خبرنگاران زندگی به سبک کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - شیوع ویروس کرونا در ایران و دنیا آموخت که باید با تغییر سبک زندگی، سلامت جسمی و روانی جامعه تضمین گردد و از همین رو زندگی به سبک کرونا با شیوه هایی که تا به امروز مردم آموخته اند همچنان باید ادامه یابد تا از این اپیدمی عبور کنیم.

خبرنگاران زندگی به سبک کرونا

جوامع بشری در طول تاریخ دستخوش بلایای ناشی از بیماری های واگیردار شده است. برای مثال در قرون وسطی طاعون سیاه باعث مرگ میلیون ها نفر شد و با آنالیز تاریخ کشور نیز شاهد مرگ و میرهای ناشی از شیوع وبا هستیم اما ویروس کرونا که به عنوان کووید 19 یک ویروس ناشناخته است بسیاری از کشورهای جهان را فراگرفته و تا به امروز تبعات زیادی هم برای جامعه بشری داشته است.

گرچه صدمات روحی و روانی زیادی از شیوع این ویروس به مردم جهان و از جمله ایران وارد شده است اما هنوز هم این اپیدمی خاتمه نیافته و باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اثرات غیرقابل جبران آن را کم کرد.

شرایط فعلی ایجاب می نماید تا اپیدمی کرونا بسیاری از هنجارها و طرز تفکرها را تحت تاثیر قرار دهد لذا کرونا به مردم فهماند جامعه در هر لحظه با خطرات متعدد روبرو است در نتیجه کرونا سبک زندگی، هنجارها، اعتقادات و آداب و رسوم را تحت تاثیر قرار داده است.

اپیدمی کرونا یک نوع سبک زندگی است و به افراد آموخت که زندگی فراز و نشیب های فراوان دارد و چاره ای نیست جز آن که با این ویروس زندگی کنیم اما روش های مراقبت از خود و دیگران را هم مد نظر داشته باشیم.

عادی شدن ساعات حضور کارکنان در ادارات، بازگشایی اصناف و مدارس گرچه حاوی پیغام مهار و مدیریت کرونا است اما باید توجه داشت که این ویروس به خاتمه نرسیده و همچنان در کمین نشسته است.

به اذعان مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه مردم به فاصله گذاری اجتماعی حدود 40 درصد، ترس سازنده از کرونا به 34 درصد و اعتقاد به لزوم در خانه ماندن به 32 درصد کاهش یافته و این مطلب به خوبی نشان دهنده این موضوع خواهد بود که کرونا همچنان و با درصدی قابل قبول در بین مردم و جامعه حضور دارد و نباید تهدیدات آن را کوچک شمرد.

تاکید فعالان حوزه بهداشت و درمان که روزهای بسیاری سختی را تا به امروز پشت سر گذاشته اند این است که مبارزه با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد و مردم باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از احتمال بروز موج های بعدی این بیماری جلوگیری نمایند.

همکاری و همراهی مردم خراسان جنوبی باعث شد که در بین سایر استان ها کمترین مسائل را در روبرو به کرونا داشته باشیم اما هنوز هم مسوولان امر تاکید می نمایند که این همراهی باید ادامه داشته باشد و مردم از تردد غیرضروری و حضور غیرضروری در خارج از منزل پرهیز نمایند.

با توجه به اتفاقاتی که اواخر اردیبهشت و ابتدای خرداد سال جاری در خراسان جنوبی روی داد شاهد کاهش موارد مثبت بیماری بودیم و تصور بر این بود که بیماری کرونا محدود شده در حالی که چند روز گذشته شاهد افزایش مجدد موارد مثبت هستیم.

توصیه می گردد شهروندان در صورت خروج از منزل حتما در تجمعات ماسک بزنند و نکات بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت نمایند که شاهد مسائل جدی بعد از این نباشیم.

موارد مثبت جدید از چند روز گذشته در خراسان جنوبی افزایشی و در 2 روز گذشته 2 رقمی شده که زنگ خطر را در این استان هم به صدا درآورده است.

پیش از این شهرستان های زیرکوه، نهبندان و درمیان در خراسان جنوبی به عنوان مناطق سفید (کم خطر) اعلام شده بود اما اکنون شرایط نهبندان قرمز است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 ماه دسامبر (آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای جهان سرایت کرد.

بروز بیماری کرونا در ایران اوایل اسفند پارسال اعلام شد و تا به امروز 173 هزار و 832 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و جان باختگان کرونا در کشور به 8 هزار و 351 نفر رسید.

اغلب موارد جدید ابتلا به بیماری کووید 19 در استان خراسان جنوبی در روزهای گذشته مربوط به موارد سرپایی بوده است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد و با 6 استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و کرمان همجوار است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: ایرنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51545

به "خبرنگاران زندگی به سبک کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زندگی به سبک کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید