بیشترین رشد گردشگری جهانی در آسیا و اقیانوسیه

به گزارش مهسان بلاگ، طبق گزارشات سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، آسیا و اقیانوسیه بیشترین رشد گردشگری جهانی را به خود اختصاص داده اند.

بیشترین رشد گردشگری جهانی در آسیا و اقیانوسیه

قاره آسیا و اقیانوسیه از سال 2005 تا به امروز، شاهد رشد چشمگیری از حضور جهانگردان از تمامی منطقه ها دنیا بوده اند.

گزارش فرایند جهانگردی در آسیا، ارائه شده به وسیله سازمان دنیای جهانگردی با شراکت مرکز تحقیقاتی اقتصاد دنیای جهانگردی در انجمن اقتصاد دنیای جهانگردی در ماکائو، این آمار را به ما نشان می دهد.

این گزارش نشان داد که آمار حضور جهانگردان بین المللی در آسیا و اقیانوسیه در سال 2017، با رشد 6 درصدی به تعداد 323 میلیون جهانگرد، حدود یک چهارم جهانگردان کل دنیا، رسیده است.

در میان تمامی منطقه ها دنیای، قاره آسیا و اقیانوسیه، دومین مقصد پربازدید پس از اروپا از سال 2005 تا به امروز، شاهد بیشترین رشد بوده اند.

ورودی جهانگردان بین المللی تقریبا هر سال شاهد رشد میانگین شش درصدی است؛ بالاتر از رشد میانگین چهار درصد در دنیا.

رشد سریع مالی در یک منطقه با جمعیت معادل نصف دنیا در کنار افزایش خطوط هوایی، تسهیلات سفر و پروژه های بزرگ زیرساختی، سبب پیشرفت باورنکردنی سفرهای بین المللی در آسیا و اقیانوسیه شده اند.

این آمار رشد اثر بزرگی بر عایدیهای مقاصد جهانگردی آسیایی گذاشته است. این عایدی در سال 2000، حدود 17 درصد عایدیهای حاصل از صنعت جهانگردی در سراسر دنیا بوده و از آن پس با رشدی ممتد به 29 درصد در سال 2017 رسیده است.

عایدیهای جهانگردی سال 2017 در این دو قاره چیزی حدود 390 میلیارد دلار بوده است.

آسیا و اقیانوسیه نقشی حیاتی به عنوان منبع بازار جهانگردی نیز ایفا می نمایند. به این ترتیب که جهانگردان این منطقه در سفرهای داخلی یا مسافت های طولانی، تقش بسزایی در صنعت جهانگردی دنیای دارند.

این منطقه با فراوری 335 میلیون مسافر بین المللی که 502 میلیارد دلار در سال 2017 خرج نموده اند، 37 درصد آمار کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

حدود 80 درصد این بازدیدها بر مقاصد آسیایی تمرکز دارد.

در خارج از این منطقه ها، 56 درصد سفرهای با مسافت طولانی به اروپا است.

منبع: کجارو / breakingtravelnews.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 105485

به "بیشترین رشد گردشگری جهانی در آسیا و اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین رشد گردشگری جهانی در آسیا و اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید