با سریع ترین خودروهای شاسی بلند آشنا سوید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : برخی از خودروهای شاسی بلند از سرعت فوق العاده ای برخوردارند.

با سریع ترین خودروهای شاسی بلند آشنا سوید

خودرو های شاسی بلند با امکانات متفاوتی ازسوی شرکت های مهم خودروسازی تولید می شود.

به گزارش خبرنگاران، عباراتی همچون بزرگترین، قوی ترین و سریع ترین سر تیتر خبر های مجذوب کننده و پربازدید جهانی خودرو را تشکیل می دهند. خرید این خودرو های قوی و سریع به بودجه قابل توجهی نیاز دارد، اما این مساله مانع از علاقه وافر خودرو دوستان برای شناخت این اتومبیل های اسطوره ای نشده است. این مقاله هم به یکی از ترین های صنعت خودرو می پردازد، یعنی سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان.

تردیدی نیست که شاسی بلند ها حقیقت این روز های صنعت خودرو جهان هستند. خودرو هایی که براساس ترکیب چند سگمنت خلق شده اند تا به طور همزمان اسپرت و چندمنظوره باشند، اما در بهترین حالت بیشتر آن ها خودرو هایی کند هستند که برای خرید آن ها به بودجه بیشتری نسبت به نسخه های مشابه سدان یا هاچ بک نیاز خواهید داشت.

با وجود فرهنگ حاکم در زمینه تولید شاسی بلندها، کنجکاوی خودروسازان بزرگ منجر به خلق آثاری جاودان در این بخش شده است. شاسی بلند های فوق سریع و قدرتمند با برچسب قیمتی چند صد هزار دلاری، حاصل این کنجکاوی و ایده آل گرایی هستند که در این نوشتار به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

رتبه اول، لامبورگینی اوروس 2019، شتاب صفر تا صد 2.97 ثانیه

رتبه اول سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان به لامبورگینی تعلق دارد. لامبورگینی همواره سوپراسپرت های خشمگینی را روانه بازار کرده است. هنگامی که این شرکت تصمیم گرفت تا وارد بازار شاسی بلند ها شود، انتظار می رفت تا خودرویی عجیب و البته خشم ناک روانه بازار شود. انتظاری که به حقیقت پیوست و لامبورگینی اوروس به خوبی توانست این انتظار را پاسخ گوید.

موتور چهار لیتری V8 توربو دوقلو این خودرو 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، اعدادی اعجاب انگیز که لامبورگینی اوروس را با شتاب 2.97 ثانیه به پرشتاب ترین شاسی بلند تولید انبوه جهان تبدیل کرده اند.

رتبه دوم، بنتلی بنتایگا اسپید 2020، شتاب صفر تا صد 3.14 ثانیه

پسوند اسپید (به معنای سرعت) در نام بنتلی بنتایگا اسپید به خوبی نشان می دهد که با شاسی بلندی سریع روبرو هستیم. موتور 12 سیلندر 626 اسب بخاری وظیفه به حرکت در آوردن قصر لوکس و سنگین بنتلی را برعهده دارد که قادر است تا این شاسی بلند انگلیسی را در 3.14 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت برساند. حدبیشتر سرعت این هیولای لوکس هم 305 کیلومتربرساعت است.

رتبه سوم، تسلا مدل ایکس P90D مدل 2016، شتاب صفر تا صد 3.17 ثانیه

خودرو های سریع و قدرتمند تسلا نقش پررنگی در تغییر تفکر مشتریان نسبت به خودرو های الکتریکی ایفا کرده اند که بخشی از زحمت آن بر دوش تسلا مدل ایکس بوده است. این شاسی بلند برقی آمریکایی علاوه بر وزن زیاد و قیمت گزاف، شتاب اعجاب انگیزی هم دارد که در نسخه P90D به محدوده غیرقابل تصور می رسد.

هر کدام از محور های تسلا مدل ایکس P90D یک موتور الکتریکی جداگانه دارند که این شاسی بلند را قادر ساخته است با وجود وزن سنگین ناشی از پکیج باتری ها، شتاب صفر تا صد 3.17 ثانیه ای داشته باشد. رقبای تسلا در طول چند سال گذشته در تلاش بوده اند تا یک شاسی بلند الکتریکی فوق سریع بسازند، اما این رکورد همچنان در دستان تسلا مدل ایکس به جای مانده است.

رتبه چهارم، پورشه کاین توربو کوپه 2020، شتاب صفر تا صد 3.22 ثانیه

پورشه از گذشته های دور تا به امروز در زمینه تولید سوپراسپرت های مقرون به صرفه معروفیت داشته است. پورشه کاین توربو کوپه هم نسخه خاصی از پورشه کاین است که با کاهش اندک وزن و بهبود عملکرد، در لیست سریع ترین شاسی بلند های جهان قرار می گیرد. نسخه توربو کوپه از پورشه کاین نسبت به نمونه عادی 41 کیلوگرم سبک تر است که موجب شده تا شتاب این خودرو نسبت به مدل استاندارد 0.03 ثانیه بهبود یابد و طرفداران سرعت را به خرید پورشه مدل ذکر شده ترغیب می کند. این خودرو با شتاب صفر تا صد 3.22 ثانیه، رتبه چهارم را در لیست سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان به خود اختصاص داده است.

رتبه پنجم، مرسدس AMG GLC63 S کوپه 2018، شتاب صفر تا صد 3.24 ثانیه

پس از آن که زیرشاخه AMG مرسدس بنز نمونه بهبودیافته و اسپرت مرسدس S65 را ارائه داد، تصمیم گرفت تا شاسی بلند فوق سریعی تولید کند و سایر خودرو های اسپرت بازار را به چالش بکشد. حاصل این تلاش مرسدس AMG GLC63 S کوپه بود، خودرویی با شتاب صفر تا صد 3.24 ثانیه که قادر است بسکمک از خودرو های گران و مشهور را در پیست به دردسر بیندازد.

رتبه ششم، پورشه کاین توربو 2019، شتاب صفر تا صد 3.25 ثانیه

پورشه کاین خودرویی پول ساز و پرطرفدار است و به همین دلیل خودروساز آلمانی همواره در راستای بهبود آن گام برداشته است. نسل فعلی این خودرو این روز ها می تواند در 3.25 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت برسد که سریع تر از پورشه 911 توربو کد 997 است. پورشه کاین به تحقق مفهوم شاسی بلند سریع کمک شایانی کرده است و همچنان در تلاش است تا این مفهوم را روز به روز توسعه دهد.

رتبه هفتم، بی ام و X6 M کامپتیشن 2020، شتاب صفر تا صد 3.26 ثانیه

اگر فکر می کنید بی ام و X5 M بیش از حد آرام و مطیع است، پس برای خرید بی ام و X6 M اقدام کنید. اگر باز هم خرید این خودرو شما را راضی نمی کند، خودروساز باواریایی بی ام و X6 M کامپتیشن را برای شما ارائه داده است که 17 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به مدل استاندارد ارائه می دهد.

موتور 4.4 لیتری V8 بی ام و اکنون قادر است تا شتاب اعجاب انگیز 3.26 ثانیه ای را برای شاسی بلند 2400 کیلوگرمی رقم بزند که حتی از سدان این برند یعنی بی ام و M8 کامپتیشن هم سریع تر است.

رتبه هشتم، جیپ گرندچروکی ترک هاوک 2018، شتاب صفر تا صد 3.31 ثانیه

موتور V8 هلکت آن قدر مجذوب کننده است که فیات کرایسلر تصمیم گرفت تا شاسی بلندی را با استفاده از این موتور به تولید برساند. جیپ گرندچروکی ترک هاوک حاصل نصب موتور هلکت 707 اسب بخاری زیر کاپوت این شاسی بلند آمریکایی است که این جیپ را قادر به ثبت رکورد صفر تا صد 3.31 ثانیه کرده است.

رتبه نهم، آلفارومئو استلویو کوادریفولیو 2018، شتاب صفر تا صد 3.34 ثانیه

سبکی، سرعت و احساسات سه ویژگی شناخته شده خودرو های ایتالیایی است که هر سه مشخصه را می توان در استلویو کوادریفولیو یافت و می توان به کسانی که عاشق سرعت هستند خرید آلفارومئو را پیشنهاد داد. پیشرانه 2.9 لیتری V6 توربو دوقلو این خودرو قدرتی برابر با 505 اسب بخار تولید می کند و آلفارومئو استلویو کوادریفولیو 2018 را قادر می سازد تا در 3.34 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد.

رتبه دهم، دوج دورانگو SRT Hellcat مدل 2021، شتاب صفر تا صد 3.36 ثانیه

شرکت آمریکایی دوج پس از عرضه خودرو های اعجاب انگیزی همچون دوج چلنجر هلکت و دوج چارجر هلکت، تصمیم گرفت تا موتور 6.2 لیتری V-8 سوپرشارژر HEMI را زیر کاپوت دوج دورانگو قرار دهد. این پیشرانه در دوج دورانگو SRT Hellcat قدرتی برابر با 710 اسب بخار و گشتاوری برابر با 874 نیوتن متر تولید می کند و شاسی بلند 2.5 تنی آمریکایی را در 3.36 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می رساند. این شتاب برای خودرویی با این وزن اعجاب انگیز قلمداد می شود، چرا که دوج دورانگو SRT Hellcat حتی از چارجر SRT Hellcat هم سریع تر است.

جمع بندی، خودرو هایی متفاوت از سایرین!

همان طور که در ابتدای مقاله سریع ترین خودرو های شاسی بلند جهان اشاره شد، شاسی بلند ها معمولا خودرو هایی اقتصادی هستند که نسبت به نسخه های مشابه سدان یا هاچ بک گران تر قیمت گذاری شده اند. برای مثال می توان به شاسی بلند پرفروش هیوندای یعنی توسان اشاره کرد که در هر نسل کوچکتر و ضعیف تر شده اند و نسبت به نسخه مشابه سدان یعنی هیوندای الانترا با قیمت بیشتری مبادله می شود. به همین دلیل خودروسازان بزرگ می دانند که برای تولید شاسی بلند های جالب توجه، بایستی رویکردی متفاوت از سایرین در پیش بگیرند.

ده خودرویی که در این لیست به آن ها اشاره کردیم، شاسی بلند هایی متفاوت هستند که نظیر آن ها را در سبد محصولات هیچ خودروساز دیگری نخواهید دید. فلسفه و هدف ساخت چنین خودرو هایی از پیش مشخص است، آن ها تویوتا لندکروزر یا نیسان پاترول نیستند بلکه شاسی بلند هایی هستند که سوپراسپرت های مشهور و گران قیمت را در پیست به چالش می کشند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: رکنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 98603

به "با سریع ترین خودروهای شاسی بلند آشنا سوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سریع ترین خودروهای شاسی بلند آشنا سوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید