خبرنگاران گردشگری اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول شده است

به گزارش مهسان بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه با اعلام اینکه از ابتدای کار دولت تدبیر و امید 442 میلیارد تومان در پروژه های گردشگری در منطقه اورامانات سرمایه گذاری شده است، گفت: گردشگری اورامانات در این دولت متحول شده است.

خبرنگاران گردشگری اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول شده است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، امید قادری روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: نادیده دریافت خدمات دولت در منطقه اورامانات در طول هشت سال گذشته به دور از انصاف و ناجوانمردانه است.

او افزود: زیرساخت های جهانگردی اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول شده و یک انقلاب در صنعت جهانگردی منطقه رخ داده است.

قادری با بیان اینکه پیش از این دولت اصولا جهانگردی در سیاست های کلی دولت ها محلی از اعراب نداشت، شرح داد: از ابتدای شروع به کار دولت تا به امروز بیش از 442 میلیارد تومان در طرح های جهانگردی اورامانات سرمایه گذاری شده است.

او افزود: در حالی که تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید منطقه اورامانات به لحاظ تاسیسات جهانگردی و امکانات زیرساختی برای اسکان مسافرین از حداقل امکانات برخوردار نبود، در این دولت بیش از 100 مورد بوم گردی، خانه مسافر، مجتمع های خدماتی بین راهی، رستوران های بین راهی به صورت رسمی به بهره برداری رسیده و ده ها مورد نیز در شرف تاسیس و بهره برداری هستند.

او ادامه داد: این در حالی است که امروز بسیاری از مردم شهرستان های اورامانات بدون دریافت مجوزهای لازم درب خانه های خود را به روی جهانگردان گشوده و پذیرای جهانگردان هستند که باید ساماندهی شوند.

قادری تاکید کرد: با سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای توسعه جهانگردی در این سال ها هزاران جهانگرد به این منطقه سرازیر شده و اقتصاد منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمانشاه تاکید کرد: کسانی که از تریبون های مختلف عملکرد دولت را نادیده می گیرند، باید بدانند پرونده ثبت جهانی اورامانات، به عنوان بزرگترین و تاثیرگذارین پروژه جهانگردی غرب کشور و رویداد کرمانشاه 2020 با موضوع اورامانات در همین دولت و با حمایت و پیگیری های استاندار کرمانشاه و مدیران استان و دستور رییس جمهوری و همراهی وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به نتیجه رسیده است.

او شرح داد: بدون تردید ثبت جهانی اورامانات انقلابی در صنعت جهانگردی منطقه و غرب کشور ایجاد خواهد کرد.

قادری گفت: اختصاص و هزینه بیش از 40 میلیارد ریال در زیرساخت های جهانگردی منطقه از محل اعتبارت استانی در مجموعه های غار قوری قلعه، سراب روانسر، منطقه سفیدبرگ، عایشه دول، سراب هولی و مجتمع های خدمات رفاهی و نیز جدای از این آماده سازی و بهسازی 12 روستای منطقه در راستای تکمیل پرونده ثبت جهانی اورامانات تنها بخشی دیگر از عملکرد دولت در این شهرستان ها بوده است.

او همچنین شرح داد: در حوزه صنایع دستی نیز در این مدت 2 هزار و 170 مجوز سه گانه صادر، 28 فروشگاه افتتاح، 80 کارگاه دایر و 38 نمایشگاه صنایع دستی در اورامانات برگزار شده است.

قادری تاکید کرد: همچنین ثبت ملی نودشه به عنوان شهر ملی گیوه بافی یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت بوده است.

او با اعلام اینکه در سال های گذشته چهار تن از صنعت گران منطقه پیروز به دریافت نشان ملی شده اند، یادآور شد: در این هشت سال بیش از 2 هزار و 340 میلیارد ریال تسهیلات به صنعت گران اورامانات پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی کرمانشاه، همچنین به افزایش شاخص های اداری شهرستان های اورامانات در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: در این سال ها تشکیلات اداری شهرستان های پاوه و روانسر از نمایندگی به اداره ارتقاء یافته اند.

او افزود: همچنین به یمن پرونده ثبت جهانی اورامانات پایگاه حریم منظر تاریخی فرهنگی اورامانات نیز دایر شده است.

قادری در خاتمه گفت: امیدواریم منتقدین و برخی تریبون داران به دیده انصاف خدمات ارزشمند دولت را ببینند و چشم خود را به روی تحولات منطقه نبندند.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، واژه هورامان یا اورامان از 2 بخش هورا به معنی اهورا و مان به معنای خانه، جایگاه و سرزمین تشکیل شده و در واقع به معنای سرزمین اهورایی و جایگاه اهورا مزدا است.

اورامانات در کرمانشاه به منطقه ای در شمال غربی این استان شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود که حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد.

بخشی از اورامانات نیز در شهرستان های مریوان، سروآباد و کامیاران در استان کردستان واقع شده و بخش دیگری از آن نیز در استان حلبچه عراق واقع می باشد.

به گفته مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، 295 اثر ثبت شده ملی در این منطقه و در شهرستان های ثلاث باباجانی، روانسر، پاوه و جوانرود وجود دارد که بیشترین آثار ثبت شده جهانگردی ملی با 200 اثر در شهرستان ثلاث باباجانی واقع شده است.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر جهانگردی که هنوز به ثبت نرسیده اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش جهانگردی است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی جهانگردی در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 2 هزار و 595 روستا و 35 شهر دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 75040

به "خبرنگاران گردشگری اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گردشگری اورامانات در دولت تدبیر و امید متحول شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید