دادستانی ونزوئلا به دنبال حکم بازداشت 18 نفر از کودتاچیان است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس استاندارد، دادستان کل ونزوئلا خاطرنشان کرد که دفتر دادستانی درخواستی را برای صدور حکم بازداشت 18 نفر به اتهام مشارکت در کودتای نافرجام اخیر در این کشور صادر کرده است.

دادستانی ونزوئلا به دنبال حکم بازداشت 18 نفر از کودتاچیان است

دادستان کل ونزوئلا در بیانیه ای در این خصوص بیان نمود: ما درخواست صدور مجوز بازداشت 18 فرد نظامی و غیرنظامی که در این توطئه نقش داشتند را مطرح کردیم.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: 70 مورد بازرسی اجرا شده و شواهدی جمع آوری شده که ما را به سوی یک گروه بزرگ تر هدایت می کند. تاکنون بسیاری از بازداشت شدگان در این خصوص اذعان کرده اند.

این در حالیست که بعد از صدور قرار بازداشت لئوپلدو لوپز که از روز سه شنبه به سفارت اسپانیا در کاراکاس پناهنده شده، مادرید بیان نمود که این فرد را به مقامات ونزوئلا تحویل نمی دهد.

اسپانیا رسماً اعلام کرده اجازه نخواهد داد پلیس ونزوئلا با ورود به سفارت خانه این کشور در کاراکاس لئوپلدو لوپز، رهبر شناخته شده مخالفان دولت نیکلاس مادورو را که روز سه شنبه پس از فرار از حبس خانگی به سفارت اسپانیا پناه برده، بازداشت کنند.

لوپز سرشناس ترین مخالف نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا است از سال 2014 به اتهام ترویج خشونت و براندازی در بازداشت خانگی به سر می برد اما روز سه شنبه و همزمان با ناآرامی های کاراکاس در کنار خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا دیده شده و از مردم خواست برای سرنگونی نیکلاس مادورو به خیابان بیایند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8975

به "دادستانی ونزوئلا به دنبال حکم بازداشت 18 نفر از کودتاچیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستانی ونزوئلا به دنبال حکم بازداشت 18 نفر از کودتاچیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید