بایدن: درباره ایران با پوتین مصاحبه کردم

به گزارش مهسان بلاگ، رییس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه بعد از جلسه چهار ساعته با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در ژنو سوئیس گفت دو طرف درباره ایران و توافق هسته ای مصاحبه کردند.

بایدن: درباره ایران با پوتین مصاحبه کردم

به گزارش ایرنا، جو بایدن در نشست خبری پس از دیدار یادشده، گفت که با رئیس جمهوری روسیه توافق نموده که برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای با یکدیگر کار نمایند.

وی اسم کرد که منافع روسیه در این زمینه مشابه منافع آمریکاست.

بایدن با بیان اینکه رویکرد او علیه روسیه نیست اسم کرد که رابطه دو طرف باید با ثبات و قابل پیش بینی باشد.

دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ویلای لاگرانژ، در حاشیه دریاچه شهر ژنو در سوئیس برگزار گردید این دیدار در در مجموع 4.5 ساعت طول کشیدو حدود ساعت 18.05 به وقت مسکو سرانجام یافت.

پوتین پیشتر در نشست خبری دیدار با همتای آمریکایی خود را سازنده توصیف کزد و گفت: ما درباره ثبات راهبردی، روابط تجاری، امنیت منطقه ای و امنیت سایبری تبادل نظر کردیم و در باره بازگشت سفرا توافق کردیم. وی بعلاوه از موافقت بایدن برای تمدید بیمان استارت2 اطلاع داد.

ناظران در روسیه بر این باور هستند که این دو رهبر در دیدار با یکدیگر با وجود همه اختلافات کوشش کردند تا اوضاع را کمی آرام نمایند؛ شرایطی که در حال حاضر بدترین روابط از زمان جنگ سرد و از سال 2016میلادی ارزیابی شده است.

از آخرین گفت و گوی تلفنی ولادیمیر پوتین و جو بایدن (24 فروردین 1400 - 13 آوریل 2021) و پیشنهاد برای دیداری حضوری ارزیابی ها، بحث ها و تبادل نظر های فعالانه ای درباره اهداف اهمیت و نتایج این دیدار شکل گرفت که در روز های اخیر به اوج رسیده است.

روابط دو قدرت غرب و شرق به اذعان مسکو و واشنگتن آنقدر تنزل یافته که بعید به نظر می رسد با دیدار امروز سران دو کشور، اتفاق خاصی در روابط نه چندان گرم دو طرف رخ دهد. وزارت امور خارجه روسیه بار ها گفته است که تعامل دو کشور به ویژه به علت فشار تحریم های ایالات متحده و اتهامات مداوم علیه مسکو به پایین ترین و بدترین شرایط ممکن رسیده است.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89723

به "بایدن: درباره ایران با پوتین مصاحبه کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: درباره ایران با پوتین مصاحبه کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید