خبرنگاران استاندار: کرونا طی یک روز در خراسان رضوی 26 قربانی گرفت

به گزارش مهسان بلاگ، مشهد- خبرنگاران- استاندار خراسان رضوی گفت: دیروز - سه شنبه - 368 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان بستری و 26 نفر نیز فوت کردند که این آمار جای نگرانی دارد.

خبرنگاران استاندار: کرونا طی یک روز در خراسان رضوی 26 قربانی گرفت

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در حاشیه جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی اضافه نمود: بر اساس گزارش های رسیده به ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، میزان ابتلا، بستری و فوتی های کرونا در سطح استان در چند روز اخیر فرایند فزاینده و صعودی داشته است.

وی با بیان اینکه 20 شهرستان در شرایط قرمز، هشت شهرستان در شرایط نارنجی و پنج شهرستان در شرایط زرد قرار دارند، ادامه داد: حساسیت لازم به منظور رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی به وسیله رسانه ها و روابط عمومی دستگاه های استان باید به مردم منتقل گردد.

معتمدیان با اشاره به عادی انگاری در رعایت پروتکل ها گفت: متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به 65 درصد رسیده، این در حالی است که برای رسیدن به یک شرایط متعادل این میزان باید حتما به بالای 90 درصد برسد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه از تشدید نظارت های کرونایی اطلاع داد و توضیح داد: مقرر شد که گشت های مشترک نظارتی متشکل از نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، اصناف، بازرسی و مرکز بهداشت بر اجرای پروتکل ها نظارت دقیق تری داشته باشند.

وی گفت: از اصناف انتظار می رود به غیر از مشاغل سطح یک، که مجاز به فعالیت هستند، برای حفظ سلامت مردم و خانواده های خود همراهی بیشتری بکنند تا بتوانیم این شرایط سخت را مدیریت کنیم.

80 درصد جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت 395 تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 67 هزار و 525 تن رسید.

در این مدت 25 هزار و 492 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 365 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و 286 هزار و 927 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 84460

به "خبرنگاران استاندار: کرونا طی یک روز در خراسان رضوی 26 قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: کرونا طی یک روز در خراسان رضوی 26 قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید