تمجید سایت فدراسیون جهانی والیبال از سعید معروف

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، سایت فدراسیون جهانی والیبال در ابتدای این گزارش، سعید معروف را راهنمایی گر تیم ایران به دوران طلایی نامیده و تاکید نموده است که کاپیتان و پاسور تیم ملی والیبال ایران در مسیری که خودش طراحی نموده است، حرکت می نماید.

تمجید سایت فدراسیون جهانی والیبال از سعید معروف

در ادامه این گزارش آمده است: معروف در مسابقات تیم ملی والیبال ایران، مهارت های دفاعی و حمله ای شگفت انگیزی را به نمایش گذاشته است. مردی که به وسیله توانایی در تنظیم برنامه ها، راهنمایی و رهبری درست، تیم ایران را به یکی از بهترین های دنیا تبدیل نموده است و عملکرد او تعداد علاقه مندان به ورزش والیبال در کشورمان را افزایش قابل توجهی داده است.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران همواره نمایش های خیره کننده و شگفت انگیزی داشته که میلیون ها هوادار را حیرت زده نموده است. بر خلاف تمام نابرابری ها، معروف با ساعت ها کوشش و تمرین، تیم ایران را به بالاترین سطح قاره آسیا رساند و حالا ایران قطعاً در میان برترین تیم های والیبال دنیا نهاده شده است.

در قسمت دیگری از گزارش فدراسیون دنیای والیبال درباره کاپیتان تیم ملی ایران، سایت FIVB به نقل از معروف آورده است: در 10 سال گذشته، تیم ملی والیبال مردان ایران پیروزیت های تاریخی به دست آورده است. این پیروزیت ها شامل حفظ رتبه نخست در قاره آسیا، سه دوره متوالی حضور در جام دنیای و از همه مهم تر، دو بار کسب سهمیه بازی های المپیک است که در سال 2016 برای نخستین بار در تاریخ والیبال ایران این رخ داد و در سال 2020 تکرار شد.

معروف توضیح داد: به نظر من جدا از همه این دستاوردهای شگفت انگیز و دوست داشتنی، مهم ترین دستاورد والیبال ایران در این مدت، ایجاد شور و اشتیاق در مردم است؛ به گونه ای که والیبال به ورزش محبوب و مورد علاقه مردم تبدیل شده است و آن ها را به وجد می آورد. همچنین در این مدت، هیجان و اعتماد به نفس بسیار زیادی در جوانان نسبت به ورزش والیبال به وجود آمده است که قابل تقدیر است.

این بازیکن 35 ساله تیم ملی والیبال ایران، به رهبری خود در این تیم افتخار می نماید و با تقدیر و تشکر از پشتیبانی و حمایت طرفداران در جهت رشدش، ادامه داد: در سال های اخیر، والیبال ایران ثابت نموده است که می تواند به عنوان یک مدعی پیروز در صحنه های دنیای حاضر گردد.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با ابراز خرسندی از اینکه سهمی در دوران طلایی والیبال مردان ایران دارد، گفت: با نگاه به گذشته این دوران، به طور طبیعی یادآور خاطرات خوب و البته سخت خواهیم شد که نمی گردد جزئیات را از هم تفکیک کرد. اما از همه افرادی که در این جهت از من حمایت کردند، قدردانی و تشکر می کنم.

در ادامه گزارش FIVB آمده است: معروف اهل ارومیه است؛ شهری که در والیبال ایران شهرت زیادی دارد. او راه دایی های خود را در والیبال دنبال نموده است، اما از بازی کردن در سایر ورزش ها مانند دو و میدانی، بسکتبال و هندبال نیز لذت می برد.

جهت معروف در والیبال ایران، در سال 2001 با انتخاب شدن برای تیم جوانان شروع شد و چهار سال بعد به تیم ملی عظیمسالان دعوت شد و از سال 2012 به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در رقابت های مختلفی حضور دارد؛ یعنی از زمانی که خولیو ولاسکو مربی افسانه ای، سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود.

معروف از آن موقع تیم ملی والیبال ایران را به پیروزی های بی شماری رسانده است؛ از جمله قهرمانی مردان آسیا در سال های 2013 و 2019. والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار حضور در لیگ دنیای را تجربه کرد و نشان داد که تیمی مدعی در سطح دنیا است و توانایی پیروزی بر تیم های قدرتمندی همچون ایتالیا و کوبا را دارد. ایران در سال 2014 در سطح یک لیگ دنیای در صندلی چهارم نهاده شد و برابر برزیل، ایتالیا و لهستان پیروزی های به یاد ماندنی کسب کرد. معروف در آن سال به عنوان بهترین پاسور لیگ دنیای انتخاب شد.

کسب عنوان ششمی قهرمانی دنیا سال 2014 در لهستان، کسب مدال های طلای مسابقات والیبال بازی های آسیایی 2014 و 2018، صعود به المپیک برای اولین بار در سال 2016، تکرار آن در سال 2020 و کسب مدال برنز جام قهرمانان عظیم قاره ها در سال 2017، از عظیم ترین دستاوردهای سعید معروف است.

در سطح باشگاهی نیز معروف مهارت های خود را در باشگاه های مختلف ایران به نمایش گذاشته است و باشگاه های خارجی به دلیل توانایی او در رهبری یک تیم برای پیروزی، به دنبال کاپیتان ارزشمند تیم ملی ایران بوده اند. وی در روسیه برای زنیت کازان و در ایتالیا برای سیه نا بازی نموده است و در حال حاضر نیز عضو تیم بایک موتور پکن در کشور چین است.

این بازیکن در حالی که به دنبال بهترین نمایش است، همچنان به ماموریتش برای رهبری تیم ملی والیبال ایران نیز ادامه می دهد.

در ادامه گزارش FIVB آمده است: در تمامی این سال ها و پیروزی های متعدد تیم ملی والیبال ایران، سید محمد موسوی همواره همراه معروف بوده است و آن ها خاطرات مشترک بسیاری در والیبال با هم دارند.

معروف همواره با احترام از موسوی یاد می نماید و این مدافع تیم ملی ایران را ستاره ای با استعداد و در کلاس دنیای می داند که بازیکنی بسیار مهم برای والیبال ایران محسوب می گردد.

در سرانجام این گزارش، فدراسیون دنیای والیبال داده های آماری زیر را برای سعید معروف از بالا به پایین آورده است:

2014؛ بهترین پاسور لیگ دنیای

2001؛ نخستین حضور در تیم جوانان ایران

2005؛ نخستین بازی در تیم ملی عظیمسالان ایران

1063؛ تعداد پاس ها در مرحله مقدماتی لیگ دنیای 2014

327؛ تعداد پاس ها در مرحله نهایی لیگ دنیای 2014

189؛ قد به سانتی متر

182؛ تعداد بازی های ملی

35؛ سن

10؛ میانگین تعداد پاس ها (47/10) در هر ست از مرحله نهایی لیگ دنیای 2014

7؛ تعداد عناوین باشگاهی در دنیا شامل دو عنوان با زنیت کازان، دو عنوان با متین ورامین و سه عنوان با تیم های پیکان، صنام و کاله مازندران

6؛ تعداد مدال های طلا در آسیا شامل دو قهرمانی مردان آسیا، دو قهرمانی در مسابقات والیبال بازی های آسیایی و دو قهرمانی در جام کنفدراسیون والیبال آسیا

4؛ شماره پیراهن

3؛ تعداد باشگاه های خارجی شامل باشگاه زینت کازان روسیه، باشگاه سیه نا ایتالیا و بایک موتور چین

2؛ دفعات صعود به بازی های المپیک شامل ریو 2016 و توکیو 2020

1؛ تعداد مدال دنیای (برنز جام قهرمانان عظیم قاره ها 2017 دنیا)

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77991

به "تمجید سایت فدراسیون جهانی والیبال از سعید معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید سایت فدراسیون جهانی والیبال از سعید معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید