده اول جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس حضور دارند و حالا هم پیروز به حضور در جمع هشت تیم برتر اروپا شده اند. شاگردان کلوپ پس از حدود 30 سال می توانند در این فصل به مقام قهرمانی لیگ انگلیس برسند؛ رویایی که پس از فصلی که راجرز مربی آنها بود و از وجود ستاره هایی مانند سوارز، کوتینیو و استرلینگ بهره می بردند، به آن نزدیک نشده بودند.

نقطه قوت بندرنشینان لیورپول انسجام آنها در خط دفاعی و آمادگی مجدد خط حمله آتشین آنها با وجود فیرمینو، مانه و صلاح است. آنها در این فصل یکی از سه مدافعی را که در هیچکدام از بازی های این فصل دریبل نخورده است را در ترکیب دارند؛ ویرجیل فن دایک. یکی از گران قیمت ترین مدافعان حال حاضر دنیای فوتبال که با عملکرد خیره نماینده خود در این فصل بسیاری از منتقدان را که در ابتدای حضور وی در لیورپول به قیمت بالای او ایراد می گرفتند، ساکت نموده است.

حال و احوال تیم پرتغالی هم در لیگ داخلی کشورش تقریباً به همین صورت است است. آنها در لیگ پرتغال با یک بازی بیشتر، سه امتیاز با بنفیکا که تیم دوم جدول است فاصله دارند و امیدوارند با درخشش ستاره های باتجربه خود مانند په په و ایکر کاسیاس که در کسب دسیما (قهرمانی دهم رئال در اروپا) هم نقش داشته اند، پیروز به شکست لیورپول شوند.

نقطه قوت پورتو خط دفاع مستحکم آنها با حضور په په و ایکر کاسیاس بازیکنان سابق رئال مادرید است. تیم پرتغالی در ترکیب این فصل خود از حضور یکی از برترین گلزنان این فصل اروپا بهره می برد؛ مارهگا بازیکن اهل اقتصادی این تیم که در این فصل پیروز به زدن 6 گل شده است، بالاتر از کریس رونالدو، نیمار، هری کین و بسیاری از مهاجمان سرشناس فوتبال اروپا.

تاتنهام-منچستر سیتی؛ رؤیای هشت ساله پپ محقق می گردد؟

همواره گواردیولا را با شانسی که در هنگام قرعه کشی دارد، می شناسند. سال جاری هم تا پیش از این مرحله پپ مطابق پیش بینی ها قرعه ای بسیار خوب نصیبش شده بود اما حالا و در آستانه بازی با تاتنهام نمی توان جدال با شاگردان پوچیتینو را برای گواردیولا و شاگردانش قرعه ای آسان نامید. تاتنهام هم مانند لیورپول فصلی پر فراز و نشیب را می گذراند و دارای ثبات نبوده است. شاگردان پوچیتینو با 16 امتیاز اختلاف نسبت به منچسترسیتی که تیم دوم جدول است، در رده چهارم لیگ برتر انگلیس قرار دارند.

این مربی آرژانتینی که سال جاری هم یکی از گزینه های راهنمایی تیم های مطرح اروپایی مانند رئال و منچستر یونایتد بود، پیروز شده است با تاتنهام بدون اینکه در فصل جابجایی خرید مطرحی کند، پا به پای تیم های مطرح لیگ جزیره حرکت کند و حتی تا به اینجای فصل بالاتر از تیم های منچستر یونایتد و آرسنال قرار بگیرد. عملکرد این مربی در فصل گذشته و این فصل مدیران این باشگاه را مجاب کرد تا قرارداد وی را تمدید نمایند.

تاتنهام در مرحله قبل بر خلاف اینکه خیلی ها پیش بینی می کردند دیداری نزدیک با دورتموند داشته باشد، در دیداری یک طرفه پیروز شدند در مجموع رفت و برگشت، با نتیجه 4 بر صفر این تیم آلمانی را شکست دهند و پا به این مرحله بگذارند.

بهترین گلزن این تیم هری کین انگلیسی است که با به ثمر رساندن 5 گل در اروپا و 17 گل در لیگ انگلیس در صدر گلزنان این باشگاه واقع شده است و به نوعی در کنار سونگ هیونگ مین کره ای، شانس اول گلزنی برای تاتنهام در این دیدار است.

اما بر خلاف لیورپول و تاتنهام، سیتی با پپ گواردیولا فصلی بدون فراز و نشیب را سپری می نماید. البته آنها هم در مقاطعی از فصل به ویژه دو ماه گذشته، دچار مشکل شده بودند اما فرم خوب تیم پپ تقریباً در این فصل یکسان بوده و آنها در این فصل هم مانند سال گذشته در گلزنی و حفاظت از گلی که زدند به خوبی عمل می نمایند.

پپ و شاگردانش در مرحله قبل شالکه را به نوعی تحقیر کردند اما به خوبی می دانند که تاتنهام با شالکه نگون بخت تفاوت های بسیاری دارد. سیتی سال گذشته هم در همین مرحله به مصاف لیورپول که یک تیم انگلیسی است رفت و در مجموع با نتیجه 5-1 تحقیر شد؛ به همین دلیل آنها به خوبی می دانند که هرگز تاتنهام قرعه ای آسان برای آنها نیست و حتماً برای شکست این تیم و جدال با برنده دیدار یوونتوس و آژاکس، کار سختی در پیش رو دارند.

آمارها هم برای گواردیولا به هیچ وجه خوب نیست؛ شکست در چهار دیدار آخر با تیم های انگلیسی در اروپا و قهرمان نشدن در این تورنمنت معتبر اروپایی در 8 سال اخیر باعث شده است تا پپ به نوعی فشار مضاعفی را هم تحمل کند تا به منتقدان خود ثابت کند که فقط این بارسا و نسل طلایی اش نبود که توانست با آن قهرمان اروپا گردد؛ بلکه او این توانایی را دارد که با تیمی مانند سیتی که در تاریخ خود از نیمه نهایی اروپا جلوتر نرفته است، هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7779

به "امیدواری سران سیتی به سنت شکنی پپ، شگفتی دیگری در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری سران سیتی به سنت شکنی پپ، شگفتی دیگری در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید