ایده های طراحی دیوار پشت تلویزیون

به گزارش مهسان بلاگ، دکوراسیون داخلی یکی از موضوعاتی ست که همیشه مورد توجه صاحب خانه ها قرار میگیرد. اینکه چگونه خانه خود را به فضایی زیبا و دوست داشتنی تبدیل نمایند و از گوشه و کنار خانه استفاده بهینه کرده و دکوراسیونی بی نظیر طراحی نمایند یکی از دغدغه های صاحب خانه ها در عصر حاضر است. طراحی داخلی تمام مکان های خانه از اتاق پذیرایی گرفته تا فضای زیر راه پله اهمیت بسیاری دارد. طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف منزل بر اساس سلیقه افراد و با رعایت هارمونی با دیگر بخش های خانه صورت میگیرد.

ایده های طراحی دیوار پشت تلویزیون

یکی از بخش های خانه که دکوراسیون آن بسیار حایز اهمیت میباشد اتاق نشیمن است. در طراحی این نقطه از خانه فاکتورهایی از جمله کفپوش, دیوارپوش, نورپردازی, مبلمان, فرش و … مورد ارزیابی قرار میگیرند. علاوه بر این موارد آنچه که ذهن اکثر صاحب خانه ها را درگیر میکند نحوه طراحی دیوار پشت تلویزیون است. تلویزیون یک نقطه کانونی در فضای اتاق نشیمن به حساب می آید, به همین دلیل طراحی دیوار پشت آن اهمیت فوق العاده ای دارد. در این نوشته ما میخواهد راهکارهایی را برای طراحی محل قرارگیری تلویزیون در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید با استفاده از آنها این قسمت از خانه را به نقطه کانونی در دکوراسیون اتاق نشیمن تبدیل نمائید. این راهکارها شامل موارد زیر میباشند:

استفاده از اکسسوری و قفسه های باز

قرار دادن قفسه های چوبی یا فلزی در زیر تلویزیون نه تنها کاربرد بسیاری دارد بلکه توجه افراد را نیز به خود جلب میکند. علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای اتاق, از این قفسه ها میتوان برای نگهداری اشیاء تزئینی یا وسایل ضروری استفاده نمود.

ایجاد یک دیوار هنری

اگر میخواهید تلویزیون شما نمایی بی نظیر داشته باشد, آن را جزئی از یک گالری دیواری در نظر بگیرید. تلویزیون خود را با آثار هنری پرمعنی, عکس های خانوادگی یا مجموعه ای از اشیاء احاطه کنید. اشیاء اطراف تلویزیون را میتوانید به صورت متقارن یا نامتقارن در اطراف تلویزیون قرار دهید , این امر به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

استفاده از قفسه کتاب

تعبیه نمودن قفسه ها و شلف های مخصوص نگهداری کتاب در فضای اطراف تلویزیون جلوه ای زیبا و رسمی به فضای اتاق میبخشد. این قفسه ها را میتوان در بالای میز تلویزیون و یا در اطراف آن نصب کرد و به عنوان کتابخانه ای قابل دسترس میتوان از کتاب های آن استفاده نمود.

قرار دادن قاب دور تلویزیون

قرار دادن یک قاب زیبا در اطراف تلویزیون روشی مناسب برای زیبا نشان دادن آن است. این قاب میتواند بزرگتر از تلویزیون باشد و تلویزیون شما در وسط آن قرار گیرد. قاب ها تنوع بسیاری دارند که با توجه به سلیقه خود و نوع دکوراسیون میتوانید اقدام به انتخاب آنها بنمائید.

استفاده از میز پایه دار

قرار دادن تلویزیون بر روی یک میز پایه دار زیبا تلویزیون را به یک نقطه کانونی تبدیل میکند. میز تلویزیون در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار وجود دارد و زیبایی بی نظیری به فضای اتاق نشیمن میبخشد.

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار

برای متفاوت نشان دادن دیوار پشت تلویزیون میتوان از کاغذ دیواری طرح دار استفاده نمود در حالی که دیگر دیوارهای اتاق نشیمن ساده میباشد. برای جلب توجه بیشتر این نقطه از اتاق بهتر است کنتراست را رعایت نمود, مثلاً اگر رنگ بقیه دیوارها تیره است این دیوار را با کاغذ دیواری روشن پوشش دهید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28231

به "ایده های طراحی دیوار پشت تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های طراحی دیوار پشت تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید