خبرنگاران فرماندار مریوان: عامل اصلی افزایش کرونا عدم رعایت توصیه بهداشتی است

به گزارش مهسان بلاگ، سنندج - خبرنگاران - فرماندار مریوان با اشاره به شرایط قرمز این شهرستان به لحاظ شیوع بیماری کرونا گفت: عامل اصلی افزایش ابتلا به این ویروس، عدم رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی و استفاده نکردن عموم مردم از ماسک است.

خبرنگاران فرماندار مریوان: عامل اصلی افزایش کرونا عدم رعایت توصیه بهداشتی است

آرتیکاس اقبال روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با وجود توصیه های مکرر، اکثریت مردم این شهرستان در هنگام حضور در معابر و اماکن عمومی از ماسک استفاده نمی نمایند و همین امر باعث افزایش شدید ابتلا به کرونا در مریوان شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های ستاد کرونا و بعضی محدودیت ها در این شهرستان اعمال شده است، اضافه نمود: مراسم عروسی و عزاداری و برپایی تجمعات ممنوع شده، قلیانسراها تعطیل و ادارات نیز ملزم هستند به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه ننمایند.

اقبال با بیان اینکه بیمارستان فجر مریوان به محل پذیرش و استقرار بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است، اضافه نمود: هم اینک و براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان 65 نفر مبتلا به کرونا بستری هستند که حال 6 نفر شان مساعد نیست.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته یک نفر مشکوک به کرونا فوتی داشتیم، یادآور شد: به غیر از بعضی روستاهای کم جمعیت، مدارس مابقی روستاها و شهرهای تابعه تعطیل است و آموزش به صورت غیرحضوری و به وسیله شبکه شاد انجام می گردد.

اقبال از عموم مردم این شهرستان خواست با رعایت پروتکل ها و توصیه های بهداشتی در کنترل و کاهش بیماری کرونا مشارکت نمایند و تاکید نمود: در صورت عدم مشارکت مردم، شرایط در روزهای آینده بدتر خواهد شد و احتمال ابتلا و مرگ و میر بر اثر این بیماری بیشتر می گردد.

فرماندار مریوان با بیان اینکه محدودیت برای سفر به این شهرستان نداریم ولی با توجه به شرایط پیش آمده از مردم می خواهیم به مریوان سفر ننمایند، گفت: مهمترین کار برای پیشگیری از شیوه کرونا و کنترل این بیماری منحوس، رعایت بهداشت، شستشوی مداوم دست ها و زدن ماسک و پرهیز از برگزاری دورهمی و تجمعات خانوادگی و محبت آمیز است.

توصیه ها برای جلوگیری از تبدیل شرایط استان از هشدار به قرمز کارساز نبود و با ادامه فرایند بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی اینک کاملا شرایط قرمز است.

تنها در 24 ساعت گذشته (ظهر آدینه تا ظهر شنبه 26 مهر) 186 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و 6 نفر هم فوت کردند.

در حال حاضر 456 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری و از این تعداد 79 بیمار بدحال تحت مراقبت های ویژه هستند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65601

به "خبرنگاران فرماندار مریوان: عامل اصلی افزایش کرونا عدم رعایت توصیه بهداشتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار مریوان: عامل اصلی افزایش کرونا عدم رعایت توصیه بهداشتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید