کوشش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تورج همتی بعدازظهر دوشنبه در بازدید از دریاچه بزنگان سرخس اظهار کرد: آب این دریاچه از بارندگی های سالانه و چشمه های کوچک حاشیه و کف دریاچه تامین می گردد و کوشش می کنیم با بهسازی مسیل ها و جانمایی لوله های انتقال آب بتوانیم این دریاچه را احیاء کنیم.

کوشش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان

وی اضافه نمود: در این راستامقدمات تغذیه سفره های آبهای زیر زمینی اطراف با اقدامات بیولوژیک نیز با موفقیت صورت گرفته و واگذاری مدیریت این منطقه به بخش خصوصی دردست پیگیری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اثر طبیعی ملی دریاچه بزنگان از نظر شرایط اکولوژیکی وزمین شناسی ارزش های مطالعاتی بسیاری را برای محققان فراهم نموده است و بهبود زیر ساخ تهای زیست محیطی ضمن نجات این دریاچه از نابودی ، می تواند آن را به یک منطقه اکوتوریستی حائز اهمیت تبدیل کند.

همتی توضیح داد:طبیعت گردی باید بر مبنای چهار رکن اصلی ،کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی،احترام به فرهنگ مردم بومی، افزایش مزایای ناشی از گردشگری طبیعی برای مردم محلی و جلب رضایت طبیعت گردان راسخ باشد.

وی بیان نمود: بازدید های آموزش محور از جاذبه های طبیعی درکشورهای توسعه محسوب می گردد وباید با بهره گیری از اکوتوریسم و با جلب مشارکت جوامع محلی مانع از بحران های تهدید کننده اکوسیستم های طبیعی شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4319

به "کوشش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای احیاء منابع آبی دریاچه بزنگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید