اپل در رویداد WWDC ارائه پردازنده های ARM برای کامپیوترهای مک را تایید می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل در جریان افتتاحیه رویداد WWDC 2020 در تاریخ 22 ژوئن (2 تیر)، بهره گیری کامپیوترهای مک از پردازنده های مبتنی بر معماری ARM را اعلام خواهد نمود. این کمپانی از سال 2006 که پردازنده های PowerPC را کنار گذاشت، برای کامپیوترهای مک از پردازنده های ساخت اینتل استفاده نموده است.

اپل در رویداد WWDC ارائه پردازنده های ARM برای کامپیوترهای مک را تایید می نماید

اما طی ماه های اخیر، گزارش های متعددی در خصوص ارائه پردازنده های ARM برای بخشی از کامپیوترهای مک منتشر شده است. البته در امسال نباید انتظار عرضه چنین کامپیوترهایی را داشته باشیم و ظاهرا اپل میخواهد در رویداد WWDC، توسعه دهندگان را برای این موضوع هدایت کند تا بتوانند برنامه های خود را با معماری این پردازنده ها هماهنگ نمایند.

بر اساس این گزارش بلومبرگ، معماری پردازنده های موردنظر مشابه با تراشه های تعبیه شده در آیفون و آیپد است. با این حال، سیستم های مک موردنظر کماکان از سیستم عامل macOS بهره می برند و قرار نیست برای آن ها iOS مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از دلایل این اقدام اپل، کوشش های نسبتا ناموفق اینتل برای ارائه دستاوردهای قابل توجه در زمینه نسل جدید پردازنده های خود است. اینتل در دورانی یک رقیب قدر برای AMD بود اما طی سال های گذشته فاصله بین این دو شرکت کمتر شده است.

ضعف اینتل و نارضایتی اپل

پردازنده های اینتل به خاطر ضعف هایی مانند فراوری گرما و مصرف بیش از حد انرژی مورد انتقاد قرار گرفته اند ولی تراشه های اختصاصی اپل علاوه بر بهبود پیوسته در زمینه عملکرد، در زمینه مصرف انرژی و فراوری گرما حرف زیادی برای گفتن دارند.

در بخشی از این گزارش به نقل از منابع مطلع آمده که مهندسین اپل نگران این موضوع بوده اند که اتکا به پردازنده های اینتل برنامه های مربوط به آینده کامپیوترهای مک را به تاخیر می اندازد یا اینکه بعضی از این برنامه ها را غیرعملی خواهد نمود. ظاهرا آزمایش های اجرا شده بر روی پردازنده های ARM به کار گرفته شده در کامپیوترهای مک بهبودهای قابل توجه نسبت به پردازنده های اینتل را نشان داده است.

همچنین بنچمارک های اجرا شده برای بعضی مدل های آیفون و آیپد، عملکرد بهتر این گجت ها نسبت به تعدادی از کامپیوترهای مک را نشان می دهند. با این حال، چنین کاری به سادگی تعبیه تراشه آیپد در کامپیوتر مک نیست و تغییر تکنولوژی تراشه یک فرایند بسیار پیچیده و زمان بر محسوب می گردد.

گفته می گردد اپل مشغول توسعه سه پردازنده اختصاصی برای کامپیوترهای مک است که حداقل یکی از آن ها بر مبنای تراشه A14 ساخته شده. این اقدام اپل، می تواند منجر به ساخت مک بوک های باریک تر و سبک تری گردد که نسبت به بسیاری از نمونه های مشابه از لحاظ پردازشی، عمر باتری و دیگر موارد حرف بیشتری برای گفتن خواهند داشت.

بهره گیری کامپیوترهای اپل از پردازنده های ARM چه مزایایی دارد؟

منبع: Cult Of Mac

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51471

به "اپل در رویداد WWDC ارائه پردازنده های ARM برای کامپیوترهای مک را تایید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در رویداد WWDC ارائه پردازنده های ARM برای کامپیوترهای مک را تایید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید