تیم ملی فوتبال ایران در چه صورتی به مرحله بعدی جام جهانی صعود می نماید؟

به گزارش مهسان بلاگ، طبق برنامه اعلام شده شده توسط فیفا، تیم ملی در ایام نوروز، دو بازی از مرحله انتخابی جام جهانی را مقابل هنگ کنگ و کامبوج برگزار خواهد نمود و بازی های حساسش مقابل بحرین و عراق در ماه خرداد انجام خواهد شد.

تیم ملی فوتبال ایران در چه صورتی به مرحله بعدی جام جهانی صعود می نماید؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، با توجه به اینکه تیم ملی در مرحله رفت، هر دو بازی اش مقابل بحرین و عراق را با باخت پشت سر گذاشت، شاگردان اسکوچیچ کار راحتی برای صعود از گروهشان ندارند و برای اینکه بدون، اما و اگر راهی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی شوند، باید 4 بازی به جامانده اش در مرحله گروهی را ببرد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی گردد.

ایران در صورت پیروزی در هر چهار بازی بعدی اش 18 امتیازی خواهد شد و به صورت مستقیم راهی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی می گردد. هدف اسکوچیچ و شاگردانش هم این است که با پیروزی در تمام بازیهایشان، بدون حرف و حدیث به دور بعد برسند منتهی تیم ملی در صورت دوم شدن در گروهش هم شانس صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی را خواهد داشت.

طبق فرمتی که برای مرحله انتخابی جام جهانی در نظر گرفته شده، از بین 8 تیمی که در گروهشان دوم می شوند، 4 تیم برتر راهی مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا خواهند شد. با توجه به آنکه قطر به عنوان میزبان جام جهانی، صدرنشین گروه E مسابقات است، در صورت اینکه این تیم صدرنشین گردد یا جزو چهار تیم دوم برتر قرار بگیرد، یکی دیگر از تیم های دوم جای قطر را خواهد گرفت و به همین دلیل شاگردان اسکوچیچ این شانس را دارند که در صورت پیروز نشدن در یکی از بازیهایشان و دوم شدن در گروهشان، به مرحله بعدی برسند هر چند که تیم ملی باید سعی کند حداکثر امتیاز را به دست آورد تا به عنوان یکی از تیم های دوم برتر، به مرحله بعد برسد.

با توجه به امتیاز های تیم های دوم دیگر گروه ها و اینکه بعضی از آن ها 4 بازی و بعضی 5 بازی انجام داده اند، به نظر می رسد تیم ملی فوتبال ایران با دریافت 9 امتیاز از 12 امتیاز ممکن می تواند شانس حضور در جمع بهترین تیم های دوم را داشته باشد و به مرحله بعد صعود کند، اما اگر 8 امتیاز بگیرد (یعنی دو برد و دو مساوی) از دور رقابت ها حذف می گردد و حتی به جام ملت های آسیای 2023 چین هم راه نمی باید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77348

به "تیم ملی فوتبال ایران در چه صورتی به مرحله بعدی جام جهانی صعود می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتبال ایران در چه صورتی به مرحله بعدی جام جهانی صعود می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید