تبلت خوب با قیمت مناسب، چی بخریم؟

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: زمانی که اپل در سال 2010 آیپد را روانه بازار کرد، شاید بدبین ترین کارشناس ها هم فکرش را نمی کردند که روزی چنین محصولی با فروش 360 میلیون نسخه دیگر هوادار آنچنانی نداشته باشد. افزایش ابعاد صفحه نمایش تلفن های هوشمند باعث شد تعداد زیادی از تبلت ها کارایی همیشگی خود را به واسطه در اختیار داشتن صفحه نمایش عظیم از دست بدهند.

تبلت خوب با قیمت مناسب، چی بخریم؟

موضوعی که به مرور روی فروش آن ها تاثیر منفی گذاشت و اکنون شاهد شرایطی هستیم که در آن شاید چند کمپانی خاص فرایند فراوری تبلت های جدید را دنبال نمایند. محصولاتی که شاید به نسبت قیمت خود، کارایی بیشتری را در مقایسه با تلفن ها ارائه ننمایند، اما همچنان تعداد اندکی کاربر را به خود اختصاص داده و البته برای سرگرمی بچه ها ایرانی ابزار مناسبی شناخته می گردد. در ادامه نگاهی داریم به تعدادی از تبلت های ارزان قیمت و کاربردی موجود در بازار ایران که از جهت امکانات حداقل ها را با استاندارد مناسبی ارائه می نمایند.

Huawei MediaPad T2 7.0

متوسط قیمت:

یک میلیون و 400 هزار تومان (16 گیگابایت)

هوآوی در زمان عرضه تبلت Huawei MediaPad T2 7.0 هدف اصلی خود را روی اتصال مناسب به اینترنت گذاشت و در این جهت هم پیروز بود، اما کافیست چند برنامه را به صورت همزمان روی این تبلت اجرا کنید تا متوجه شوید دلیل قیمت پایین آن چیست.

همانطور که از نام Huawei MediaPad T2 7.0 می توانید متوجه شوید این تبلت دارای صفحه نمایش 7 اینچی با وضوح تصویر 600 در 1024 است. این اندازه از صفحه نمایش برای تماشای فیلم به اندازه کافی مناسب است، اما اگر به صفحه نمایش های اچ دی عادت دارید از این جهت مطمئنا ناامید می شوید. تبلت پیش رو دارای بک بدنه کوچک است و پوشش پشتی آن تا حد زیادی فلزی است که ظاهری عالی به آن بخشیده. قسمت های انتهایی پشت تبلت از پلاستیک ساخته شده است.

تبلت هوآوی از یک پردازنده چهار هسته ای مدل Spreadtrum SC9830I با سرعت پردازشی 1.5 گیگاهرتز استفاده می نماید که در کنار آن 2 گیگابایت رم نیز قرار گرفته. حافظه ای که مطمئنا توانایی اجرای چند برنامه به صورت همزمان را در اختیار ندارد. به عنوان یک تبلت Huawei MediaPad T2 7.0 در هنگام حرکت و جابجایی برای تماشای فیلم مناسب است. وقتی که صفحه نمایش خاموش می گردد و به پخش فیلم بر می گشت فیلم های اچ دی با حداقل تاخیر پخش می شوند.

در پخش فیلم های فول اچ دی پیکسل های زیادی نمی توانند رندر شوند. مسئله ای که برای علاقه مندان به تماشای فیلم یک ضعف عظیم است. یک اسلات سیم کارت میکرو در کناره تبلت هوآوی وجود دارد، با قرار دادن سیم کارت در تبلت متوجه خواهید شد که اتصال دیتای تلفن همراه بی عیب و نقص است و در این شرایط طول عمر باتری مناسبی را ارائه می نماید. تبلت Huawei MediaPad T2 7.0 دارای یک دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 2 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش است.

احتیاجی به گفتن نیست نباید انتظار زیادی از این دوربین ها داشته باشید، عکس های ثبت شده کاملا نامید نماینده هستند. اگر نور کافی وجود داشته باشد دوربین سلفی فقط برای تماس های ویدیویی مناسب است. این مدل از تبلت های هوآوی را می توان گزینه مناسبی برای کسانی دانست که تنها به دنبال استفاده از اینترنت هستند یا قصد دارند فایل های ویدئویی با حجم استاندارد را تماشا نمایند. تبلتی که البته برای اجرای بازی های سبک مشکل خاصی ندارد و می تواند گزینه خوبی برای بچه ها باشد.

Lenovo Tab E7

متوسط قیمت:

900 هزار تومان (8 گیگابایت)

طی سال های اخیر کمپانی لنوو تمرکز ویژه ای روی بازار تبلت ها داشته. در شرایطی که بیشتر رقبا از این بازار خارج شده اند، لنوو تعداد زیادی تبلت به خصوص در اندازه 7 اینچی را پیش روی خریداران قرار داده. از جمله این تبلت ها می توان به Tab 3V، Tab7 Essential و Tab E7 اشاره نمود که اینجا به آن نگاهی داریم. از تبلتی با چنین قیمتی نمی توان انتظار زیادی داشت، تبلت Tab E7 لنوو دارای طراحی و ساخت ساده ای است، بدنه آن کاملا پلاستیکی است و شما تنها می توانید این تبلت را در رنگ مشکی خریداری کنید.

هنگامی که تبلت را در دست نگه می دارید می توانید احساس کنید که تبلت ارزانی را در دست دارید. با این حال تبلت تب ای 7 به اندازه کافی مقاوم است و نباید به این سادگی ها شکسته گردد. تبلت Tab E7 لنوو با 10 میلی متر ضخامت و وزن 272 گرمی بسیار ضخیم است. در سمت راست شما می توانید به دکمه پاور و دکمه های ولوم دسترسی پیدا کنید. در پایین یک میکروفن وجود دارد و در سمت چپ می توانید اسلات کارت حافظه میکرو اس دی را پیدا کنید. در قسمت بالا یک جک هدفون استاندارد و یک پورت میکرو USB قرار گرفته.

تبلت Tab E7 لنوو تنها یک بلندگو دارد که در قسمت بالای صفحه نمایش قرار گرفته است و کیفیت صدای قابل قبولی را برای تماشای فیلم های یوتیوب فراهم می نماید. در این بلندگو هیچ باسی وجود ندارد و صدا می تواند صاف و حتی کمی گوش خراش باشد. در این تبلت لنوو ما یک دوربین سلفی 0.3 مگاپیکسلی و یک دوربین پشتی 2 مگاپیکسلی را در اختیار داریم. کیفیت دوربین ها بسیار پایین بوده و حتی در روشنایی روز هم نمی توانید عکس های مناسبی ثبت کنید. از تبلتی با چنین قیمتی هم انتظاری بیشتر از این نمی رود.

یکی دیگر از نقاط ضعف تبلت Lenovo E7 به عدم وجود پنل IPS ارتباط پیدا می نماید. در واقع نبود پنل IPS باعث می گردد که زاویه دید قابل استفاده بسیار کم گردد (به ویژه زاویه دید از سمت چپ). هنگامی که به صورت مستقیم به صفحه نمایش نگاه می کنید همه چیز خوب به نظر می رسد، اما با کمی تغییر زاویه صفحه نمایش تار و در واقع فیلتر می گردد. این صفحه نمایش 7 اینچی با وضوح تصویر 1024 در 600 همراه شده که با استاندارد های امروزی بسیار پایین است.

اگر شما دارای یک گوشی هوشمند 7 اینچی هستید ممکن است گوشی شما تراکم پیکسل بالاتری را ارائه دهد. صفحه نمایش این تبلت می توانست بهتر باشد، اما با وجود این باز هم حداقل احتیاج ها را رفع نموده و برای استفاده در محیط های داخلی عملکرد خوبی دارد. تبلت Lenovo Tab E7 مجهز به پردازنده 4 هسته ای MediaTek MT8167 است و از حافظه داخلی 8 گیگابایتی یا 16 گیگابایتی استفاده می نماید و از یک گیگابایت رم بهره می برد که چندان رضایت بخش نیست.

Samsung Galaxy Tab A 8

متوسط قیمت:

2 میلیون تومان (32 گیگابایت)

سامسونگ در سال 2019 تبلت های با کیفیت و جدیدی را معرفی کرد که یکی از آن ها گلکسی تب ای 8 مدل 2019 است. این تبلت از طراحی خوب و قدرت عملکرد مطلوبی بهره می برد و نسخه LTE آن از اتصال سیم کارت هم پشتیبانی می نماید. از همه مهم تر اینکه تبلت مذکور از قلم S Pen اختصاصی بهره مند است که می تواند تجربه ای متفاوت را برایتان به ارمغان آورد.

در طراحی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8 2019 هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف وجود دارد. یکی از نقاط ضعف اصلی این تبلت مربوط به بدنه و قاب پشت پلاستیکی آن می گردد که به شدت در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیای نوک تیز حساس است؛ بنابراین اگر می خواهید خیلی زود روی قاب پشت این تبلت خط و خش هایی ایجاد نگردد، حتما باید از کیف و کاور های اختصاصی بهره ببرید که برای تهیه آن ها باید هزینه مجزایی پرداخت گردد.

ضخامت بدنه این تبلت هم 8.9 میلیمتر است و دستگاه تقریبا 122.4 میلیمتر عرض و 201.5 میلیمتر طول دارد؛ بنابراین با یک تبلت نسبتا ضخیم رو به رو هستیم که طول و عرض آن خیلی زیاد نیست و می توان آن را با یک دست نگه داشت. وزن تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8 2019 هم به چیزی در حدود 325 گرم می رسد که وزن نسبتا متعادلی است. این تبلت از اسپیکر واحدی بهره می برد که در لبه زیرین قاب آن نصب شده و صدای خوبی دارد، اما مطمئنا اگر دستگاه به اسپیکر های دوبل مجهز بود، کیفیت و قدرت صدای خروجی بهتری را ارائه می کرد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A 8 2019 از نظر قابلیت های اتصال در دو نسخه مختلف عرضه شده. یکی از نسخه های آن فقط از اتصال وای فای (Wi-Fi) پشتیبانی می نماید و نسخه دیگر تبلت از اتصال LTE 4G هم پشتیبانی به عمل می آورد. همانطور که از نام تبلت می توان تشخیص داد، صفحه نمایش آن 8 اینچی است. وضوح تصویر صفحه نمایش این تبلت فول اچ دی (1900 در 1200 پیکسل) در نظر گرفته شده و بدین ترتیب تراکمی در حدود 283 پیکسل در هر اینچ برای آن به ارمغان آورده می گردد که تراکم پیکسلی قابل قبولی است.

پنل نمایشگر تبلت از نوع IPS LCD در نظر گرفته شده و حاشیه های با ضخامت متوسطی دارد. یکی از نکات مهم در آنالیز تبلت Galaxy Tab A 8 2019 مربوط به قدرت عملکرد و پتانسیل پردازشی آن می گردد. تراشه ای که در قلب این تبلت بکار رفته، تراشه اگزینوس 7904 است که طی فرآیند 14 نانومتری فراوری شده و یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای دارد. شش هسته پردازشگر مرکزی آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتزی دارند. دو هسته دیگر پردازشگر آن هم از نوع Cortex-A73 بوده و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه می نمایند.

برای تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی هم در تراشه اگزینوس 7904 از پردازنده گرافیکی مستقل Mali-G71 MP2 استفاده می گردد. تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8 2019 از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره مند بوده و از اتصال حافظه جانبی هم پشتیبانی می نماید. دوربین اصلی تبلت سامسونگ گلکسی Tab A 8 2019 از یک لنز 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 تشکیل شده که از فوکوس اتوماتیک و عکسبرداری پانوراما پشتیبانی می نماید.

دوربین اصلی این تبلت از ضبط ویدئو های فول اچ دی (Full HD) با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه هم پشتیبانی به عمل می آورد. اما در سمت مقابل دوربین سلفی تبلت از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده که دیافراگم F2.2 دارد و آن هم از ضبط ویدئو های فول اچ دی با فریم ریت 30 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می آورد.

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 30 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53005

به "تبلت خوب با قیمت مناسب، چی بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبلت خوب با قیمت مناسب، چی بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید