خشم ترامپ از نقدها به اهمالکاری دولتش در روبرو با کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور آمریکا به گزارش اخیر منتشر شده از سوی روزنامه واشنگتن پست درباره اهمال کاخ سفید در مقابله با ویروس کرونا واکنش نشان داده است.

خشم ترامپ از نقدها به اهمالکاری دولتش در روبرو با کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ضمن رد گزارش اخیر روزنامه واشنگتن پست، مدعی شده است که دولت آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا به هیچ وجه دیر عمل ننموده است.

بر اساس این گزارش، روزنامه واشنگتن پست فاش نموده است که جامعه اطلاعاتی آمریکا طی ماه های ژانویه و فوریه نسبت به خطر ناشی از ویروس کرونا هشدار داده ولی کاخ سفید این تهدید را کم اهمیت ارزیابی نموده و اقدامی برای کنترل این بحران در سطح ملی انجام نداده است.

مقام های آمریکایی نزدیک به آژانس جاسوسی و اطلاعاتی به واشنگتن پست گفتند که گزارش های اطلاعاتی به این مساله اشاره ننموده است که این ویروس چه زمانی ممکن است در آمریکا گسترش باید یا به اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس اشاره ای ننموده است ولی نسبت به گسترش شیوع این ویروس هشدار داده و گفته است که چین نیز در ابتدا این بحران را جدی نگرفته است.

ترامپ در این باره گفت: فکر می کنم واشنگتن پست اقدامات ما را به طور نادرست و غیردقیقی پوشش می دهد. من این مطلب واشنگتن پست را دیدم ولی به هر حال این واشنگتن پست است و ما مجبوریم با آن زندگی کنیم. این یک داستان کاملا غیردقیق بوده است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حاضر نشد اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از ورود مسافران از چین اتخاذ کند، در ادامه نیز از همکاری با نهادهای بهداشت و سلامت و دولت های ایالتی برای تامین کیت های آزمایشی کافی خودداری نموده است.

یک مقام آمریکایی که به گزارش های اطلاعاتی دسترسی دارد، در این باره گفت: نهادهای اطلاعاتی آمریکا از ماه ژانویه هشدار داده اند. شاید ترامپ انتظار چنین بحرانی را نداشته ولی تعداد زیادی از افراد دیگر در دولت آمریکا منتظر این بحران بودند. آنها نتوانستند ترامپ را برای اتخاذ تدابیر لازم و فوری متقاعد نمایند.

ترامپ در ادامه بدون اشاره به اهمالکاری دولتش در روبرو با کرونا سعی کرد توجهات را بار دیگر به سمت چین ببرد و در این باره گفت: ای کاش چین درباره آنچه در کشورش رخ داده و درباره ویروس کرونا بیشتر و زودتر به ما می گفت.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41017

به "خشم ترامپ از نقدها به اهمالکاری دولتش در روبرو با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم ترامپ از نقدها به اهمالکاری دولتش در روبرو با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید