(تصاویر) آکیتو، جشن سال نو آشوریان

به گزارش مهسان بلاگ، آکیتو، سال نوی آشوریان و بابلیان، باستانی ترین جشن سال نو در تاریخ بشر است که هر سال در میانه فروردین برگزار می گردد.

(تصاویر) آکیتو، جشن سال نو آشوریان

به گزارش خبرنگاران، در شهر کوچک قحطانیه در شمال شرقی سوریه، آشوری ها سال جاری بهار را با لباس ها و پایکوبی های سنتی جشن گرفتند.

بر پایه تقویم باستانی تمدن های میانرودان، سال جاری شروع سال 6771 برای پیروان این آیین است.

آشوریان، کلدانیان و آسوریان هر سال این جشن را برگزار می نمایند، هرچند امروزه اعتقادی به ادیان باستانی هزاران سال پیش ندارند.

این مردمان امروزه پیرو آیین مسیحیت اند، اما سنت های پیشینیان خود را هنوز به جا می آورند.

در دوره باستان شروع هر سال اعتدال بهاری، برابر با شروع سال نو آشوری بود که با پذیرش تقویم گرگوری به روز اول ماه آوریل تغییر یافت. این جشن را با نام باستانی آکیتو و نام نوین خاب نیسان (شروع بهار) می شناسند.

در حال حاضر این مراسم در بخش هایی از ترکیه و عراق و نیز در میان آشوریان ایران در ارومیه، اصفهان، سلماس، کرمانشاه و تهران و نیز آشوری های اروپا و آمریکا و استرالیا برگزار می گردد.

مانند دیگر جشن های بهاری، از جمله نوروز و جشنی مانند آن که در میان مصریان مرسوم است، آکیتو یادگار بابلی ها، سومری ها، اکدی ها و کلدانیان باستان است.

مورخان درباره معنای دقیق کلمه آکیتو اختلاف نظر دارند. بعضی می گویند معنی آن ریختن آب بر زمین است، ولی بعضی دیگر آن را دانه گندم ترجمه می نمایند.

مردم باستان در این منطقه باور داشتند که در این زمان از سال، کاشتن گندم و آبیاری آن، روحی شیطانی را که از دنیای مردگان آمده و بر زمین حاکم شده، بیرون خواهد راند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: فرارو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81289

به "(تصاویر) آکیتو، جشن سال نو آشوریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) آکیتو، جشن سال نو آشوریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید