جزئیاتی از طرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مهسان بلاگ، کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است به زودی با برگزاری جلساتی طرح خود را برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا آنالیز کند و محتمل است ملاقات های رفت و برگشت مرحله گروهی را به تک بازی تغییر دهد.

جزئیاتی از طرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، هنوز مسابقات لیگ قهرمانان 2020 آسیا به سرانجام نرسیده است که حدس ها و خبرها از نحوه و زمان برگزاری فصل آینده این مسابقات شروع شده است. لیگ قهرمانان 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار گردید. از منطقه غرب، پرسپولیس ایران فینالیست شده است و مسابقات شرق در حال برگزاری است. ملاقات فینال روز 29 آذر در قطر برگزار می گردد.

سیستم برگزاری متمرکز در قطر به این شکل بود که مرحله گروهی به صورت رفت و برگشت (در همان کشور قطر) برگزار گردید و بازی های مرحله حذفی به صورت تک بازی بود.

با این حال روزنامه الاتحاد امارات در شماره امروز چهارشنبه خود در گزارش کاملی به آنالیز راهکارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان 2021 آسیا پرداخته است.

این روزنامه با تاکید بر اینکه رقابت های فصل آینده احتمالاً در ماه های آپریل و یا اوایل می 2021 (فروردین و اردیبهشت 1400) شروع گردد، اظهار داشت AFC با توجه به برگزاری جام جهانی باشگاه ها در ماه دسامبر به دنبال انتخاب بهترین گزینه برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است.

این روزنامه اماراتی به نقل از منابع مطلع نوشت: تغییر تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا تنها چیزی نیست که در جلسات آنالیز گردد. پیشنهادی برای برگزاری ترکیبی مسابقات (حذف ملاقاتهای رفت و برگشت و برگزاری یک بازی) وجود دارد اما فقط برای دور اول زیرا زمان کافی برای اتمام مسابقات وجود ندارد. در صورتی که لیگ قهرمانان آسیا به ماه آپریل یا می موکول گردد، مسابقات مرحله گروهی به صورت ترکیبی برگزار می گردد به شرطی که مراحل بعدی به صورت رفت و برگشت صورت بگیرد. به طوری که مسابقه سرانجامی فینال در شرق قاره خواهد بود.

الاتحاد به نکته مهم دیگری هم اشاره نمود و نوشت: AFC امتیازات ارزیابی لیگ قهرمانان آسیا را برای امسال 2020 لغو کرد و برای سال 2023 به سیستم ارزیابی سال 2021 اعتماد می نماید.

این روزنامه در سرانجام اظهار داشت که در صورتی که مسابقات دور اول لیگ قهرمانان آسیا به صورت ترکیبی برگزار گردد، باید سیستم جدید پیاده گردد و این امکان برای کشورهایی که قصد میزبانی دارند، فراهم باشد تا درخواست خود را ارائه بدهند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 70221

به "جزئیاتی از طرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از طرح جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید