سفر به بالی، بهشت رویایی

به گزارش مهسان بلاگ، قبل از شروع سفرنامه، بابت اشتباهات نگارشی از خوانندگان عزیز پوزش میخوام و همچنین از سایت وزین خبرنگاران کمال تشکر رو دارم.

سفر به بالی، بهشت رویایی

در مورد بالی

جزیره خدایان، بهشت افسانه ای و زیباترین جزیره اندونزی، تنها گوشه ای از القاب جزیره ای است که در اندونزی جا خوش کرده است. بالی بخشی از مثلث مرجانی است که بالاترین تنوع گونه های دریایی و صخره های مرجانی را در خود جای داده و چشم اندازهای دیدنی آن هر توریستی را بهت زده خواهد کرد.

جدای از طبیعت بی نظیر، بالی به واسطه معابد باستانی و کاخ های تاریخی اش مشهور است. همچنین آتشفشان های فعال و جنگل های وحشی آن ماجراجویان را از سراسر دنیا جذب کرده است.

سفر شما به بالی ترکیبی از تفریحات آبی، جنگل نوردی و ماجراجویی در شگفتی های باستانی و طبیعی است و تمام این ویژگی ها باعث می شود نام این جزیره هر سال در مجلات سفر دنیا به عنوان محبوب ترین مقصد سفر ذکر شود. در بالی هر دلاری که خرج می کنید ارزشش را دارد. بهترین زمان سفر به بالی تیر تا مهر ماه است. بعد از مهر باران های سیل آسای موسمی شروع می شود.

و اما سفر......

از زمستان سال قبل با این سایت آشنا شدم و مدتها سفرنامه ها رو دنبال می کردم تا بالاخره تصمیم گرفتیم آبان امسال به پوکت بریم. تقریبا تمام سفرنامه های پوکت رو خونده بودم که یکشنبه 19 شهریور پست تور بالی از طریق آژانس خوب لاچین سیر رو در کانال تلگرام خبرنگاران دیدم. با همسرم در میون گذاشتم و تصمیممون رو برای بالی اوکی کردیم. و من به سرعت به جمع آوری اطلاعات در مورد جزیره بالی اقدام کردم. اما تعداد سفرنامه ها خیلی اندک بود و من تصمیم گرفتم سفرنامه ای بنویسم که هرکس با خوندنش خودش کاملا اون شرایط رو درک کنه. امیدوارم پیروز بوده باشم و این سفرنامه برای علاقه مندان به بالی راه گشا باشه.

تصویر1.قصه از اینجا شروع شد.

تور ما برای تاریخ 24 شهریور 96 به مقصد بالی از فرودگاه امام با هواپیمایی ماهان به مدت 8 شب و 9 روز در هتل 4 ستاره Eden به مبلغ نفری 4290000 اوکی شد. در زمان سفر ما فقط ماهان پرواز مستقیم داشت و ما آخرین پرواز مستقیم بودیم. با توجه به اینکه برای دریافت ویزای کشور اندونزی حداقل 4 روز زمان نیاز است، ما همون روز(19 شهریور) مدارک رو پست کردیم تهران، فردای اون روز مدارک جهت ویزا به سفارت ارسال شده بود و روز پنجشنبه پاسپورت و ویزا به امانات فرودگاه ارسال شد. جا داره از خانم قیومی در آژانس لاچین سیر کمال تشکر رو داشته باشم که تمام مراحل رو به سرعت برای ما انجام دادن. برای دریافت ویزا به مانده حساب 10 میلیون تومان به ازا هر نفر نیاز هست که لازم نیست جدا جدا باشه و باید در سربرگ انگلیسی پرینت گرفته بشه. ما فقط به حساب من ریختیم. بانک هم مهم نیست چه بانکی باشه. میتونین پول رو واریز کنید، پرینت حساب بگیرید و مجدد پول رو از حساب خارج کنید . برای دریافت مانده حساب لاتین 15000 پرداخت کردیم.

دقیقا همون هفته ارز مسافرتی لغو شد و ما ارز مورد نیاز رو آزاد تهیه کردیم. از طریق سامانه الکترونیک پرداخت عوارض خروج از کشور نفری 75000 عوارض واریز کردیم. پیشنهاد می کنم برای معطل نشدن در صف پرداخت عوارض در فرودگاه یا بانک از همین طرق اقدام کنید. با توجه به اینکه ما قصد اجاره موتور در بالی رو داشتیم گواهی نامه همسرم رو در یک آژانس گردشگری به مبلغ 132000 بین المللی کردیم که بلافاصله صادر شد. در سفرنامه ای خوندم که میشه بدون گواهی نامه هم رفت و اگر پلیس جلوی شما رو بگیره، با دادن 500000 روپیه رشوه به پلیس میشه موضوع رو فیصله داد. اما ما این ریسک رو نکردیم. سایت accuweather.com رو برای آب و هوا چک کردیم که خبر از هوای خوب و آفتابی رو میداد اما ما یه چتر هم با خودمون بردیم. در این سایت باید به دنبال اسم دنپاسار باشید. اسم بالی خیلی جاها دنپاسار ثبت شده.

وسایل لازم برای سفر به بالی:

عینک آفتابی، ضد آفتاب، لوسیون آلوورا برای آفتاب سوختگی، پماد دور کننده حشرات، پماد کالامین برای بعد از گزش، مسکن بدون کدیین، کفش راحت، صندل، لباس نخی تقریبا به تعداد روزهایی که در بالی هستین، فلش برای انتقال عکس و فیلم ها، چتر، اگر بد غذا هستین یا ذائقه تون با غذا های جنوب شرق آسیا جور نیست کنسرو غذا که البته ما نبردیم.

آماده شدیم برای سفری به یاد ماندنی

هزینه های قبل از سفر

شرح

مبلغ به تومان

هزینه تور برای دو نفر

8580000

هزینه بین المللی کردن گواهی نامه

132000

عوارض خروج از کشور برای دو نفر

150000

هزینه پرینت مانده حساب

15000

هزینه صندوق امانات فرودگاه

15000

جمع

8892000

روز اول

جمعه ساعت 7 در پارکینگ شماره 3 که رو باز هست، بودیم. پاسپورت ها رو از صندوق امانات فرودگاه در طبقه 1- گرفتیم و مبلغ 15000 بابت یک روز نگه داری پرداخت کردیم.

تصویر 2. کانتر بالی در فرودگاه امام

تصویر 3. هواپیمای شرکت ماهان

پرواز ساعت 11:10 بود که با 50 دقیقه تاخیر انجام شد. پرواز با هواپیمای ایرباس 340-600 شرکت ماهان بود. روی صندلی ها پتو و بالشت گذاشته بودن. متاسفانه مانیتور های هواپیما هیچ کدوم کار نمیکردن!!!! به ما صندلی های پرمیوم با اختلاف 500 هزار تومان بیشتر برای هر نفر رو پیشنهاد دادن که به نظر من برای پرواز ایرانی تفاوت چندانی با اکونومی نداره.

تصویر 4. داخل هواپیمای بین المللی ماهان با مانیتورهای خراب

بعد از 50 دقیقه ناهار که چلو گوشت و مرغ بود دادن که معمولی بود.

تصویر5. ناهار داخل هواپیما

بعد از ناهار نسکافه و چای پذیرایی کردن. بعد از 3 ساعت مجددا کیک، آب میوه و قهوه و چای پذیرایی کردن.

تصویر 6. پذیرایی عصرانه

در کل پرواز آروم و خوبی بود. تقریبا 2 ساعت بعد شام دادن که زیاد جالب نبود.

تصویر 7. شام هواپیما

ساعت 1:25 دقیقه بامداد به وقت محلی به فرودگاه NGURAH RAI رسیدیم. لندینگ آروم داشتیم. ایران اگرچه هواپیمای خوب نداره اما کاپیتان های پرواز خوبی داریم.

تصویر 8. فرودگاه بالی

فرودگاه بالی تمیز و خلوت بود. پس از خوردن مهر ورود در پاسپورت ها فرمی که پرکردنش اجباری هست و شامل اطلاعات مثل نام نام خانوادگی شماره پاسپورت و ... میشد در فرودگاه پر کردیم.

تصویر 10. فرم ورود به بالی

در سالن فرودگاه فردی با تابلو هواپیمایی ماهان منتظر تمام مسافرای هواپیما بود که بر اساس اسامی هتل ها ما رو بین تور لیدر های مختلف تقسیم کردن. مسافرین هتل ادن و آن وایا که تقریبا روبه روی هم هستن با تور لیدر به نام سوراتا که فارسی رو با لهجه اندونزیایی و شیرین صحبت میکرد به سمت اتوبوس ها راهنمایی کردن. خانمی لبخند به لب با حلقه گل از میهمانها استقبال کرد. در راه رسیدن به هتل سوراتا به هر اتاق یک سیمکارت رایگان داد که شماره خودش رو روی پاکت سیمکارت نوشته بود. قرار شد روز بعد ساعت 14 بیاد و در مورد تورهاش صحبت کنه. که البته ما موقع اومدنش در هتل نبودیم.

تصویر 11. استقبال گل گلی!!!

تصویر12. سیم کارت Loop

بعد از 20 دقیقه در هتل چک این شدیم که سوراتا رفت و نایستاد. چک این سریع انجام شد. اتاق بسیار تمیز و مرتب بود. امکانات اتاق شامل تلوزیون، چای ساز، یخچال، سشوار، سیفتی باکس، مسواک، لوازم بهداشتی، آب معدنی، قهوه و تی بگ بود که مرتب هر روز شارژ میشد. وای فا در لابی عالی و در اتاق خوب بود. اتاق ما در طبقه آخر و رستوران در طبقه دوم بود. هتل 3 تا آسانسور داشت. در سایت بوکینگ امتیاز هتل 8.3 بود. هتل دارای 2 استخر که هر دو تمیز بودن و پارک کودک بود. کارکنان هتل بسیار مودب و همیشه در حال لبخند زدن بودن. شرحات بیشتر در مورد هتل رو در قسمت نقد و بررسی هتلها می تونید بخونید.

تصویر13. اتاق ما

تصویر 14.نمای تراس از اتاق ما

تصویر 15.استخر هتل

تصویر16. هر روز شارژ می شد.

روز دوم

بعد از کمی استراحت ساعت 9:30 برای صبحانه به رستوران هتل رفتیم.

صبحانه هتل از ساعت 7 تا 10.30سرو می شد که بسیار متنوع و شامل انواع شیرینی، نان، مربا، سوپ، تخم مرغ، کرپ، ژامبون، میوه، آب میوه، قهوه، چای، سوسیس، سیب زمینی، خوراک لوبیا، کره و پنیر، مرغ سوخاری، ماهی و چند نوع غذای اندونزیایی بود که خیلی با ذائقه ما جور نبود. صبحانه های گرم تقریبا روز در میون تغییر می کرد. در کل به نظر من صبحانه هتل هر کسی رو راضی نگه می داشت.

تصویر17. صبحانه هتل

تصویر18. گوشه ای از صبحانه هتل

هتل در محله کوتا که محله اصلی گردشگران بالی هست واقع شده، پر از مغازه های فروش تور، سوپر مارکت، مانی اکسچنج، رستوران و فست فود. بالی چند منطقه داره که کوتا توریستی ترین منطقه بالی هست.

گشتی در خیابان هتل زدیم. در زمان رفتن ما هر دلار 13100 تا 13650 چنج می شد. اکثر مانی منجر ها بدون کمیسیون چنج می کردن. اما ما بیشتر در یک مغازه که شبیه تر بود به صرافی چنج کردیم.

تصویر 19. تابلوی مانی اکسچنج که در تمام طول خیابان به چشم می خورد.

ما روی پکیج تورمون یک روز گشت رایگان به همراه ناهار در بالی و یک روز گشت در ساحل و مرکز خرید به همراه ناهار داشتیم که ما دومی رو نرفتیم. باید برای بقیه روزها برنامه ریزی می کردیم. از چند مغازه فروش تور قیمت گرفتیم. از یکی از مغازه ها که اسم فروشنده اش روبین بود، تور غواصی که در ابتدا 80 دلار بود به 30 دلار و تور رافتینگ رودخانه تلگا جهت طولانی همراه ناهار که ابتدا 90 دلار بود به 40 دلار گرفتیم !!!! تو بالی چونه زدن رو از قلم نیاندازید.

غواصی، تجربه هیجان انگیز و کمی سخت

غواصی برای همون روز ساعت 11:30 بود. در راه برگشت به هتل اینترنت سیمکارت مون رو به مبلغ 102000 روپیه شارژ کردیم. ساعت 12 ترانسفر غواصی اومد و چون تاخیر داشت ما فکر کردیم در همین ابتدای سفر سرمون کلاه گذاشتن و تور فروش هتل که در لابی بود می گفت باید از من خرید می کردین بیرون مطمئن نیستن . اما راننده بالاخره اومد و بابت تاخیر که ناشی از ترافیک سنگین بود خیلی عذرخواهی کرد. روبین هم با ما تماس گرفت و برای تاخیر عذرخواهی کرد. بعد یک ساعت به محل غواصی رسیدیم. در ابتدا به ما آموزش دادن و بعد از تحویل لباس غواصی و کمد سوار قایق شدیم و به محل غواصی رفتیم. تقریبا 15 دقیقه زیر آب بودیم. به ماهی ها نان می دادیم و اطراف ما جمع شده بودن. و باید گفت فتبارک الله احسن الخالقین...غواصی واقعا آسون نیست و اگر کسی نمی تونست غواصی کنه seawalker می رفت که تفاوتی با غواصی نداره و به مراتب خیلی راحت تره. با حوله تمیز و آب معدنی از ما استقبال کردن و بعد تحویل وسایل با ترانسفر به هتل برگشتیم.

تصویر 20. بروشور شرکت غواصی

ناهار اول رو تصمیم گرفتیم در رستوران هتل بخوریم. میگو و جوجه سفارش داریم با کوکاکولا که جمعا 340000 روپیه شد. که البته خیلی با ذائقه ما جور نبود مخصوصا برنج های خام و بدون نمکشون.

تصویر21. ناهار اول در رستوران هتل

تصویر22. ناهار در رستوران هتل

بعد از کمی استراحت عصر به مرکز خرید دیسکاوری که تا هتل ادن 15 دقیقه پیاده روی داشت رفتیم. همه چیز مارک و تقریبا گرون بود. بعد به beachwalk که اون هم نزدیک دیسکاوری بود قدم زنان رفتیم.

شام در شعبه kfc که در کوتا بود رفتیم burger box وchicken box به مبلغ 94000 روپیه گرفتیم که شامل مرغ سوخاری، برگر، برنج بد مزه نپخته و کوکاکولا بود. سیب زمینی سرخ شده هم جدا گرفتیم.

تصویر 23. مرکز خرید beachwalk

تصویر 24. مرکز خرید دیسکاوری

تصویر 25. شام در kfc

بعد از شام از سوپرمارکت های اطراف هتل کمی میوه خریدیم که بعدا فهمیدیم 3 برابر بهمون دادن!!!!

هزینه های روز دوم

شرح

مبلغ

تور غواصی برای دو نفر

60 دلار

تور رافتینگ برای دو نفر

80 دلار

ناهار

340000 روپیه

شام

94000 روپیه

شارژ سیم کارت

102000 روپیه

روز سوم، تور بالی گردی

سوراتا با اتوبوس با تهویه مناسب اومد. در ابتدا به هر نفر یک آب معدنی کوچک دادن. سوراتا اطلاعاتی در مورد جزیره و برنامه امروز داد. و در ادامه تا آخر تور در مورد تورهای خودش که همه گرون تر از بیرون بود تبلیغ کرد و البته خیلی از همراهان ما ازش خرید کردن.

یکی از اطلاعات جالبش این بود که در بالی برج و آسمان خراش وجود نداره و سیاست اهالی جزیره بر اینه که هیچ ساختمانی بلند تر از درخت نارگیل ساخته نشه، تا ساختار سنتی جزیره حفظ بشه.

در ابتدا ساعت 10 به کارگاه باتیک که هنر دستی ثبت شده به نام اندونزی هست رفتیم. بیشتر شبیه فروشگاه بود تا کارگاه. ما یه قاب عکس که تماما از برگ گیاه درست شده بود به مبلغ 66000 روپیه به عنوان یادگاری خریدیم.

تصویر 26. کارگاه باتیک

بعد 40 دقیقه به سمت جنگل میمون ها رفتیم. باغ پرندگان و باغ وحش بالی هم در جهت راه جنگل بودن. جنگل میمون ها، یه جنگل پر از میمون های بازیگوش که اصلا از آدم ها نمی ترسیدن. اما باید خیلی مواظب کیف، عینک و گوشی های موبایلتون باشید. یه بسته چیپس که یواشکی از کیف درآوردیم در چشم به هم زدیم بردن.

تصویر 27. جنگل میمون ها

در ادامه به مزرعه قهوه رفتیم که انواع چای و قهوه برای تست آوردن و هرکس می خواست می تونست همونجا خرید کنه. در این مزرعه چای و قهوه کشت می شد و نحوه آماده سازی قهوه رو می شد دید. البته قهوه لواک هم بود.

تصویر 28. انواع قهوه و چای برای تست

تصویر 29. محصولات مزرعه قهوه

ساعت 14:45 به رستورانی نزدیک کوه آتش فشان کینتامانی رسیدیم. رستوران روبه روی دریاچه با تور که بزرگترین دریاچه بالی بود قرار داشت. ناهار سلف سرویس و تقریبا خوب بود. چای و قهوه فری اما بقیه نوشیدنی ها خریدنی بود.

تصویر 30. نمای کوه آتش فشان کینتامانی و دریاچه باتور

تصویر31. رستورانی که ناهار خوردیم

ساعت 16:40 به معبد هندوها رفتیم. مثل تمام معبدهای بالی اگر کسی شلوار کوتاه داشت باید یه پارچه به دور کمرش می بست.

معبد هندوها واقعا بی نظیر و زیبا بود.

تصویر 32. معبد هندوها

تصویر 33. معبد هندوها

تصویر34. معبد هندوها

بعد از معبد به سمت تراس برنج که یکی از معروف ترین مکان های بالی هست رفتیم. واقعا می شد قطعه ای از بهشت رو دید. برنج یکی از محصولات کشاورزی اصلی بالی ست.

تصویر 35. تراس برنج، گوشه ای از بهشت

ساعت 6:30 به سمت هتل حرکت کردیم. در طول روز با یک خانواده کاشانی آشنا شدیم که سرشروع دوستی ما بود و تا آخر سفر با هم بودیم. بعد رسیدن به هتل مجددا با دوستانمون برای خرید تور رافتینگ برای فردا برای اونا به روبین مراجعه کردیم. و با همون قیمت 40 دلار و البته برای بچه زیر 9 سال اونها رایگان خریدیم.

شام با خوراکی هایی که از ایران برده بودیم از خودمون پذیرایی کردیم !!

هزینه های روز سوم

شرح

مبلغ

قاب عکس

66000 روپیه

نوشابه همراه ناهار

33000 روپیه

جمع

99000 روپیه

روز چهارم، رافتینگ

ساعت 8 سر موقع ترانسفر اومد دنبالمون. به همراه دوستانمون راهی رودخانه تلگا شدیم. در بالی رافتینگ در رودخانه آیونگ و تلگا انجام میشه. رافتینگ آیونگ کوتاه تر و ارزون تره. سوراتا رافتینگ آیونگ رو به 100 دلار ارائه می داد!!! اما رودخانه تلگا عالی بود. تور ما مربوط به شرکت BMW بود. در ابتدا با آب معدنی و قهوه پذیرایی شدیم . یه کاور ضد آب گوشی به مبلغ. 100000 روپیه گرفتیم. کلاه ایمنی، جلیقه نجات و پاروهامونو تحویل گرفتیم و به همراه راهنما به محل قایق ها رفتیم. به زبان انگلیسی راهنمایی ها و آموزش کامل رو به ما دادن. و 3:30 رافتینگ عالی شروع شد. 50000 انعام به راهنما دادیم و در پایان برای ناهار رفتیم دوش و حوله تمیز هم بود. ناهار مجددا با ذائقه ما جور نبود. عکسی که از ما گرفته بودن به مبلغ 50000 روپیه گرفتیم و راهی هتل شدیم.

رافتینگ تلگا جز بهترین روزهای ما در بالی بود. به همه پیشنهاد میکنم این تجربه هیجان انگیز رو از دست ندن.

تصویر36. رافتینگ

ساعت 16:30 به هتل رسیدیم. بعد کمی استراحت به استخر هتل که موسیقی زنده هرشب کنارش اجرا می شد رفتیم.

بعد مجدد به خیابون رفتیم. از یک مغازه دیگه که اسم فروشنده اش گانا بود تور کشتی کروز Bali hai که قیمت اولیه اش 123 دلار بود به 87 دلار برای چهارشنبه خریدیم.

برای شام به pizza hut کنار مرکز دیسکاوری رفتیم که واقعا خوشمزه بود.

تصویر37. شام خوشمزه در پیتزا هات

هزینه های روز چهارم

شرح

مبلغ

کاور ضد آب گوشی

100000 روپیه

انعام راهنما

50000 روپیه

عکس یادگاری رافتینگ

50000 روپیه

تور کشتی کروز برای دو نفر

174 دلار

شام

120000 روپیه

لوسیون آلوورا برای آفتاب سوختگی

147000 روپیه

روز پنجم، اجاره موتور، بالی گردی

امروز تور دوم رایگان هتل بود که ما نرفتیم. از قبل جاذبه های بالی رو بررسی کرده بودم. چند مکان که در tripadvisor امتیاز بالایی داشتن و تقریبا به هم نزدیک بودن انتخاب کرده بودم. با گوگل مپ گوشی آدرس ها رو بررسی و الویت بندی کردم. پیش گانا رفتیم و اون ما رو پیش یکی از دوستاش برای اجاره موتور برد. موتور رو به قیمت 100000 روپیه برای 24 ساعت همراه دو کلاه کاسکت اجاره کردیم! فقط گفتن کلاه همیشه سرتون باشه که پلیس جریمه تون نکنه. و با توجه با اینکه رانندگی در اندونزی عکس رانندگی ماست باید خیلی احتیاط کرد. یک توصیه مهم؛ حتما موقع اجاره موتور یک فیلم کامل از موتور که خودتون و اجاره دهنده هم توی فیلم باشن بگیرین. گاهی اوقات خسارتی که از قبل به موتور خورده رو از شما میگیرن. معمولا هم موتور هاشون بیمه نیستن. البته جایی که ما موتور رنت کردیم هیچ مدرک شناسایی از ما ندریافت. حتی موقع تحویل موتور رو بررسی هم نکردن!!!!

تصویر 38. موتور اجاره ای ما

بعد از اجاره موتور همراه دوستان کاشانی مون راهی معبد tanah lot شدیم. بالی چند معبد معروف داره که ما 2تا شو رفتیم. اما معبد besakih هم بسیار زیباست. معبد tanah lot شامل چند معبد که زنجیره وار دار ساحل درست شده اند میشه.

تصویر 39. معبد tanah lot

برای دو نفر و موتورمون 122000 روپیه ورودی دادیم. یکی از بهترین مناظر بالی این معبد بود. پیشنهاد می کنم دیدنش رو از دست ندید. تو معبد نارگیل نارس هم خریدیم دونه ای 15000 روپیه.

تصویر 40. نارگیل نارس!!

بعد از معبد راهی موزه نقاشی سه بعدی DMZ شدیم. نفری 110000 روپیه ورودی موزه بود. نقاشی ها واقعا زیبا بودن. حتما برای عکس دریافت از خودشون بخواین ازتون عکس بگیرن. بالی دو تا موزه نقاشی سه بعدی داره که DMZ بهتره.

تصویر 41. موزه نقاشی های سه بعدی

تصویر 42. نقاشی های هنرمندانه

بعد از تقریبا 2ساعت به شعبه مکدونالد نزدیک موزه رفتیم و دوبل برگر خوشمزه مکدونالد رو تجربه کردیم.

تصویر 43. ناهار در مکدونالد

بعد از ناهار به طرف معبد Uluwatu رفتیم. نفری 30000 روپیه ورودی دادیم که خیلی جالب نبود. در معبد نزدیک غروب برنامه پایکوبی آتش و پایکوبی محلی هم بود که ما نایستادیم.

تصویر 44. معبد uluwatu

بعد 20 دقیقه به سمت ساحل جیمباران برای دیدن غروب آفتاب رفتیم. ساحل جیمباران یکی از زیباترین ساحل های بالی هست. غروب ساحل جیمباران بسیار معروف و دیدنیه. مغازه های تور فروشی تحت عنوان romantic dinner این تور رو 50 دلار ارائه می کردن!!!

تصویر 45. غروب در ساحل جیمباران

تصویر 46. شام در ساحل زیبای جیمباران

بعد از تماشای غروب و خوردن آبمیوه خوشمزه تصمیم گرفتیم شام رو هم همونجا بخوریم. با شمع های فراوانی که روی میزها در ساحل روشن بودن زیبایی ساحل چندین برابر شده بود. بعد از شام برای تحویل موتورها رفتیم . و بعد تجربه ماساژ بالی به مبلغ نفری 100000روپیه که ما باز هم چونه زدیم و 60000 روپیه برای هر نفر دادیم J

تصویر 47. جهت یابی با گوگل مپ موزه نقاشی های سه بعدی

تصویر 48. جهت ساحل جیمباران

هزینه های روز پنجم

شرح

مبلغ به روپیه

ورودی مبلغ tanah lot برای دو نفر

122000

دو تا نارگیل نارس

30000

ورودی موزه DMZ

220000

ناهار در مکدونالد

99000

ورودی معبد uluwatu

60000

آبمیوه و شام در ساحل جیمباران

200000

ماساژ دو نفر

120000

جمع

851000 روپیه

روز ششم، کشتی کروز

تصویر 49. صبحانه در هتل

تور کشتی کروز Bali hai که ما خریدیم بهترین کروز بالی بود . ارزون تر از این کروز هم بود. ترانسفر ساعت 7:45 اومد دنبالمون.

تصویر 50. ترانسفر کروز

در ابتدا دستبندی با توجه به نوع بلیط به هرکسی دادن. بعد وارد کشتی شدیم. با چای، قهوه و شیرینی از همه پذیرایی کردن. برنامه کشتی رو به همه دادن. برنامه ها شامل بانانا سواری، اسنورکیلینگ، قایق کف شیشه ای، تور گردش در جزیره لمبونگان و ناهار رایگان بود که هر کدوم سر یه تایم معین برگزار می شد. غواصی و پاراسل هم با هزینه اضافه انجام می شد. کشتی کروز واقعا تمیز و منظم بود.

تور جزیره یک ساعت طول کشید. با راهنما گشتی در جزیره زدیم و شرحاتی در مورد لمبونگان بهمون دادن. در پایان از همه با نارگیل نارس سرد پذیرایی کردن و به کشتی برگشتیم.

موقع اسنورکیلینگ به شدت مواظب نیش عروس دریایی باشید.

تصویر 51. کروز bali hai

تصویر 52. نمای اقیانوس از جزیره لمبونگان

ناهار بوفه و واقعا عالی بود. انواع دسر، سالاد، میوه می تونست همه رو راضی کنه. و البته مجددا نوشیدنی ها خریدنی بودن.

تصویر 53. ناهار کروز

ساعت 15:30 برنامه ها تموم شد و آماده برگشت شدیم. در راه برگشت روی عرشه موسیقی زنده برگزار شد.

ساعت 17 رسیدیم هتل. بعد از کمی استراحت دوباره برای اجاره موتور رفتیم. از گانا بلیط پارک آبی واتربوم که در خود مجموعه واتربوم 50 دلار هست با کلی چونه زدن نفری 35 دلار برای جمعه گرفتیم.

با استفاده از گوگل مپ به مرکز خرید carrefour رفتیم که خیلی چنگی به دل نمی زد اما قیمتاش مناسب تر بود. مثلا دراگون که ما از سوپرمارکت کیلویی 75000 روپیه خریده بودیم 27000 روپیه میدادن !!!!!

شام مجددا مکدونالد خوشمزه....

بنزین در بالی لیتری 7500 روپیه است. موقع برگردوندن موتور باید به اندازه اولش بنزین داشته باشه. بعد از بنزین زدن به هتل برگشتیم. موتورها رو در پارکینگ هتل گذاشتیم.

هزینه های روز ششم

شرح

مبلغ به روپیه

اجاره موتور

100000

نوشیدنی داخل کشتی

40000

بلیط واتربوم برای دو نفر

915000

شام در مکدونالد

89000

بنزین و ورودی مرکز خرید

12000

خرید

245000

جمع

1401000 روپیه

روز هفتم، موج سواری

بعد از صبحانه با موتور به beachwalk رفتیم. تور موج سواری نفری 550000 روپیه بود. کنار ساحل 300000 و ما به نفری 200000 روپیه پیروز به تجربه موج سواری شدیم. یک ساعت تمرین همراه مربی و یک ساعت به تنهایی. سخت و طاقت فرسا

تصویر 54. خانواده اجاره دهنده تخته موج سواری در baechwalk

ساعت 13 به هتل برگشتیم و ناهار پیش دوستای کاشانی مون بودیم. بعد از چند روز ناهار ایرانی واقعا به همه چسبید.

تصویر 55. ناهار ایرانی

عصر ساعت 17 با موتور به مرکز خرید galleria mall رفتیم. اجناس مارک بودن اما چون تخفیف های خوبی خورده بود می شد خوب خرید کرد. بعد از کمی خرید ، برگشتیم و موتور رو تحویل دادیم.

هزینه های روز هفتم

شرح

مبلغ به روپیه

موج سواری

200000

آبمیوه کنار ساحل

40000

خرید

2700000

جمع

2940000 روپیه

روز هشتم، واتربوم

پارک آبی واتربوم بالی برترین پارک آبی آسیا و دومین پارک آبی دنیاست. پارک آبی در خیابان هتل بود. ما پیاده ساعت 10 به پارک آبی رفتیم. 300000 روپیه دستبندمونو شارژ کردیم. خوراکی هایی که آورده بودیم جلوی در ازمون دریافت. 65000 روپیه برای کمد کسر کردن. سرسره ها بعضی هاش واقعا هیجان زیادی داشت و آدرنالین آدمو بالا می برد. برای ناهار ساندویچ هامونو ازشون گرفتیم و دوباره به مجموعه برگشتیم. در پایان آبمیوه به قیمت 47000 روپیه گرفتیم که خوشمزه بود. باقی مونده شارژمونو گرفتیم و برگشتیم هتل. مجدد ساعت 19 زدیم بیرون از هتل. برای آخرین شب کمی در کوتا قدم زدیم و شام آخر رو باز هم در مکدونالد خوردیم. باقی روپیه هامونو به دلار چنج کردیم و به هتل برگشتیم.

چمدون ها رو بستیم و آماده برگشت به خونه شدیم.

تصویر 56. پارک آبی واتربوم (عکس از اینترنت)

هزینه های روز هشتم

شرح

مبلغ به روپیه

هزینه کمد در پارک آبی

65000

آبمیوه دو عدد

94000

شام

89000

جمع

248000 روپیه

روز نهم، بازگشت به خانه

ساعت 9 چک اوت کردیم. ساعت 9:45 سوراتا اومد و به فرودگاه رفتیم.

پرواز برگشت سروقت ساعت 12:50 به وقت بالی تیک آف کرد. در هواپیما ناهار بدمزه بعد یک ساعت پذیرایی شد. مثل پرواز رفت تو پرواز برگشت هم بعد ناهار چای و قهوه و به عنوان عصرونه کیک و آبمیوه، چای و قهوه پذیرایی کردن.

شام اما بهتر از ناهار بود.

تصویر 57. شام هواپیما

بعد از 10 ساعت پرواز با یک لندینگ بسیار عالی در فرودگاه تهران در ساعت 19 به وقت محلی فرود اومدیم.

بعد از دریافت چمدون هامون به سمت پارکینگ شماره 3 رفتیم و با پرداخت 93000 تومان هزینه پارکینگ، سفر شیرین ما به پایان رسید.

جمع هزینه های سفر 12500000 تومان

چند نکته:

حتما قبل از سفر چند سفرنامه در مورد مقصدتون بخونید و با اطلاعات کامل برید.

چونه زدن در بالی رو از قلم نیاندازید.

هتل ها معمولا 100 دلار بیعانه می گیرن اما هتل چیزی از ما نگرفت.

اگر غذاهای جنوب شرق آسیا با ذائقه تون جور نیست حتما کنسرو ببرید.

مکدونالد و دوبل برگر های صخوشمزه رو از قلم نیاندازید.

اجاره موتور تجربه خوبی در بالی بود.

برای بالی زبان انگلیسی در حد متوسط هم کفایت میکنه. چون اونها هم زبان قوی ندارن.

از وقتی که برای خوندن این سفرنامه گذاشتید سپاسگزارم. امیدوارم مفید واقع بشه.

تهیه و تنظیم: طاهره رضازاده

تصویر 58. نذری هایی که در همه گوشه و کنار بالی بود

تصویر 59. نمای دیگر از دریاچه باتور

تصویر 60. تراس برنج

تصویر 61. دراگون و سالاک. میوه های استوایی که ما در بالی خریدیم.

تصویر 62. میمونی که در جنگل میمون ها چیپس ما رو برد!!!

تصویر 63. گانا، پسر فوق العاده خوش اخلاق که ازش تور خریدیم.

نویسنده : طاهره رضازاده

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب سایت خبرنگاران مسئولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی گیرد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: لست سکند
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26492

به "سفر به بالی، بهشت رویایی" امتیاز دهید

2 کاربر به "سفر به بالی، بهشت رویایی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به بالی، بهشت رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید