با سفر به این 6 شهر، همه دنیا را دیده اید!

به گزارش مهسان بلاگ، گردشگران برای بازدید از اقصی نقاط دنیا مدام در حال جستجوی مقصد و خرید بلیط هواپیما برای سفر به این منطقه ها هستند.

با سفر به این 6 شهر، همه دنیا را دیده اید!

هر ساله گردشگران زیادی از سرتاسر دنیا بلیط هواپیما شهرهای مختلفی در نقاطی دیگر از دنیا را تهیه می نمایند تا جاهای مختلف را ببینند، تجربه های نو به دست بیاورند و تصویری کامل تر از دنیای که در آن زندگی می نمایند را به دست بیاورند. هر گردشگری در سفرهایش در پی چیزهای مختلفی است. برخی می خواهند طبیعت یک منطقه نو را ببینند و احساسش نمایند. دریاهای آبی، جنگل های سرسبز، دشت های گسترده و بیابان های داغ. برخی از گردشگران در پی تماشا و لمس کردن تاریخ هستند. از دوران ایران، روم و یونان باستان تا تمدن آزتک ها. در این میان زندگی بومی و سنتی مردمان هر منطقه هم برای خودش جاذبه ای دارد.

در میان همه شهرهای بزرگ و مشهور دنیا، برخی شهرها گویی چکیده ای از همه فرهنگ ها، تاریخ و زیبایی ها را در خود گردآورده اند. پس اگر شما بتوانید این شهرها را ببینید، تقریبا تصویری از کل دنیا را به دست آورده اید. در این نوشته با 6 شهری آشنا می شویم که اگر آن ها را ببینید، می توانید خود را دنیاگرد بدانید!

پاریس؛ شهر عشاق اروپا

پاریس شهری خیال انگیز و شاعرانه در فکر همه مردم دنیا است. پاریس که به نام شهر نور هم شناخته می گردد، با خیابان های پهن و زیبا، بلوارهای پردرخت و دل باز و کافه هایی که از هر گوشه شما را به فنجانی قهوه فرا می خوانند، شناخته می گردد. پاریس یک موزه روباز و زنده است. چون تنها کافی است در خیابان های آن قدم بزنید تا با ساختمان های تاریخی، کاخ های باشکوه و موزه های پرتعداد روبه رو شوید. از نماد شهر پاریس یعنی برج ایفل، تا خیابان مشهور شانزه لیزه، تاق پیروزی دوران ناپلئون و موزه لوور همه تصویری شگفت انگیز از شهری اروپایی را به شما ارائه می دهند.

برای آنکه به پاریس، این شهر رویایی سفر کنید کافی است بلیط هواپیما فرانسه را تهیه کنید تا در فرودگاه مشهور شارل دوگل فرود بیایید. اگر ویزای شنگن داشته باشید می توانید به فرانسه و مرکز زیبایش پاریس سفر کنید و از آن لذت ببرید.

تورنتو؛ قلب مالی کانادا

شهری در آمریکای شمالی و کشور کانادا که به عنوان نماد تنوع فرهنگی در بین شهرهای مدرن غربی مشهور است. حتی شهرهای ایالات متحده هم نمی توانند از نظر تنوع قومی و نژادی با تورنتو رقابت نمایند. وقتی که با بلیط هواپیما تورنتو در فرودگاه پیرسون فرودآمدید و در شهر به گردش پرداختید، تازه متوجه می شوید که با سفر به تورنتو در حال گردشی در کل دنیا هستید. انواع رستوران ها و کافه ها که غذاهای ملل مختلف را سرو می نمایند در شهری مدرن و غربی جلوه متفاوتی پیدا می نمایند. تورنتو به عنوان یک شهر پرجمعیت، بزرگ و مدرن، شهری بی روح و خشک نیست. موزه ها، نمایشگاه ها و جاذبه های گردشگری مختلف در هر گوشه این شهر سرسبز و زنده در دسترس هستند و تصویری شگفت آور از فرهنگ های گوناگون را در یک شهر پیشرفته به نمایش می گذارند.

تفلیس؛ مقصدی آسیایی یا اروپایی؟

برخی از زیباترین شهرهای دنیا، آنهایی هستند که در بین دو قاره قرار گرفته اند و به این ترتیب نمادهایی از هر دو فرهنگ را در خود گردآورده اند. تفلیس یکی از این شهرهاست. تفلیس مرکز کشور گرجستان، جایی در میانه آسیا و اروپا قرار گرفته است. در تفلیس شما می توانید هم معماری و تاریخ یک کشور شرقی و آسیایی را ببینید که از یک تاریخ دور سرچشمه گرفته و هم می توانید نمودهای غربی و مدرنیزه یک شهر اروپایی را ببینید. تفلیس شهری است که از یک بستر تاریخی و سنتی برخاسته و کوشش نموده است پس از جنگ سرد، خود را به کشورهای اروپایی همسایه اش برساند و به طور نسبی در این زمینه پیروز بوده است. گرجستان خدمات ویزای فرودگاهی را به ایرانیان عرضه می نماید. پس با خیال راحت به این کشور سفر کنید و پس از گشت وگذار، با بلیط تفلیس به تهران به ایران برگردید.

استانبول؛ پرطرفدارترین مقصد خارجی ایرانیان

یکی از ده مقصد اول گردشگری دنیا، جایی نیست به جز استانبول. استانبول هم یکی از آن شهرهایی است که در نقطه برخورد دو قاره کهن اروپا و آسیا قرار گرفته است. استانبول که به وسیله رود بسفر به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم شده است، در بافت شهری خود هم این دو دنیا را در هم آمیخته است. شما در استانبول هم کرد امپراتوری عثمانی را می بینید، هم امپراتوری روم شرقی را و هم ترکیه مدرنی که به سمت پیشرفته شدن و توسعه یافتگی حرکت نموده است. مسجدهای بزرگ دوران عثمانی، کلیساهایی که به وسیله مسیحیان ساکن عثمانی ساخته شده است، پل ها و سازه های تاریخی در کنار مراکز خرید بزرگ و متنوع که گردشگران را به سوی خود می کشاند، بخشی از ویژگی های منحصربه فرد این شهر آسیایی اروپایی هستند. این گستردگی فرهنگی را در بازار بزرگ استانبول هم می توانید ببینید. بازاری بزرگ و سرپوشیده که دنیای را در خود گردآورده است.

فرانکفورت؛ مقصد مجذوب کننده صنعتی در آلمان

شهری دیگر در اروپای غربی که می توان آن را شگفت آور نامید، فرانکفورت آلمان است. فرانکفورت شهر نمایشگاه دنیای کتاب و خودرو، به عنوان قلب صنعتی و بازرگانی اروپا شناخته می گردد. همین نقش پررنگ بازرگانی در فرانکفورت موجب شده فرهنگ های گوناگون در آن رفت و آمد داشته و رد پایی از خود به جا بگذارند. اما این تنها موقعیت نو و مدرن فرانکفورت نیست که آن را به شکل مجذوب کننده امروزی اش درآورده است. فرانکفورت شهری است که بخشی از تاریخ اروپا به ویژه از دوران قرون وسطی تا دوران معاصر در آن اتفاق افتاده و میراث آن در قالب کاخ های باشکوه در آن به جای مانده است. از سوی دیگر هنر مدرن و معاصر اروپایی هم، فرانکفورت را به عنوان یکی از جایگاه های رشد خود برگزیده است. شما با ویزای شنگن می توانید به آلمان سفر کنید و با پرواز فرانکفورت به تهران هم به ایران برگردید.

بارسلون؛ شهر زیبا و شگفت انگیز اسپانیا

اگر دریای مدیترانه و سواحل آن را خاستگاه برخی از مهم ترین رویدادهای دنیا بدانید، بندر بارسلون بخشی جدایی ناپذیر از آن خواهد بود. بارسلون که به سبب تیم فوتبال بارسلونا برای شما شناخته می گردد، برای کسانی که به سفر علاقه دارند به واسطه معماری گوتیک دوران امپراتوری روم، بناهای شگفت انگیز معماری معاصر و کلیساهای باشکوه شناخته می گردد.

بارسلون شهری که از جنوب به دریای مدیترانه و از شمال با انبوهی از درختان محاصره شده است، شهری زیبا، مجذوب کننده و دل انگیز است. شهری که در نیوکمپ می توانید تاریخ فوتبال را دنبال کنید و در بناهای تاریخی اش، تاریخ طولانی کشور اسپانیا را.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: کجارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108231

به "با سفر به این 6 شهر، همه دنیا را دیده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با سفر به این 6 شهر، همه دنیا را دیده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید