تحصیل آنلاین در کانادا ، هزینه و شرایط تحصیل آنلاین

به گزارش مهسان بلاگ، تحصیل آنلاین در کانادا برای متقاضیان تحصیل در کانادا در دوران بحران کرونا یکی از بهترین گزینه های مهاجرت به کانادا به شمار میرود؛ چراکه تجربه تحصیل در این کشور می تواند راستا رسیدن به اقامت دائم کانادا را در دیگر روش های مهاجرتی هموار کند. هزینه و شرایط تحصیل آنلاین در کانادا را در این بخش از مجله لتسگو یونی مطالعه کنید.

تحصیل آنلاین در کانادا ، هزینه و شرایط تحصیل آنلاین

تحصیل آنلاین در کانادا

با وجود تمامی خسارت های جبران ناپذیری که کووید 19 بر زندگی امروز وارد کرد، فرصت های به جایی نیز به تبع جلوگیری از انتشار ویروس برای علاقمندان به تحصیل در کانادا ایجاد کرده است. بر اساس قوانین مهاجرت تحصیلی به کانادا که پیش از شروع سال تحصیلی 2020-2021 به روزرسانی شد، دانشجویان بین المللی که تحصیل آنلاین در کانادا را برگزیده اند، بدون نیاز به گذراندن فرایند بیومتریک و ورود به خاک کانادا می توانند از کشور مبدا تحصیل را شروع کنند.

علاوه بر قوانین نو، بیشتر دانشگاه های کانادا دوره های آنلاین نیز برگزار می کنند؛ با شرکت در دوره های مجازی دانشگاه های کانادا، می توان با صرف حداقل هزینه از مزایای تحصیل در کانادا بهره مند شد. در این شرایط بدون مهاجرت تحصیلی عملی، دانشجو می تواند از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شود و تجربه تحصیل در کانادا را در رزومه تحصیلی خود ثبت کند.

مزایای تحصیل آنلاین در کانادا

علاوه بر هزینه تحصیل در کانادا، معمولا هزینه زندگی دانشجویی، هزینه بلیط هواپیما، هزینه حمل ونقل برای رفت وآمد در داخل شهرها و از همه مهم تر هزینه مربوط به اجاره خانه، اقامتگاه یا خوابگاه های پردیس موسسات آموزشی بر دوش متقاضی تحصیل در کانادا خواهد بود، اما با انتخاب دوره های آن لاین، تنها هزینه مربوط به آموزش و تحصیل را باید پرداخت کرد.

مهاجرت تحصیلی حس غربت و دوری از خانواده را در پی دارد. دوری از شهر و دیار یکی از مهم ترین چالش های مهاجرت بوده است. اما با انتخاب دوره های آنلاین مدارس و دانشگاه های کانادا نیازی به ترک کشور و خانواده نیست.

دانشجویانی که در کشور مبدا مشغول به کار هستند، می توانند با زندگی در کشور خود، همزمان با تحصیل در مدارس و تمام مقاطع آکادمیک معادل کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا دریافت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل آنلاین در کانادا مدیریت زمان است؛ متقاضی تحصیل در دانشگاه های کانادا می تواند در هر شهر یا کشوری که زندگی می کند، در هر ساعتی از شبانه روز طبق زمان بندی مورد نظر خود تحصیل کند. با اینکه برخی دوره ها کلاس های آنلاین برگزار می کنند و دانشجو موظف است به صورت مجازی در کلاس ها شرکت کند، اما در کل مدیریت زمان از طریق دانشجو صورت می گیرد.

دوره های مجازی دانشگاه های کانادا با کمک تکنولوژی روز ارتباطات صورت می گیرد. بسکمک از دانشگاه ها نرم افزارهای ارتباطی و آموزشی خود را طراحی کرده اند تا با بهره مندی از همایش الکترونیکی، کنفرانس های ویدیویی، اتاق های گفتگو جلسات پرسش و پاسخ آنلاین فضای کلاس واقعی را ایجاد و سیلابس درسی را دنبال کنند.

طبق قوانین مهاجرت تحصیلی کانادا، دانشجویان خارجی پس از فارغ التحصیلی می توانند در دوره محدودی در کانادا مشغول به کار شوند. اجازه کار یا به اصطلاح PGWPP برای دانشجویان دوره های آنلاین آکادمیک که در سپتامبر 2020 مشغول به تحصیل شده اند، محفوظ است.

ویزای تحصیلی کانادا برای دوره های آنلاین

با توجه به تاثیرات پاندمی کرونا و تغییراتی که در قوانین مهاجرتی و سفرهای خارجی ایجاد شده، شرایط پذیرش تحصیلی و صدور وزای تحصیلی کانادا نیز دستخوش تغییراتی شده است. علاوه بر دوره هایی که از ابتدا به صورت آنلاین تعریف شده اند، تقریبا تمام دوره های تحصیلی دانشگاه های کانادا از راه دور تدریس می شوند.

دانشجویان ورودی نو با وجود تحصیل آنلاین، می توانند ورک پرمیت پس از تحصیل را داشته باشند. البته این قانون در صورتی محقق خواهد شد که 50 درصد از طول دوره تحصیلی در خاک کانادا و به صورت حضوری سپری شود.

جهت تسریع پردازش مجوزهای تحصیل و مطالعه، سفارت کانادا در دو مرحله ویزای تحصیلی صادر می کند؛ در مرحله اول که به تاییدیه اولیه یا Approval in principle مشهور شده، مدارک و شرایط متقاضی بررسی می شود و دیگر نیاز به انجام بایومتریک نیست. در صورت تایید اولیه دانشجو می تواند دوره های آن لاین بلند مدت (دوره هایی که بیش از 8 ماه طول می کشند) را شروع کند.

در مرحله دوم Final Approval جلسه انگشت نگاری نیز برگزار می شود؛ دانش آموزان، دانشجویان و همراهانی که در طول دوره نیاز به ورود به خاک کانادا داشته باشند، باید در مرحله دوم نیز شرکت کنند. به عبارت دیگر، دریافت تاییدیه اولیه به معنای صدور ویزای تحصیلی کانادا و مجوز به خاک این کشور نیست.

تحصیل آنلاین در دانشگاه های کانادا

گرچه شرایط پاندمی کرونا تمامی دوره های تحصیلی را از راه دور کرده است، اما تقریبا تمام دانشگاه های کانادا در کنار دوره های حضوری برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی، دوره های مجازی هم برگزار می کنند. حضور دانشجویان بین المللی برای اقتصاد دانشگاه های کانادا اهمیت بسکمک دارد، اما برای جذب افرادی که توانایی حضور و زندگی در خاک کانادا ندارند، دوره های متنوعی به صورت مجازی برگزار می شود.

با افزایش علاقه مندان به تحصیل در کانادا از راه دور، در سال 2000 موسسه ای تحت عنوان CVU-UVC برای آموزش مجازی و غیرحضوری در کانادا تشکیل شده است. این موسسه در حال حاضر با برخی از دانشگاه مجازی کانادا همکاری دارد؛ دانشگاه هایی مانند دانشگاه منیتوبا، دانشگاه تامسون ریورز، دانشگاه مموریال، دانشگاه رویال رودز، دانشگاه نیوبرانزویک، دانشگاه RMC و ... در مقاطع مختلف دوره های آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنند.

معمولا تنوع رشته ها در دوره های مجازی کمتر از دوره های حضوری است. بسکمک از رشته های فنی، مهندسی، پزشکی و ... امکان تدریس به صورت غیر حضوری ندارند و از میان دوره های آنلاین حذف می شوند اما سیستم آموزشی این کشور برای واحدهایی که نیاز به دوره های حضوری دارد هم چاره ای اندیشیده است.

بسکمک از رشته های تحصیلی که مجازی برگزار می شوند، واحدهای عملی هم دارند. برای گذراندن این واحدها و درس های مورد نظر، دانشجو می تواند در موسسات معتبر و مورد تایید کانادا ثبت نام کند و آن دوره را با واحد درسیِ عملی تطبیق بزند.

دوره های مجازی مقطع دکترا اغلب در حوزه علوم انسانی برگزار می شود؛ چراکه سیستم آموزشی این مقطع در کانادا به صورت پژوهشی ارائه می شود و انجام پروژه های عملی آنلاین برای بیشتر رشته ها موانع زیادی دارد.

دوره های مجازی دکترا بیشتر در رشته های زیرمجموعه مدیریت، هنرهای زیبا، زبان های خارجه (انگلیسی و فرانسه)، روانشناسی، تاریخ، جامعه شناسی، مطالعات عمومی، مدیریت بهداشت، تجارت، منابع انسانی و ... برگزار می شود.

یکی از نکات ضروری تحصیل آنلاین در دانشگاه های کانادا، توجه به اعتبار موسسه آموزشی است؛ اگر نام دانشگاه در لیست مدارس، دانشگاه ها و کالج های مورد تایید دولت فدرال کانادا نباشد، مدارک فارغ التحصیلی، پیگیری امور مهاجرت تحصیلی و هرگونه اقدامی پس از دوره تحصیلی به مشکل برمی خورد.

لیست DLI یا Designated learning institutions list شامل تمامی موسسات آموزشی معتبر و مورد تایید فدرال کاناداست که به تفکیک استان و شهرهای مورد نظر قابل جستجو است. باید توجه داشت که در دوران کرونا فقط برخی از موسسات آموزشی DLI برای دانشجویان بین المللی که در حال حاضر خارج از کانادا هستند، دوباره باز شوند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل آنلاین

کانادا میزبان بهترین دانشگاه های سراسر جهان است که علاوه بر رتبه کلی دانشگاه، دوره های تحصیلی، دانشکده ها و کادر آموزشی آن به طور جداگانه رتبه های چشمگیری به دست آورده اند. طیف گسترده ای از این گروه دانشگاه های کانادا دوره های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی و دیپلما را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهند. در ادامه به بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل آنلاین نگاهی اجمالی می اندازیم.

دانشگاه آتاباسکا

اولین مجتمع آموزشی در لیست بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا نام دانشگاه آتاباسکا Athabasca University دیده می شود. آتاباسکا یا AU در 25 ژوئن 1970 با دستور شورای دولت آلبرتا تاسیس شد و از همان ابتدا با درنظر گرفتن اهداف پیشرفت تحصیلی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی به عنوان دانشگاه آنلاین برجسته ای نامیده می شود.

با اینکه در ابتدا آتاباسکا به عنوان یک دانشگاه (حضوری) تعریف شد، اما در سال 1972 سیستم آموزشی آن به دوره های مجازی و آموزش از راه دور تغییر یافت. اولین دوره آموزش از راه دور آتاباسکا بوم شناسی جهانی بود که در سال 1973 در دسترس علاقمندان تحصیل در کانادا قرار گرفت. در حال حاضر بیش از 700 دوره دانشگاهی را در رشته های علوم اجتماعی، علوم پایه، علوم انسانی، مطالعات بازرگانی و اجرایی، مطالعات میان رشته ای و پرستاری ارائه می شود.

دانشگاه مک گیل

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا دانشگاه مک گیل McGill University نام دارد. در حال حاضر رشته های کامپیوتر و فناوری، مهندسی داده، امنیت شبکه، زبان های انگلیسی و فرانسوی و ارتباطات شغلی، ترجمه حقوقی، مدیریت، بازرگانی، علوم سیاسی و ... در دانشگاه مک گیل به صورت آن لاین برگزار می شود. جهت آشنایی بیشتر با سیستم آموزشی و شرایط پذیرش دانشگاه مک گیل کلیک کنید.

دانشگاه تامسون ریورز

یکی دیگر از دانشگاه های آنلاین کانادا که نرخ پذیرش بالایی دارد، دانشگاه تامسون ریورزThompson Rivers University نام دارد. پذیرش تحصیلی دانشگاه تامسون ریورز نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارد و دانشجویان می توانند از برنامه های تحصیلی و کاری آن بهره مند شوند.

برنامه های تحصیلی آنلاین در این مجموعه شامل هنر، مطالعات بازرگانی و مدیریت، آموزش و مددکاری اجتماعی، مطالعات عمومی، علوم بهداشتی، پرستاری، علوم پایه، فناوری، جهانگردی و فناوری دامپزشکی می شود. جهت مطالعه هزینه ها و شرایط پذیرش دانشگاه تامسون ریورز کلیک کنید.

علاوه بر این مجموعه های آموزش عالی، دانشگاه رویال رودز Royal Roads University، دانشگاه لورنشن Royal Roads University، دانشگاه منیتوبا University of Manitoba، دانشگاه لثبریج University of Lethbridge، دانشگاه لیکهد Lakehead University، دانشگاه فردریکتون The University of Fredericton، دانشگاه یورکویل Yorkville University و ... نیز در لیست بهترین دانشگاه های آنلاین کانادا قرار گرفته اند.

بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل آنلاین در کانادا

آموزش مجازی و از راه دور برای همه رشته های تحصیلی مناسب نیست. از بهترین رشته های تحصیلی برای تحصیل آنلاین در دانشگاه های کانادا می توان به مدیریت بازرگانی، حسابداری، علوم کشاورزی، مدیریت منابع انسانی، امور دفترداری، مدیریت انرژی و محیط زیست، مدیریت پروژه، مدیریت زنجیره تامین، طراحی داخلی، علوم تغذیه، مطالعات مهندسی زیست محیطی، مطالعات گردشگری و هتلداری، مطالعات بازاریابی، بازرگانی الکترونیکی، هنرهای بصری، طراحی صنعتی، علوم روانشناسی کاردرمانی، مطالعات الهیات، علوم کامپیوتر و فناوری های دیجیتالی، توسعه بین المللی، آموزش، مدیریت استراتژی های مالی، زبان شناسی کاربردی، تیسول (TESOL)، آموزش بین الملل، رسانه و روابط عمومی، مدیریت بحران، مدیریت آموزش، امور مالی، مدیریت و نوآوری، باستان شناسی و ... اشاره کرد.

شرایط تحصیل آنلاین در دانشگاه های کانادا

تحصیل در کانادا چه در دوره های آنلاین و چه حضوری به مدارک و شرایطی خاص نیاز دارد که منجر به دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالج مورد نظر می شود. در صورتی که متقاضی مهاجرت تحصیلی نتواند شرایط مورد نیاز دانشگاه را برآورده کند، پذیرش تحصیلی صادر نمی شوند.

باید توجه داشت که لیست مدارک و شرایط پذیرش در دوره های مجازی دانشگاه های کانادا به موسسه آموزشی محل تحصیل و همچنین رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. یکی از شرایط تحصیل در کانادا، تسلط کافی به زبان انگلیسی است که با ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره خوب به اثبات می رسد. دانشجویانی که دانشگاه های فرانسوی زبان را برمی گزینند، برای دریافت پذیرش تحصیلی باید مدرک زبان فرانسوی ارائه دهند.

از آن جایی که در دوره های مجازی دسترسی به استادان به صورت آنلاین است، درک نکات درسی و ارتباط گرفتن با استادان نیاز به تسلط کامل زبان دانشگاه دارد. بنابراین پیش از هر اقدامی برای تحصیل آنلاین، باید به فکر تقویت مهارت زبان انگلیسی/فرانسوی بود.

با اینکه آخرین مدرک تحصیلی، ریزنمرات و نمره معدل از موارد بسیار مهم پذیرش تحصیلی به شمار میرود، اما برخی دانشگاه های کانادا در مقاطع کارشناسی سختگیری چندانی بر سوابق تحصیلی متقاضی ندارند.

پس از مهیا کردن شرایط پذیرش تحصیلی کالج ها و تحصیل آنلاین دانشگاه های کانادا، باید شرایط را برای تحصیل در این دوره های مجازی آماده کرد. محیط آرام و فضایی خلوت یکی از شرایط تحصیل آنلاین است. برقراری ارتباط تصویری با استفاده از پلتفرم های آموزشی نیاز به محیطی ساکت دارد.

سرعت اینترنت برای ویدئوکنفرانس از مهم ترین نیازهای تحصیل آنلاین است. حداقل سرعت پیشنهادی برای استفاده از نرم افزارهای این چنینی 50 Mbps برای بارگیری و 10 Mbps برای بارگذاری است.

بیشتر استادان تدریس خود را از پیش ضبط می کنند و در زمان مقرر فایل های تصویری را در دسترس دانشجویان قرار می دهند. معمولا این فایل ها قابلیت بارگیری دارند؛ بنابراین علاوه بر بخش آنلاین، می توانید فایل را در حافظه دستگاه خود ذخیره کنید.

پیش از شروع دوره، بهتر است با نرم افزارهای آموزشی و ارتباطی دانشگاه آشنا شوید تا در طول کلاس ها دچار مشکل نشوید. معمولا در سایت دانشگاه فایل نرم افزارهای تحصیل آنلاین برای بارگیری دانشجویان آموزش از راه دور در دسترس است.

به این ترتیب پیش از شروع چالش ها فضای آموزش را آماده کرده اید؛ چراکه هر یک از این نرم افزارها اصطلاحات و ترکیبات خاص خود را دارند؛ هرچقدر هم سطح زبان بالایی داشته باشید، سیستمی که دانشگاه برای مدیریت آموزش شما برای تحصیل آنلاین انتخاب کرده است، اصطلاحات خاص خود را دارد.

کپی کردن مطالب از اینترنت و تقلب از مسائل جدانشدنی ارزیابی دانشجویانِ دوره های آنلاین است؛ اما باید توجه داشته باشید که تمام تکالیف اجرا شده دانشجویان از طریق نرم افزارهای به روز دانشگاه بررسی می شود. در صورت بروز تخلفات نتیجه ای جز تعلیق و اخراج در انتظار فرد متخلف نخواهد بود.

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا روشی تایید شده و معتبر از سوی سیستم آموزشى کاناداست. دانش آموزانی که از مدارس کانادایی فارغ التحصیل شوند، در آینده راستا بسیار همواری برای تحصیل دوره های دانشگاهی خواهند داشت.

کلاس هاى گروهى، خصوصى و هوم اسکولینگ از متدهای برگرفته در مدارس آنلاین کاناداست که همراه با آموزش خصوصی، فضای جمعی مدرسه را نیز برای دانش آموزان متقاضی تحصیل آنلاین تداعی می کند.

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا شرایط خاصی ندارد؛ با اینکه بسکمک از مدارس مدرک زبان انگلیسی/فرانسوی هم از دانش آموز دریافت نمی کنند، اما تسلط به زبان انگلیسی برای درک نکات درسی ضروری است. برای پذیرش مدارس کانادا شرایط سنی باید رعایت شود.

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا

هزینه تحصیل در دوره های مجازی کشور کانادا به مقطع، رشته تحصیلی و دانشگاه یا مدرسه محل تحصیل بستگی دارد. به طور میانگین شهریه ترمی دانشگاه های آنلاین کانادا برای دانشجویان بین المللی حدود 3000 دلار تا 8000 دلار کاناداست و شهریه سالانه مدارس آنلاین کانادا برای دانش آموزان بین المللی بسته به تعداد واحدها و مقطع (دبیرستان) حدود هزار تا سه هزار دلار کاناداست.

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا تنها شهریه و مخارج مربوط به منابع درسی است. لازم به ذکر است که این هزینه ها برای دانشجویان خارجی تفاوت فاحشی با شهریه دانشجویان بومی این کشور دارد. جهت اطلاع از شرایط پذیرش تحصیلی و به طور کلی بررسی دقیق تحصیل آنلاین در کانادا به تفکیک رشته و دانشگاه، با همکاران ما در بخش اعزام دانشجوی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 102800

به "تحصیل آنلاین در کانادا ، هزینه و شرایط تحصیل آنلاین" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحصیل آنلاین در کانادا ، هزینه و شرایط تحصیل آنلاین" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل آنلاین در کانادا ، هزینه و شرایط تحصیل آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید