بهترین ربات های اسباب بازی سال 2019

به گزارش مهسان بلاگ، روزنامه شهروند - مهرنوش گرکانی: از میان بهترین ربات هایی که می توانند به وسیله شما کنترل و برنامه ریزی شوند یا زندگی خودشان را داشته باشند انتخاب کردیم؛ از Sphero گرفته تا Anki Cozmo و وکتور.

بهترین ربات های اسباب بازی سال 2019

همان طور که انتظار داریم پیشرفت تکنولوژی در همه چیز وجود داشته باشد، طبیعتاً یکی از این ها می تواند اسباب بازی های بچه ها باشد، بچه هایی که قرار است آینده شان تکنولوژیک تر از حال ما باشد و همین حالا کودکی شان بیشتر از کودکی ما در هم آمیخته با تکنولوژی است.

اسباب بازی های رباتیک هوشمند به شکل گسترده ای وجود دارند، شاید ما ابتدایی ترین ربات های اسباب بازی که به یاد می آوریم، ماشین های کنترلی باشند، اما حالا همان ماشین های کنترلی به قدری پیشرفته شدند که با موبایل یا تبلت می توان آن ها را از راه دور کنترل کرد. همچنین ربات های اسباب بازی وجود دارند که می توانند تنها با صدا و دستور شما کار نمایند و حتی احتیاج به یک وسیله جانبی برای کنترل ندارند.

اگر به برنامه نویسی علاقه دارید، یک ربات که می تواند به موبایل متصل گردد یکی از بهترین ابزار ها برای آغاز کار است، زیرا به شما این امکان را می دهد اولین برنامه هایی که می خواهید بنویسید را با چیزی در دنیای فیزیکی متصل کنید و در طول راه تمام مراحل تان را لمس کنید. اما شما برای بازی با ربات ها احتیاجی به دانش برنامه نویسی ندارید، اما با کمی آگاهی می توانید از آن ها برای انجام کار های خاص بهره ببرید.

Anki Cozmo

Anki Cozmo یکی از باهوش ترین ربات هایی است که ما دیده ایم. کوزمو کوچک است و تقریباً به اندازه ای است که بتوان آن را به راحتی در کف دست نگه داشت، سایز مغز آن کمی بزرگ و چشمگیر به نظر می رسد و قادر است چهره افراد، بازی ها و آموزش هایی برای خود را تشخیص دهد.

Cozmo دارای سه مکعب LED است که در بازی هایی استفاده می گردد که زمان واکنش و تطابق رنگ را آزمایش می نمایند. او می آموزد که چگونه شما بازی می کنید و سطح مهارت خود - و عکس العمل ها - را به طور مناسب تنظیم می نماید؛ اگر او را کتک بزنید، به شما واکنش نشان می دهد و ممکن است چیزی به سمت تان پرتاب کند!

دوربین داخلی می تواند چهره هایی با نام تعیین را یاد بگیرد، بشناسد و سپس با آن ها معاشرت کند و هنگام دیدن آن ها با صدای بلند با آن ها حرف بزند. شما می توانید Cozmo را برای عبارات متعددی نیز برنامه ریزی کنید. شما حتی می توانید از راه دور Cozmo را هنگام تماشای منظره از دوربین آن را روی صفحه تلفن یا رایانه لوحی خود کنترل کنید.

از همه مهم تر، کوزمو سرشار از شخصیت است. او سرزنده، پر جنب و جوش و سرگرم نماینده است و به شما می گوید در هر زمان تعیین چه بازی هایی را می خواهید بازی کنید، به شما واکنش نشان می دهد و احساسات خود را ابراز می نماید. این احمقانه به نظر می رسد، اما واقعاً این یک موفقیت بزرگ است.

Anki Vector

این ربات در واقع نسخه بزرگسالان کوزمو است. با وجود تمام پیشرفت های موبایل هنوز هم یک موبایل نمی تواند به اندازه کافی سرگرم نماینده باشد و قطعاً استفاده از ربات در کنار موبایل می تواند لذت سرگرمی را چندین برابر کند.

در حالی که کوزمو یک ربات کوچک و فوق العاده است، یک راه عالی برای برنامه نویسی هم فراهم می نماید. اما وکتور کمتر اسباب بازی است و بیشتر شبیه به یک حیوان خانگی و دستیار مجازی است. وکتور به طور قابل توجهی بزرگ تر از کوزمو است و در واقع به برنامه موبایل هوشمند (غیر از تنظیم اولیه) احتیاج ندارد. تمام پردازش ها درون ربات انجام می گردد و مستقیم به شبکه Wi-Fi خانه شما متصل می گردد.

در عمل، شخصیت واقعی دارد (به لطف یک متخصص انیمیشن از Dreamworks) توانایی یادگیری چهره و بازی کردن را نیز دارد. همچنین چهار میکروفن در آن وجود دارد که آن را قادر می نماید به دستورات صوتی پاسخ دهد و علاوه بر آن نیز با Amazon Alexa سازگار است.

Little Bits Droid Inventor Kit

لیتل بیتز با کیت های رنگ و وارنگ الکترونیکی جدا از هم کار خود را آغاز کرد. کیت هایی که شما می توانید آن ها را به هم دیگر وصل کنید و ابزار ها و مجموعه های جالبی بسازید. این ایده درخشان و جذاب در کنار تکنولوژی جدیدتری نهاده شد و نتیجه اش ربات آرتو - دینو شد.

کیت اختراع دی روید به شما این امکان را می دهد که طبق توضیحات مرحله به مرحله پیش بروید و گام به گام تنظیمات را روی ربات پیاده کنید؛ مثلاً با موبایل تان حرکات ربات را کنترل کنید. سرش را بچرخانید و با ربات تان صدا ضبط کنید.

این امکانات، اما فقط امکانات پایه ای ربات شما هستند. می توانید با خرید اجزای دیگر برای ربات تان، امکانات دیگری را به آن اضافه کنید. این قطعات به صورت مغناطیسی به یکدیگر وصل می شوند و کار با آن ها راحت است. راهنما های کاملی برای شخصی سازی ربات و اضافه کردن اجزا به بدنه و اضافه کردن امکاناتی مانند شناسایی اشیای خانگی در آرتو - دیتو وجود دارد که آن را بسیار جذاب می نماید.

Wonder Workshop Cue

شرکتی که نامش کارگاه شگفتی ها ست، چند اسباب بازی مختلف رباتی را ساخته است، اما کیو همه آن ها را پشت سر گذاشته و با تکنولوژی پیشرفته ای ارائه شده است. مانند خیلی دیگر از ربات های عرضه شده، کیو هم مخلوطی از بازی با آموزش، آموزش کدنویسی به بچه ها، مانند جاوااسکریپت و ترکیب با ارایه های نمایشی و داستانی است.

کودک با یکی از چهار شخصیت تعریف شده برای ربات در ارتباط خواهد بود و به وسیله یک رابط چت آن را کنترل خواهد نمود. این ربات بسیار مورد توجه بچه ها نهاده شده و بزرگسالان خیلی او را دوست ندارند. برخلاف ربات مشهور اسفروبولت که به دلیل شوخی های زیاد و گاهی اوقات زننده اش بیشتر مورد علاقه بزرگسالان نهاده شده است و نکته دیگر اینکه قیمت بالای آن در مقایسه با ربات های دیگر و البته وجود چند باگ کوچک، تصمیم گیری برای خرید و انتخاب این ربات به عنوان یک اسباب بازی آموزشی پیشرفته برای کودک را بسیار سخت می نماید.

Sphero R2-D2

Sphero شاید تا به حال به نوع ربات های کروی شناخته شده باشد، اما بهترین فراوری آن یک موفقیت بزرگ دیگر این شرکت فراوری نماینده است و درواقع این ربات الهام گرفته از جنگ ستارگان است. نتیجه: R2-D2 کاملاً غیرکروی، اما بسیار درخشان است.

با استفاده از تلفن های هوشمند، این ربات می تواند میزبان انیمیشن هایی باشد که مستقیماً از فیلم ها تهیه شده اند. شما می توانید با تماشای یکی از فیلم های جنگ ستارگان با R2 در کنار خود، آن را مستقیماً به وسیله برنامه کنترل یا حتی به آن واگذار کنید تا به صورت مستقل واکنش نشان دهد. همچنین یک بازی کوچک AR هم برای لذت بردن بیشتر از استفاده از این ربات وجود دارد.

قطعاً بازی با اسباب بازی های کنترل از راه دور نسبت به ربات خیلی سخت تر است، اما R2 یکی از معروف ترین ربات های سینما است و این اصلی ترین اسباب بازی R2 است که تا به حال وجود داشته است. همچنین می توانید از آن برای یادگیری نحوه کدنویسی با برنامه Sphero Edu رایگان بهره ببرید.

Orbotix Ollie

این ربات منحصراً برای تفریح طراحی شده تا آموزش برنامه نویسی و ربات سازی. به جای آن که مکانیزم داخلی یک کره را راهنمایی کند، دو چرخ دارد که به کنترلش یاری می نمایند. این ربات می تواند برای بازی و سرگرمی بسیار مناسب باشد و می تواند با سرعت بالایی حرکت کند و چرخش های عالی در جهت های مختلف انجام دهد.

از این ربات نباید توقع فرمان پذیری صوتی داشته باشید. هنوز به این مرحله نرسیده که به قدری هوشمند باشد که صدای شما را تشخیص دهد و طبق فرمان تان حرکت کند، اما می تواند در حین حرکت های سرعتی از رمپ ها عبور کند و به حالت پرواز از رمپ درآید و یک فرود عالی به زمین داشته باشد. در واقع اگر به دنبال یک ربات غیرهوشمند می شد که تنها وسیله ای برای سرگرمی و بازی باشد، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

منبع: برترین ها
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27966

به "بهترین ربات های اسباب بازی سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ربات های اسباب بازی سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید