انجام بیش از 562 مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی در اردبیل

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 562 مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده های تولیدی در استان اجرا شده است.

انجام بیش از 562 مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی در اردبیل

به گزارش خبرنگار از ، هاشم علایی، مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در سه ماه اول امسال تعداد 562 مورد نمونه برداری و آزمون از طریق کارشناسان اداره کل، کارشناسان شرکت های بازرسی و نمونه برداری و آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی اجرا شده است.

او با اشاره به اینکه هدف از نمونه برداری و آزمون کالا های تولیدی، ارزیابی انطباق آن ها با ضوابط و مقررات استاندارد های ملی است، اضافه نمود: در این زمینه میزان تحقق برنامه عملیاتی پیش بینی شده امسال، 25 درصد بوده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل خاطرنشان کرد: عمده تولیداتی که مورد نمونه برداری و آزمون قرار گرفته اند، در زمینه های مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، صنایع سلولزی، مصنوعات طلا، مکانیک و فلزشناسی، خودرو و نیروی محرکه، برق و الکترونیک و مهندسی پزشکی بوده است.

علایی یادآور شد: این تولیدات از طریق آزمایشگاه های اداره کل و همچنین آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد آزمون قرار می گیرند و نتایج آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد بارگذاری شده و واحد های تولیدی هم می توانند از نتایج نمونه برداری و آزمون فراورده های خود اطلاع حاصل نمایند.

او شرح داد: در بازرسی از واحد های تولیدی بر عملکرد آن ها نظارت جدی انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت ضوابط فنی استاندارد، تعلیق و ابطال می شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل اضافه نمود: در صورت عدم انطباق مشخصات محصولات تولیدی با استاندارد های ملی برابر ماده 40 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازی با واحد های متخلف برخورد قانونی می شود.

ح

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 94275

به "انجام بیش از 562 مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 562 مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده های تولیدی در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید