بررسی طرح های فناورانه با حضور سرمایه گذاران 11 کشور بررسی می شود

به گزارش مهسان بلاگ، دومین نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور سرمایه گذاران ارشد بیش از 11 کشور جهان برگزار شد.

بررسی طرح های فناورانه با حضور سرمایه گذاران 11 کشور بررسی می شود

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین نشست سرمایه گذاری فناوری با حضور سرمایه گذاران ارشد بیش از 11 کشور جهان برگزار گشت. در این گردهمایی که با مشارکت کشور های گروه D8 برگزار گشت، طرح های فناورانه، با حضور سرمایه گذاران مورد بررسی قرار می گیرد.

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور: ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

شبکه تبادل فناوری گروه D8 در راستای افزایش تبادلات فناورانه بین این 8کشور اسلامی، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است و دبیرخانه دائمی آن در ایران قرار گرفته است.

دومین نشست سرمایه گذاری فناوری، یکی از رویداد های است که در راستای اهداف شبکه تبادل فناوری برگزار گشته است.

مخاطبان اصلی این رویداد وی سی ها، فرشتگان سرمایه گذاری و صندوق های سرمایه گذاری هستند. سرمایه گذاران در این رویداد طی جلساتی در جریان کار یکدیگر قرار می گیرند و با هم برای سرمایه گذاری مشترک همکاری خواهند کرد. استارتاپ ها و کارآفرینان فناوری نیز در این رویداد و در نشست های B2B حضور خواهند یافت.

مهدی صفاری نیا، دبیر شبکه تبادل فناوری در دومین نشست سرمایه گذاری فناوری D8 گفت: در بحث نیروی انسانی در جهان رقابت شدیدی وجود دارد و همه کشور های عضو D8 با بحران از دست دادن و مهاجرت نیروی انسانی به کشور های پیشرفته روبرو هستند، ولی غرب هیچ گاه دلسوز کشور های اسلامی در این زمینه نخواهد بود و خودمان باید به فکر خود باشیم.

وی همچنین اضافه نمود: در این نشست و نشست های مشابه تجارب به اشتراک گذاشته خواهد شد و ما اگر به دنبال به اشتراک گذاری فرصت های سرمایه گذاری نباشیم و توانایی ها را به اشتراک نگذاریم رشد سریعی نخواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: در دبیرخانه شبکه انتقال فناوری D8 تلاش شده است با برگزاری رویداد، فرصت ها اطلاع رسانی و در سال 1 تا 2 برنامه بین المللی اجرا شود و سرمایه گذاران را دور هم جمع کند. در حال حاضر همکاری بین کشور های اروپایی و کشور های عضو D8 بسیار بیشتر از همکاری میان کشور های عضو D8 است و برای حل این مشکل دولت های عضو D8 باید اقدامات سیاسی مانند حذف ویزا و ایجاد صندوق های حمایتی را در دستور کار خود قرار دهند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34456

به "بررسی طرح های فناورانه با حضور سرمایه گذاران 11 کشور بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی طرح های فناورانه با حضور سرمایه گذاران 11 کشور بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید