بایدن: با اردوغان ملاقات بسیار خوبی داشتم!

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز دوشنبه پس از ملاقات با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود گفت: با اردوغان ملاقات بسیار خوبی داشتم.

بایدن: با اردوغان ملاقات بسیار خوبی داشتم!

این ملاقات دو جانبه که در مقر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزار گردید، 45 دقیقه به طول انجامید. این نخستین ملاقات رؤسای جمهور دو کشور از زمان راهیابی بایدن به کاخ سفید در ژانویه 2021 است.

رئیس جمهور ترکیه هم در کنفرانس خبری که پس از این ملاقات در بروکسل برگزار گردید، گفت که در روابط ترکیه- ایالات متحده موضوعی وجود ندارد که قابل حل و فصل نباشد و اضافه کرد که حوزه های همکاری گسترده تر و غنی تر از حوزه مسائل و مسائل هستند.

اردوغان با اشاره به اهمیت احیای همکاری دوجانبه کنونی و سازوکارهای رایزنی منطقه ای میان دو کشور گفت: ما گام هایی را که می توانیم برای تحقق کامل پتانسیل مالی میان دو کشور برداریم، ارزیابی کردیم و بعلاوه فرصت های جدیدی را که پس از همه گیری [کرونا] به وجود خواهد آمد، مورد توجه قرار دادیم.

رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر اینکه ملاقات وی با بایدن برای روابط دو کشور دارای پیامدهای مثبتی است، گفت که از رئیس جمهور ایالات متحده برای سفر به ترکیه دعوت نموده و اضافه کرد که بایدن احتمالاً به این کشور سفر خواهد نمود.

اردوغان بعلاوه در پاسخ به پرسشی در خصوص خرید سامانه موشکی اس -400 از روسیه گفت: ما همان عقیده و نظرهایی را در خصوص اس -400 با رئیس جمهور [بایدن] در میان گذاشتیم، که قبلاً بیان نموده بودیم و همینطور همان ایده و نظرها را در خصوص [جنگنده های] اف -35.

لازم به ذکر است که نشست سران کشورهای عضو ناتو روز دوشنبه در بروکسل، مرکز بلژیک شروع شد و در حاشیه این نشست، سران کشورهای عضو ملاقاتهای دوجانبه ای برگزار می نمایند.

اردوغان پیش از ملاقات با بایدن با سران سایر کشورهای عضو ناتو از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ملاقات و تبادل نظر کرد.

مجله دیتاپد: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

تفطن: تفطن: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

مجله آراد: مجله آراد: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92293

به "بایدن: با اردوغان ملاقات بسیار خوبی داشتم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: با اردوغان ملاقات بسیار خوبی داشتم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید