تظاهرات در اسپانیا در اعتراض به نژادپرستی

به گزارش مهسان بلاگ، صدها نفر در شهر بارسلون در اعتراض به نژادپرستی علیه سیاه پوستان تظاهرات کردند و شعارهایی علیه رئیس جمهور آمریکا سر دادند.

تظاهرات در اسپانیا در اعتراض به نژادپرستی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، دامنه اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه از آمریکا به سایر کشورها رسیده و روز دوشنبه مردم در شهر بارسلونا تجمع کردند.

صدها تظاهرات نماینده در بارسلونا با الهام دریافت از تظاهرات ها در آمریکا برای اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی مقابل دفتر نمایندگی واشنگتن در این شهر تجمع نموده و شعارهایی در اعتراض به نژادپرستی سر دادند.

معترضان در حالی که صورت خود را با ماسک پوشانده بودند، آخرین جمله فلوید هنگام قتل به دست افسر پلیس را فریاد می زدند: نمی توانم نفس بکشم. آنها همچنین شعارهایی علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده سر دادند: بدون عدالت، صلح غیرممکن است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه از شهروندان آمریکایی معترض نسبت به نژادپرستی و رفتار خشونت آمیز پلیس خواست تا به صورت مسالمت آمیز اعتراض نمایند. وی همچنین از رهبران و مقام های آمریکایی نیز خواست تا به اعتراضات گوش دهند و خویشتنداری داشته باشند.

بر اساس این گزارش، استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل در واکنش به اعتراضات گسترده در آمریکا نسبت به قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، گفت: گوترش دبیر کل سازمان ملل خواهان اعتراضات مسالمت آمیز از سوی شهروندان آمریکایی و خویشتنداری رهبران و مقام های ایالات متحده شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وزارت دادگستری و اف بی آی خواسته است تا درباره قتل فلوید تحقیق نمایند ولی هیچ گونه اظهارات مهمی را برای کاهش تنش بیان ننموده است.

ترامپ در عوض با انتشار توئیت هایی طی روزهای اخیر، معترضان را اوباش و اراذل ارزیابی نموده و آنها را تهدید به استفاده از نیروهای ارتش نموده است.

یک افسر سفیدپوست در آمریکا روز دوشنبه گذشته یک مرد سیاهپوست غیرمسلح را در شهر میناپولیس به قتل رسانده است. این مرد سیاهپوست حدوداً 40 ساله غروب دوشنبه به وقت محلی با رفتار خشن پلیس روبرو شد به طوری که مأموران پلیس به او دستبند زدند و وی را با صورت روی زمین خواباندند. پلیس مدعی شده که این مرد سیاهپوست متهم به جعل اسناد بوده است.

بر اساس ادعای پلیس، این مرد سیاهپوست که مسائل پزشکی داشته است پس از انتقال به یک بیمارستان جان خود را از دست داد. فیلم های منتشر شده از سوی عابران نشان می دهد که این مرد سیاهپوست با فشار زانوی یک افسر پلیس میناپولیس روبرو شده و مرتباً فریاد می زند: نمی توانم نفس بکشم.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 50931

به "تظاهرات در اسپانیا در اعتراض به نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در اسپانیا در اعتراض به نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید