برنامه های پیش روی انجمن سینمای جوانان، با توصیه و رانت مدیر نشدم

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نشست رسانه ای مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران صبح امروز سه شنبه 13 تیرماه با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن و آرش عباسی مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی انجمن برگزار گردید.

برنامه های پیش روی انجمن سینمای جوانان، با توصیه و رانت مدیر نشدم

در ابتدای این نشست عباسی عنوان نمود: عمده ترین برنامه هایی که در بخش روابط عمومی انجمن در نظر داریم یکی برگزاری جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران و سه جشنواره منطقه ای و دیگری برپایی پاتوق فیلم کوتاه- سینما آینده است که البته جشنواره فیلم کوتاه توسط دوستان دوران قبل پایه گذاری شده و ما کوششمان این است که به بهترین شکل ممکن آن را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: سینمای کوتاه حق دارد به اندازه فیلم بلند دیده شود و پاتوق فیلم کوتاه یکی از بهترین فرصت ها برای دیده شدن فیلمسازان جوان است که این برنامه هر هفته دوشنبه ها در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

در ادامه نشست موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بیان نمود: از زمان حضور من در انجمن، 6 ماه می گذرد و شاید می توانستیم این نشست را زودتر برگزار کنیم اما همین که در سال جدید در خدمت شما هستم آن را به فال نیک می گیرم. انجمن سینمای جوانان، تنها نهاد سینمایی است که ریشه اش به پیش از انقلاب باز می شود و در آن موقع کانون سینماگران آماتور ایران نام داشت.

این مدیر سینمایی ادامه داد: انجمن به مدد مدیران قدرتمند گذشته اش تا به امروز واقعا افتخارآفرین بوده و توانسته چند ده هزار نفر را در طول این چند سال آموزش دهد که هر کدام در حوزه های مختلف مشغول به کار هستند و من خوشحالم که این افتخار نصیبم شد که مدتی در خدمت انجمن باشم.

وی در خصوص برنامه های جدید انجمن سینمای جوانان شرح داد: هدفی که در سال جدید برای فعالیت های نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی تعریف شده، افزایش سهم ایران در بازار بصری منطقه و جهان است. در واقع هدف نهایی ما این است که خوراک بصری کشور را در حوزه تلویزیون، سینما و نمایش خانگی افزایش دهیم چون در این سال ها در جهان مصرف کالاهای تصویری افزایش بسیاری پیدا نموده است. در حقیقت حفظ سهم کنونی کار سختی است اما ما می خواهیم سهممان از آثار بصری را افزایش دهیم.

موسوی متذکر شد: قرار است تمام موسسات 6 گانه سازمان سینمایی دست به دست هم دهیم تا این اتفاق رقم بخورد. مهد فراوری فیلم کوتاه در انجمن است که از جمله مأموریت های اصلی ما به حساب می آید. جدا از بحث آموزش، انجمن سینمای جوانان تنها متولی فراوری فیلم کوتاه در کشور است و ما همواره فراوری فیلم کوتاه حرفه ای را مدنظر داشته ایم. در این دوره قرار است تمام برنامه ها از حضور بین المللی تا برگزاری کلاس های آموزشی و جشنواره فیلم کوتاه معطوف به فراوری فیلم های کوتاه باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان درباره افزایش بودجه انجمن تأکید کرد: سال جاری افزایش بودجه و امکانات داشتیم و کوشش می کنیم هزینه های پشتیبانی را کاهش دهیم و پول بیشتری را به فراوری آثار اختصاص دهیم تا فراوریمان بیشتر از سال گذشته باشد همچنین ارتقای آموزش را در سراسر کشور مدنظر قرار دادیم و در بخش های محروم، حتماً آموزش های بیشتری را خواهیم داشت. همچنین استفاده از فراوریات استادمحور را در دستور کار قرار دادیم.

وی درباره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران توضیح داد: با افتخار موجه ترین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه منطقه متعلق به ماست و باید عنوان کنم حوزه بین الملل ما ارتقای خیلی خوبی در این زمینه داشته است. سال گذشته 3668 فیلم در بخش بین الملل به دبیرخانه ارسال شد اما سال جاری ما شاهد ارسال 5959 فیلم به دبیرخانه بودیم که این امر به دلیل فعالیت ما در حوزه بین الملل بوده است. سال جاری یک تیم هفت نفره از زبده ترین افراد این حوزه، کارها را انتخاب می نمایند که تا به حال 3500 فیلم دیده شده است.

موسوی اظهار کرد: از 5959 اثر 34 درصد آثار داستانی، 19 درصد آثار تجربی، 15 درصد مستند، 11 درصد انیمیشن، 9 درصد ویدیو آرت، 8 درصد فیلم های کوتاه آسیایی و 3 درصد آثار دینی را تشکیل می دهند که از 110 کشور به دست ما رسیده است. کشورهای آمریکا، هند، ایتالیا، برزیل، کانادا و ترکیه بیشترین آثار را به جشنواره ارسال نموده اند. این دوره از جشنواره از 25 تا 30 مهر ماه برگزار می شود و در بخش ملی نیز 6500 اثر ثبت نام نموده اند که آخرین مهلت ارسال آثار 20 تیرماه است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در پاسخ به پرسشی در خصوص توجه به اکران فیلم های کوتاه گفت: از نظر من و همکارانم فراوری فیلم کوتاه غایت است و در جای خود کامل. اقتصاد فیلم کوتاه در بسیاری از کشورهای جهان از فراوری فیلم کوتاه صنعتی و تیزر و یا فروش به شبکه های مختلف تأمین می شود اما در ایران این امکان وجود ندارد و فیلم ها علاوه بر اینکه نمایش اندکی دارند کمتر نقد و آنالیز هم می شوند.

وی ادامه داد: ما به ایده جدیدی فکر می کنیم تا فیلم های کوتاه بهتر و بیشتر دیده شوند. این ایده حضور در فضای مجازی است. پس کوشش ما این است که با هماهنگی های لازم ظرف یک سال آینده به بزرگترین درگاه اینترنتی پخش فیلم کوتاه در ایران تبدیل شویم.

آرش عباسی نیز در این زمینه شرح داد: پاتوق فیلم کوتاه یک جشنواره هفتگی به حساب می آید که در تهران برگزار می شود و فرصت زیادی برای دیده شدن فیلم های کوتاه به مخاطبان می دهد. امیدوارم بتوانیم بخش بین الملل این پاتوق را هم تقویت کنیم و فیلم های خارجی را هم در این برنامه به نمایش بگذاریم همچنین امیدوارم با استقبالی که از این طرح می شود بتوانیم سانس های بیشتری را در اختیار داشته باشیم.

موسوی در بخش دیگری از این نشست یادآور شد: مهمترین محل دیده شدن فیلم کوتاه در جشنواره است بنابراین برگزاری جشنواره برای ما کاری حاشیه ای محسوب نمی شود چون محل عرضه فیلم های ماست اما هر راه اندازی و برگزاری جشنواره تازه به معنای هزینه کردن یک پول هنگفت است که با سرمایه ما همخوانی ندارد. در حال حاضر ما یک جشنواره بین المللی و سه جشنواره منطقه ای داریم که برای ارائه آثارمان کافی به نظر می رسد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان درباره دیده شدن آثار کوتاه در عرصه بین الملل توضیح داد: به عنوان نمونه فیلم کوتاه روتوش کار کاوه مظاهری غیر از دیگر موفقیت هایش فقط سه بار به اسکار معرفی شده است اما متأسفانه عرصه فیلم کوتاه زیاد در ایران مورد توجه قرار نمی گیرد و به دلیل بضاعت کم فیلم های کوتاه خبررسانی درستی در زمینه موفقیت های آن در جهان نمی شود. باید بگویم فیلم کوتاه در ایران پروپاگاندا ندارد بنابراین مهمترین فرصت دیده شدن و رقابت فیلم کوتاه در جشنواره است. ما رقم بسیار کمی در مقایسه با دیگر جشنواره ها به عنوان اعتبار جشنواره در اختیار داریم اما در مقابل دستاوردهای این جشنواره ها بسیار زیاد است و قصد هم نداریم تعداد جشنواره های انجمن را کاهش دهیم.

عباسی در تکمیل شرح های موسوی بیان نمود: ما در سه ماهه اول سال، 41 حضور بین المللی داشتیم که توانستند 10 جایزه بین المللی دریافت نمایند. از جمله مهمترین دستاوردهای سینمای جوانان سه بار معرفی یکی از فیلم های انجمن به جوایز اسکار بوده است.

موسوی درباره تجهیزات انجمن اظهار کرد: ما دو دسته تجهیزات داریم، یکی آموزشی و دیگری تجهیزات حرفه ای که به دلیل کثرت استفاده از آنها این تجهیزات خیلی زود مستهلک می شوند و باید آنها را سریعاً تعمیر و یا تجهیز کنیم و نکته دیگر این است که تجهیزات فیلمسازی سریعاً به روز می شود و ممکن است برخی ادوات کمتر مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین کوشش می کنیم وسایل مورد احتیاج را به شکل فراوریی - آموزشی خریداری کنیم. البته برنامه ای برای اضافه کردن تجهیزات نداریم اما سعی می کنیم تجهیزاتی را که داریم هدفمند استفاده ودر صورت احتیاج، هدفمند خریداری کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان در پاسخ به این پرسش که از ابتدای حضورش در انجمن حرف و حدیث های مبنی بر اینکه وی با رانت و زد و بند مدیر عامل این سازمان شده است، گفت: من از زمستان سال 76 وارد مرکز هنرهای نمایشی شدم و نزدیک به 20 سال است که در حال فعالیت هستم بنابراین فرد کم تجربه ای به حساب نمی آیم. 38-39 سال هم سن دارم پس قطعاً یک مدیر جوان نیستم که جوان بودنم باعث نقدها شده باشد. معتقدم حاشیه هایی که قبل از جشنواره فیلم کوتاه تهران وجود داشت باعث شد این حرف و حدیث ها به وجود بیاید.

وی در سرانجام صحبت هایش گفت: در واقع هیچ کدام از نقدها درباره رزومه کاری من نبوده است و هیچ کس این انتقاد را مطرح نکرد که من یک مدیر فرهنگی نیستم چون سمت های مدیریتی مختلفی در طول این سال ها داشته ام. من با آقای ایوبی در سازمان سینمایی آشنا شدم و قبلاً وی را نمی شناختم و مطمئناً هم توصیه و رانتی در انتخابم نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23121

به "برنامه های پیش روی انجمن سینمای جوانان، با توصیه و رانت مدیر نشدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های پیش روی انجمن سینمای جوانان، با توصیه و رانت مدیر نشدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید