خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه شیراز: مهم ترین انگیزه فعالیت، عشق به کشور است

به گزارش مهسان بلاگ، شیراز- خبرنگاران- عضو هیات علمی بخش شیمی دانشگاه شیراز و دارنده عنوان سرآمدان علمی جوان گفت: در زمانه ای که با پدیده فرار مغزها مواجهیم، مهم ترین انگیزه برای ماندن استادان جوان و فعالیت در دانشگاه های کشور عشق به مردم و کشور است.

خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه شیراز: مهم ترین انگیزه فعالیت، عشق به کشور است

دکتر سیدجعفر حسینی که به تازگی در امسال پیروز به کسب عنوان سرآمدان علمی جوان شده است، پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود:کسب عنوان سرآمدان علمی امکانی برای بهره مندی از استفاده از گرنت پژوهشی (پژوهانه) سرآمدان و انتخاب یک محقق در دوره پسادکتری است که حقوق او از سوی فدراسیون سرآمدان علمی ایران پرداخت می گردد.

عضو هیات علمی بخش شیمی دانشگاه شیراز درباره فعالیت های پژوهشی منجر به دریافت این عنوان، اظهار کرد: از آنجا که در جهان امروز رقابت عمده کشورهای جهان به دسترسی آسان و کم هزینه به انرژی های نوین و پاک مربوط است و آلودگی های ناشی از سوختن نفت و گاز، جهان را با چالش مهم آلودگی هوا روبه رو نموده است، فعالیت های گروه پژوهشی ما در این زمینه متمرکز شده است.

او با بیان اینکه پیل های سوختی یکی از منابع فراوری الکتریسته و بهترین پیشنهاد برای جایگزینی بنزین است، مطرح کرد: یکی از اجزای مهم پیل های سوختی الکتروکاتالیزگر گران قیمت پلاتین است که تجاری سازی عمده پیل های سوختی را با محدودیت روبرو نموده است.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز افزود: گروه تحقیقاتی ما توانسته است با استفاده از علم نانو و شیمی آلی فلزی، کاتالیست های مناسب و ارزان قیمت تری طراحی و فراوری کند؛ همچنین با توجه به این که گاز هیدروژن یکی از مواد اولیه پیل های سوختی است، فراوری گاز هیدروژن با استفاده از آب و انرژی خورشیدی را شروع نموده ایم که یکی از دستاوردهای پژوهشی اخیر ما در این زمینه نیز منتشر شده است.

حسینی با بیان اینکه بعد از جهانی صنعت، عمده فعالیت های پژوهشی ما مربوط به توسعه سلامت و خدمت به مردم بوده است، اظهار کرد:داروهای ضدسرطان بر پایه عنصر پلاتین سمیّت هایی دارد که بعد از تخریب تومور، اثرات جانبی بسیاری برای بیماران پدید می آورد. در این زمینه نیز ترکیبات جدید و متنوعی از پلاتین را سنتز نموده ایم که امکان آنالیز به مثابه داروهای ضدسرطان را دارد.

این استاد دانشگاه تحقیق در زمینه نیازهای اساسی کشور را الگوی ادامه فرایند پژوهش های خود و گروهش در آینده برشمرد و گفت: کوشش شده با استادان معتبر و صاحب نام در دانشگاه های تراز اول جهان تعاملات مفید و موثری داشته باشیم که تا به امروز نتیجه بخش نیز بوده است.

به گزارش خبرنگاران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف دستیابی جمهوری اسلامی ایران به مرجعیت علمی جهانی، فدراسیون سرآمدان علمی ایران را در سال 1394 راه اندازی نموده است. این فدراسیون، سالانه 100 نفر از اعضای هیأت علمی کشور را که دارای دستاوردهای پژوهشی برتر (مطابق آیین نامه فدراسیون) بوده، شناسایی و حمایت می نماید. در ادامه اجرای این طرح در سال 1399 علاوه براین افراد، 25 نفر از سرآمدان علمی جوان (افراد با سن کمتر از 45 سال) نیز انتخاب و حمایت می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72357

به "خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه شیراز: مهم ترین انگیزه فعالیت، عشق به کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو هیات علمی دانشگاه شیراز: مهم ترین انگیزه فعالیت، عشق به کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید