بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

به گزارش مهسان بلاگ، هنگام سفر به آفریقای جنوبی حسابی باید مراقب باشید که گول فصل ها را نخورید! در این کشور فصل ها بر خلاف چیزی ست که ما تصور می کنیم. در این مطلب به شما خواهیم گفت که بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی کدام فصل است و چه چیز زمان را در این کشور متفاوت می نماید؟

بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

ترکیبی زیبا از حیات وحش و امکانات لوکس می باشد. شهرهای ژوهانسبورگ و کیپ تاون نماد مدرن بودن آفریقای جنوبی و سان سیتی نیز با سافاری های جذابش حیات وحش این سرزمین را به زیبایی به تصویر می کشند. اما برای لذت بردن از تمام این زیبایی ها قبل از هر اقدامی باید بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی را بشناسید.

آفریقای جنوبی در بهار

آفریقای جنوبی در نیمه کره جنوبی زمین و در زیر خط استوا قرار گرفته است و به همین دلیل از نظر فصلی با کشورهایی که در بالای خط استوا قرار دارند متفاوت است. با این توصیف فصل بهار در ایران همزمان است با فصل پاییز در آفریقای جنوبی که در ادامه آب و هوای بهار جهت برنامه ریزی برای سفر را در این کشور مرور می کنیم.

دمای هوای بهار در آفریقای جنوبی 21 درجه سانتی گراد است و طبیعت این کشور زیباترین لحظات خود را سپری می نماید. سافاری های حیات وحش، طبیعت گردی و دیدن جاذبه های تاریخی و تفریحی کیپ تاون و ژوهانسبورگ از کارهایی هستند که می توانید با سفر به آفریقای جنوبی در بهار انجام دهید. تمامی این امکانات باعث شده تا بهار در میان لیست بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی قرار گیرد.

لازم به یادآوری است که با توجه به بارش کوتاه باران در بعضی از روزها همراه داشتن سویشرت یا بارانی را از قلم نیاندازید.

آفریقای جنوبی در تابستان

در حالی که نیمی از جهان را برف و باران فرا گرفته کشور آفریقای جنوبی وارد فصل تابستان می گردد. تابستان هایی که همواره ورود گردشگران شیفته حیات وحش را همراه خود دارد.

15 تا 26 درجه سانتی گراد دمای هوایی است که مناطق پرگردشگر مانند ژوهانسبورگ، کیپ تاون، سان سیتی و پارک ملی پیلانسبرگ در فصل تابستان تجربه خواهند کرد. این دمای هوای معتدل تابستان را به بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی تبدیل نموده است.

از دیگر مزیت های سفر به آفریقای جنوبی در تابستان استفاده از دریا و تفریحات آبی این کشور است. ساحل مویزنبرگ با خانه های رنگی در کیپ تاون و پارک های آبی سان سیتی حسابی پر رونق شده و با تفریحات هیجان انگیز آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

تورهای تابستانه آفریقای جنوبی به گردشگران این امکان را می دهد تا در هتل های لوکس و مجهز جنگلی اقامت نموده و حیوانات منحصربه فردی را که بیشتر شب ها از لانه خود بیرون می آیند، مشاهده نمایند.

آفریقای جنوبی در پاییز

بهار که در ایران فرا می رسد، آفریقای جنوبی وارد فصل پاییز می گردد. فصلی که هر چند کمی با سرد شدن هوا همراه است اما همچنان جذابیت خود را حفظ می نماید.

از آنجایی که پاییز این کشور همزمان است با تعطیلات نوروزی، گردشگران ایرانی بسیاری تور آفریقای جنوبی را برای شروع سال جدید و گذراندن تعطیلات نوروزی انتخاب می نمایند. دمای هوای پاییز بین 15 تا 17 درجه سانتی گراد است و با پوشیدن یک لباس نسبتا گرم می توان از تفریحات این کشور نهایت لذت را برد. همچنین با خارج شدن از تابستان قیمت تورهای آفریقای جنوبی پایین تر هم می آید.

تله کابین سواری بر روی کوه تیبل، بازدید از اسکله زیبای ویکتوریا و آلفرد، سافاری های جنگل و همچنین بازدید از شهر بنفش پرتوریا و سایر جاذبه های تاریخی از تفریحاتی هستند که در فصل پاییز می توانید آن ها را تجربه کنید.

آفریقای جنوبی در زمستان

فصل زمستان در آفریقای جنوبی در حالی شروع می گردد که کشورهای نیم کره شمالی در حال سپری کردن تابستان هستند. دمای هوای این فصل بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد است و آفریقای جنوبی بارانی ترین روزهای خود را سپری می نماید.

از آنجایی که برف در این کشور به ندرت می بارد، هستند گردشگرانی که زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب می نمایند. با این حال نمی توان زمستان را در میان لیست بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی قرار داد. با توجه به اینکه استفاده از سواحل و گشت و گذار در حیات وحش امکان پذیر نیست، پایین بودن قیمت تور تنها مزیت اقامت در شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون و … در فصل زمستان است.

البته با نزدیک شدن به فصل پاییز دمای هوا افزایش یافته، از مقدار بارش ها کاسته شده و کم کم همه چیز برای ورود مجدد گردشگران محیا می گردد.

بهترین فصل فصل به آفریقای جنوبی

فصل های بهار و تابستان (که همزمان هستند با پاییز و زمستان در ایران) بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی هستند. در این فصول آب و هوا در معتدل ترین حالت خود قرار گرفته است و استفاده از تمامی تفریحات این کشور از جاذبه های تاریخی و تفریحات ساحلی گرفته تا سافاری های مهیج حیات وحش امکان پذیر می باشد.

البته فصل پاییز را هم نیز با توجه به پایین آمدن قیمت ها و داشتن آب و هوای نسبتا معتدل می توان در بین بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی قرار داد. در ادامه یکبار دیگر همزمانی فصل ها در آفریقای جنوب را مرور می کنیم.

  • بهار همزمان است با ماه های مهر، آبان و آذر (سپتامبر تا نوامبر)
  • تابستان همزمان است با دی، بهمن و اسفند (دسامبر تا فوریه)
  • پاییز همزمان است با فروردین، اردیبهشت و خرداد (مارچ تا می)
  • زمستان همزمان است با تیر، مرداد و شهریور (جون تا آگست)

بیشتر بخوانید…

ماجراجویی هیجان انگیز در پیلانسبرگ، آفریقای جنوبی

چطور ویزای آفریقای جنوبی بگیریم؟

منبع: ستاره ونک
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 63665

به "بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فصل سفر به آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید