توقف فراوری سمند و پژو 405 تا خط فراوری هایما S8 در ایران خودرو

به گزارش مهسان بلاگ، پس از بازدید سرزده رئیس جمهور از ایران خودرو در سال گذشته، شاهد تغییرات زیادی در برنامه های خودروسازان بودیم. توقف فراوری خودروهای قدیمی، افزایش فراوری، تکمیل خودروهای ناقص و معرفی محصولات نو از جمله برنامه های خودروسازان است که در حال اجرا شدن یا در مرحله اجرای مقدماتی هستند. در ادامه به آنالیز برنامه های ایران خودرو و پیشرفت آنها در امسال می پردازیم.

توقف فراوری سمند و پژو 405 تا خط فراوری هایما S8 در ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از رشد 51 درصدی فراوری کامل خودرو در این مجموعه از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داده و وعده نموده است که از ابتدای مهرماه، فراوری روزانه به 2800 دستگاه در روز افزایش پیدا می نماید. این در حالی است که این گروه صنعتی در یک روز رکورد فراوری بالغ بر 3100 دستگاه خودرو کامل را داشته است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه از ابتدای امسال تا 27 شهریورماه، 281 هزار دستگاه خودرو کامل در بخش های سواری، نیمه سنگین و سنگین به فراوری رسیده است، گفت: عبور مستقیم خودرو از خط فراوری تا 27 شهریورماه، معادل 61 درصد از کل فراوری کامل سال گذشته بوده و در بخش خودروهای نیمه سنگین و سنگین نیز تا انتها شهریورماه کل فراوری سال گذشته را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ضمن اشاره به ورود تعداد خودروهای ناقص گروه به کانال 2000 دستگاه که به زودی وارد کانال 1000 دستگاه نیز خواهد شد، گفت:

دقت در تکمیل خودروهای ناقص از فراوری خودرو مهم تر است و تجاری سازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان فراوری خودرو کامل احتیاج دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می گذرد، با حفظ شرایط کیفی به دست مشتریان برسد.

خطیبی از افزایش روزانه فراوری از ابتدای مهرماه به بیش از 2800 دستگاه اطلاع داد و شرح داد: با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند فراوری شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف فراوری روزانه 2800 دستگاه خودرو را دنبال می کنیم. عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تا 27 شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 33 درصدی را تجربه نموده است؛ افزایش عرضه و تامین احتیاج مشتریان سبب ایجاد تعادل در بازار خودرو خواهد شد.

وعده افزایش فراوری روزانه از ابتدای نیمه دوم سال در حالی داده شده که این گروه صنعتی در نخستین روز از تیر ماه امسال اعلام نموده بود که در راستای اجرای فرامین رییس جمهوری و راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) پیروز شده از مرز 3000 دستگاه فراوری روزانه عبور کند و با افزایش 68 درصدی فراوری کامل در خردادماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته، در روز 31 خرداد 3166 دستگاه خودرو کامل را به فراوری برساند.

***

اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

در این باره ایران خودرو شرح داد: آمار فراوری بالغ بر 3100 دستگاه رکورد فراوری و مختص یک روز بوده است و برنامه فراوری ماهانه نبوده است اما اکنون مقرر شده تا از مهرماه به صورت روزانه 2800 دستگاه فراوری گردد.

البته می توان احتمال داد که منظور از این وعده، فراوری روزانه خودروهای کامل است که در این رابطه هم می توان گفت که ایران خودرو مدعی است از ابتدای خرداد ماه امسال، هیچ خودروی ناقصی فراوری ننموده است.

وی بعلاوه از شروع فراوری انبوه و افتتاح خط فراوری هایما 8S که خودرویی با کیفیت و قیمت رقابتی است، در روزهای آینده اطلاع داد و اظهار کرد: طبق وعده های داده شده، هر ماه یک دستاورد در گروه صنعتی ایران خودرو را معرفی خواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن اشاره به قراردادهای 2500 دستگاهی اتوبوس و 5000 دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامه های گروه صنعتی ایران خودرو دانست و ادامه داد: با رونق شکل گرفته در فراوری خودروهای سنگین و تجاری، به زودی شاهد تردد آتامان ایران خودرو دیزل در جاده های روسیه و کشورهای اروپایی خواهیم بود و در این زمینه توافقات لازم برای صادرات 1000 دستگاه از این محصول با طرف روسی شکل گرفته است.

آگهی های انواع خودرو را در خبرنگاران ببینید

خطیبی تاکید نمود: ارائه خدمات پس از فروش برای بازارهای صادراتی از صادرات محصول مهمتر است. برای محصول کشنده آتامان در کنار قطعات یدکی مورد احتیاج، خدمات پس از فروش مناسبی تدارک دیده شده تا به اعتبار ایران خودرو در سایر کشورها لطمه ای وارد نگردد. رویکرد ایران خودرو برای محصول پروژه TF21 نیز رویکردی صادراتی است. به فراوری رسیدن این محصول در فاصله زمانی 18 ماهه به معنای عبور ایران خودرو از استانداردهای خودروسازان جهانی است.

وی گفت: مراحل تعریف پروژه تا فراوری انبوه محصول TF21، بازه 18 ماهه پیش بینی شده که بی سابقه بوده و راستای برای جهانی شدن صنعت خودرو کشور است. بلافاصله پس از فراوری انبوه ری را، این محصول فراوری و روانه بازار خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو ضمن عذرخواهی بابت بی توجهی های سال های گذشته نسبت به کیفیت خودرو، بر عزم شکل گرفته در ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات تاکید نمود و شرح داد: با حذف خودروهای ناقص گام مهمی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته شده است اما تا رسیدن به اهداف راستا طولانی در پیش داریم؛ این تعهد را به مردم و مشتریان می دهیم که با تمرکز و توجه بالایی این راستا را دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت:

کیفیت محصولات هیچ گاه مورد تایید و دفاع نبوده است؛ بنابراین با نگاه انتقادی که نسبت به مقوله کیفیت وجود داشت و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان مدیریت مجموعه را بر عهده گرفته ام و در تحقق اهداف مشخص شده نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

خطیبی در انتها نبود معوقات در تحویل خودرو به مشتریان را یکی از دستاوردهای مهم اخیر دانست و اظهار کرد: جز در موارد بسیار جزیی و کم، تعهد معوقی نداریم و حتی در بعضی موارد خودروها زودتر از موعد به دست مشتریان می رسد. به زودی و با اتمام شهریورماه، گزارش شش ماهه عملکرد گروه صنعتی ایران خودرو را به صورت مبسوط به استحضار مردم و مسئولان خواهیم رساند.

***

اخبار استخدام را در بلاگ خبرنگاران بخوانید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109204

به "توقف فراوری سمند و پژو 405 تا خط فراوری هایما S8 در ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری سمند و پژو 405 تا خط فراوری هایما S8 در ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید