به صدا درآمدن زنگ خطر برای والیبال ایران و انتظاری که برآورده نشد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، چهاردهمین دوره رقابت های جام جهانی والیبال انتهای تلخ و نا امید کننده برای والیبال ایران داشت و در سالی که ایران بهترین شانس را برای روی سکو رفتن داشت با 7 شکست، 4 پیروزی و 12 امتیاز به کارش انتها داد.

به صدا درآمدن زنگ خطر برای والیبال ایران و انتظاری که برآورده نشد

تیم خسته ایران پس از پشت سر گذاشتن تورنمنت های پرفشار بازی های آسیایی، قهرمانی دنیا، لیگ ملت ها، مرحله نخست انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا بار دیگر با تیم اصلی راهی جام دنیای شد. کولاکوویچ با شروع جام تیم اصلی را روانه زمین کرد تا دو شکست مقابل تیم سوم روسیه و تیم نه چندان مطرح مصر داشته باشد. پس از این شکست کولاکوویچ لب به اعتراف گگردد و در نشست خبری گفت تیم خسته است و احتیاج به انرژی دارد!

سرمربی مونته نگرویی ایران زمانی حقیقت را پذیرفت که دیر بود. کولاکوویچ علی رغم توصیه کارشناسان و خبرگان والیبال اعتنایی به استفاده از جوانان در لیگ ملت ها و قهرمانی آسیا نداشت تا پس از دو شکست در شروع جام دنیای آن هم مقابل تیم سوم روسیه و تیم مصر بپذیرد که تیم اصلی احتیاج به استراحت دارد.

همین دو شکست کافی بود تا توفیق اجباری نصیب بازیکنان جوان و آینده دار والیبال ایران مانند علی اصغر مجرد، پوریا یلی، جواد کریمی و امیر حسین اسفندیار گردد و حتی مجرد 22 سال بتواند در رده دوم برترین مدافعان جام قرار گیرد.

بازیکنان جوانی که در سومین بازی جام مقابل کانادا قرار گرفتند و نخستین برد ایران را کسب کردند. دومین برد نیز مقابل استرالیا با همین جوانان کسب شد. جوانانی که اگر در قهرمانی آسیا هم مقابل استرالیا قرار می گرفتند توانایی پیروزی و قهرمانی در آسیا را داشتند.

جوانان والیبال ایران با وجود توانایی بالای فنی اما گاهی دچار اشتباهاتی نیز شدند، اشتباهاتی که در بازی مقابل تیم قدرتمند برزیل مشاهده شد و حسرت اینکه اگر بازیکنان جوان در لیگ ملت ها به کار گرفته می شدند شاید با پختگی بیشتر حتی توانایی شکست تیم برزیل و دیگر قدرت های والیبال را نیز داشتند.

در سالی که والیبال ایران با وجود ترکیب اصلی و بازیکنان با انگیزه و آینده دار شانس کسب سکو داشت اما عدم وجود سرمربی با جسارت باعث شد تا والیبال ایران شکست های بدی داشته باشد. شاید بدترین شکست مقابل ژاپن رقم خورد و زنگ خطر در آسیا نیز برای ایران به صدا در آمد.

تیم ملی والیبال ایران دی ماه امسال باید در مرحله پایانی انتخابی المپیک برای کسب سهمیه با رقبای آسیایی بجنگد تا برای دومین بار جواز حضور در المپیک را به دست آورد. در فاصله 3 ماه تا انتخابی المپیک بازیکنان باید ریکاوری خوبی انجام داده و از نظر روحی مهیا شوند تا ماه های پایانی سال 98 با کسب جواز المپیک به شیرینی برای طرفداران و جامعه والیبال همراه گردد.

والیبال ایران جام چهاردهم را به سرمربی خود باخت و امید می رود کولاکوویچ با داشتن مهره های خوبی که در اختیار دارد کمی جسارت به خرج داده و در زمان هایی که تیم به یاری مربی خود احتیاج دارد با تعویض ها و تایم اوت های به موقع به یاری تیم بشتابد نه اینکه همچون یک تماشاگر نظاره گر بازی باشد. کولاکوویچ در این مسابقات از تیم خسته ایران در دنیا والیبال رونمایی کرد و این تنها کاری بود که انجام داد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22224

به "به صدا درآمدن زنگ خطر برای والیبال ایران و انتظاری که برآورده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به صدا درآمدن زنگ خطر برای والیبال ایران و انتظاری که برآورده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید