خبرنگاران بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهدا نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از بهبود یافتگان کرونا خواست به شکرانه بازیابی سلامتی خود برای نجات جان بیماران مبتلا به این بیماری در طرح اهدای پلاسمای خون مشارکت نمایند.

خبرنگاران بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهدا نمایند

دکتر مجید عبداللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: دریافت پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا و اهدای آن به مبتلایان به این بیماری برای تقویت سیستم ایمنی آنان، اقدامی نوین در یاری به درمان بیماران مبتلا به کرونا به شمار می رود.

وی اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اجرا نمایندگان طرح پلاسما درمانی در کشور به شمار می رود که با همکاری سازمان انتقال خون خراسان رضوی پلاسمای اهدایی از بهبودیافتگان کرونا را دریافت می نماید.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: طرح پلاسما درمانی از دو هفته گذشته در کانکس ویژه مستقر در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال اجراست و نیازمند مشارکت بیماران بهبود یافته برای اهدای پلاسما است.

عبداللهی اضافه نمود: در اجرای این طرح، بیماران کرونایی که دست کم یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده است پس از گذراندن دوره درمان و قرنطینه به صورت داوطلبانه اقدام به اهدای پلاسمای خون خود می نمایند.

وی ادامه داد: پلاسما درمانی خطری برای دهنده پلاسما ندارد و جداسازی پلاسما در شرایط استریل توسط دستگاه پلاسما فرز انجام می گردد.

پلاسما درمانی یکی از روش های مداوای بیماران مبتلا به کروناست که با یاری سازمان انتقال خون در 6 استان کشور از جمله تهران، مشهد و کرمانشاه انجام می گردد.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز دهم اردیبهشت سال جاری تعداد مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به 93 هزار و 657 نفر رسیده که از این تعداد 73 هزار و 791 نفر از بیماران، بهبود یافته و مرخص شده اند و شمار جان باختگان این بیماری به پنج هزار و 957 تن رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 8 تیر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 47375

به "خبرنگاران بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهدا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خون خود را اهدا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید