اینستاگرام استیکر لینک در استوری را به زودی در اختیار همه قرار می دهد
به گزارش مهسان بلاگ، اگر شما هم جزء کاربرانی هستید که هنوز استیکر اشتراک گذاری لینک در استوری اینستاگرام برایتان اضافه نشده، نگران نباشید. این پلتفرم که از چند ماه قبل این قابلیت را در اختیار عده محدودی از کاربران قرار داده بود، اکنون اعلام نموده که به زودی همه کاربران اینستاگرام قادر خواهند بود تا از ویژگی نو استیکر اشتراک گذاری لینک در استوری خود استفاده نمایند.

این استیکر عملکردی مشابه سایر استیکرها دارد. شما می توانید با پیدا کردن این استیکر و کپی کردن آدرس URL، آن را به همراه عکس یا ویدیوی خود استوری کنید. اینستاگرام می گوید که در حال کار بر روی گزینه هایی برای کاربران است تا استیکر را سفارشی نمایند که اطلاعات بیشتری را درباره صفحه ای که کاربران به آن راهنمایی می شوند، به آن ها بدهد. اینستاگرام فقط به کاربرانی اجازه انتشار لینک در استوری را می داد که حسابشان تأیید شده بود یا بیش از 10 هزار دنبال نماینده داشتند. ولی اکنون شرایط تغییر نموده و به زودی تقریبا تمام کاربران می توانند به وسیله یک استیکر در استوری خود لینک به اشتراک بگذارند.
برخلاف روش قبلی که در آن مخاطب باید صفحه را به سمت بالا می کشید تا لینک باز گردد، در این روش لینک ها درون خود استیکر قرار می گیرند و با یک لمس، شما را به آدرس اینترنتی مد نظر منتقل می نمایند. افزون بر این، کاربران می توانند به استوری هایی که از این استیکرها استفاده می نمایند پاسخ دهند، در حالی که در استوری های لینک دار قبلی این امکان وجود نداشت. شایان ذکر است که همه افراد نمی توانند از این قابلیت نو استفاده نمایند. حساب های کاربری نو و آن هایی که اغلب اطلاعات نادرست و محتواهای خشونت بار را منتشر می نمایند، این قابلیت برای آن ها اضافه نخواهد شد. اینستاگرام اعلام نموده که این اقدام، بخشی از کوشش هایش برای محدود کردن محتوای مضر در این پلتفرم است.
اینستاگرام اکنون اشتراک گذاری لینک ها را زیر نظر خواهد گرفت و مراقب نشر اطلاعات نادرست و اسپم خواهد بود. ویشال شاه، مدیر محصول اینستاگرام می گوید که استفاده از استیکرها به روش فعلی به سازوکار استفاده کاربران از مجموع قابلیت های این پلتفرم نزدیک تر است، بنابراین کل سیستم را با هم یکپارچه تر می نماید. او بعلاوه افزود که استیکرهای لینک شیوه نهایی مدنظر اینستاگرام برای ارائه لینک هاست. البته مدیر اینستاگرام تأکید نموده که لینک ها قرار است به استوری ها محدود بمانند و این شرکت هیچ برنامه ای برای آوردن آن ها به فید یا سایر بخش های اپلیکیشن ندارد.
اینستاگرام طی چند وقت اخیر دست به تغییرات بزرگی زده و به تازگی هم در حال کار بر روی ابزار های نوی است تا کسب عایدی به وسیله سرویس های خود را برای سازندگان آسان تر کند. این پلتفرم بر روی قابلیت نو فروشگاه های تابع که برای اولین بار در رویداد هفته Creator در ماه ژوئن مطرح شد کار می نماید. فروشگاه های تابع، فرمت نوی از فروشگاه های خرید موجود در فیسبوک هستند. اما آخرین نسخه از این فروشگاه ها به سازندگان اجازه می دهد تا محصولاتشان را برای فروش در دسترس کاربران قرار دهند. اینستاگرام بعلاوه بر روی قابلیت های نو صندوق پیغام ورودی کار می نماید تا برند ها به راحتی بتوانند با اسپانسرهای خود ارتباط برقرار نمایند.
این شرکت اعلام نموده که این کار به اینگونه پیغام ها اولویت می دهد تا در بین سایر پیغام ها گم نشوند. اینستاگرام بعلاوه در حال کار بر روی قابلیتی است که سازندگان را به سهولت در اختیار اسپانسر ها قرار می دهند. با استفاده از این ابزارها، سازندگان می توانند برند های دلخواه خود را مستقیما به وسیله این پلتفرم شناسایی نمایند. علاوه بر این، برندها می توانند بر اساس عواملی مانند تعداد دنبال نمایندگان، سازندگان متناسب با نیازهای خود را بیابند.
بد نیست بدانید که اینستاگرام در راستای بالا بردن رضایت کاربران خود و به عنوان حرکتی رو به جلو در انتشار محتواهای ویدیویی، قصد آزمایش قابلیت های نوی را در پلتفرم خود دارد. در ابتدا اینستاگرام تصمیم دارد تا محدودیت 15 ثانیه ای استوری ها را تا یک دقیقه افزایش دهد تا ما با ویدیوهای یکپارچه ای در استوری ها روبه رو شویم. بخش توسعه اینستاگرام اعلام نموده که به زودی استوری ها با هدف تشویق کاربران به فراوری محتواهای ویدیویی به 60 ثانیه افزایش خواهند یافت.
این روزها اینستاگرام به شبکه اجتماعی اول کاربران در بسیاری از نقاط جهان تبدیل شده است. حدود یک هفته پیش، این پلتفرم محبوب از قابلیت نوی برای پخش زنده با نام Live Scheduling هم رونمایی نموده بود که در واقع ابزار زمان بندی لایو های اینستاگرام محسوب می گردد. ویژگی نو Live Scheduling به کاربران اجازه می دهد که برنامه های لایو خود را تا 90 روز قبل از فرارسیدن موعد مقرر برنامه ریزی نمایند. قابلیت Collabs هم از دیگر قابلیت های اینستاگرام است که که به کاربران اجازه می دهد به طور مشترک یک پست معمولی یا Reel را منتشر نمایند. روی هم رفته به لطف قابلیت Collabs، پست یا Reel مشترک بین دو اکانت برای فالوورهای هر دوی آن ها منتشر می گردد و بعلاوه کامنت ها و تعداد لایک ها هم به طور مشترک در اختیار آن ها قرار می گیرد.
منبع: Engadget
منبع: دیجیکالا مگ