خبرنگاران قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان&zwnjهای خلوت گنبدکاووس است

به گزارش مهسان بلاگ، گنبدکاووس - خبرنگاران - معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس گفت که قطع شبانه درختان چنار خیابان های خلوت برای فروش به کارگاه های فراوری زغال یا ورق فشرده نئوپان، معضل جدید این شهر و نیازمند اعمال جریمه بیشتر برای متخلفان است.

خبرنگاران قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان&zwnjهای خلوت گنبدکاووس است

هوشنگ ابراهیم بیگی روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: طی 2 هفته اخیر چندین اصله درخت چنار در محدوده بلوار امامزاده یحیی بن زید (ع) و خیابان حافظ جنوبی شهر گنبدکاووس قطع شد.

وی اعلام کرد: پیگیری ها نشان می دهد سودجویان درختان را با اره دستی و یا موتوری قطع نموده و تنه درخت را با قیمت هر کیلوگرم 12 تا 15 هزار ریال به فروش می رسانند.

ابراهیم بیگی اضافه نمود: مأموران شهرداری با اقدامات مراقبتی، پیروز به شناسایی عامل قطع این درختان شده و پرونده ای برای وی تشکیل دادند اما هنوز دستور توقیف خودروی جابه جایی تنه درختان یا دستگیری فرد متخلف صادر نگردید.

معاون خدمات شهری شهردار گنبدکاووس ادامه داد: تسریع در رسیدگی به این پرونده در پیشگیری از اقدامات مشابه دیگر مؤثر خواهد بود.

وی یادآور شد: قطع درختان چنار و نارنج در گنبد از یکسال قبل شروع شده و تا به امروز تعدادی از متخلفان شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند.

ابراهیم بیگی ادامه داد: جریمه حداکثر 10 میلیون ریال برای قطع درختان بازدارنده نیست و استفاده از احکام جایگزین مانند کاشت درخت و نگهداری از آن می تواند تأثیر بیشتری بر جلوگیری از اقدامات مشابه داشته باشد.

وی همچنین از اجرای طرح پلاک کوبی درختان در گنبدکاووس برای مراقبت و نیز جلوگیری از قطع آنها اطلاع داد و اضافه نمود: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح آماده شده و در آینده ای نزدیک اجرا خواهد شد.

ابراهیم بیگی از شهروندان گنبدکاووس خواست در صورت مشاهده قطع درخت توسط افراد سودجو مراتب را به شهرداری اطلاع دهند.

گنبدکاووس افزون بر 160 هزار نفر جمعیت و 28 کیلومترمربع وسعت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 70613

به "خبرنگاران قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان&zwnjهای خلوت گنبدکاووس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قطع شبانه درختان چنار، معضل جدید خیابان&zwnjهای خلوت گنبدکاووس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید