در سفر به قطر کجا بریم؟

به گزارش مهسان بلاگ، قطر (Qatar) کشوری کوچک است اما در آن می توان جاذبه های طبیعی، انواع تفریحات و فعالیت های مختلف برای گردشگران را مشاهده کرد و مطمئنا سفر به آنجا می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. از سوی دیگر، زمان زیادی تا جام جهانی 2022 نمانده و به هنگام برگزاری این مسابقات نیز می توان از جاهای مختلف قطر بازدید کرد. همراه با ما باشید.

در سفر به قطر کجا بریم؟

شهر دوحه

Doha

دوحه (Doha) به عنوان مرکز قطر اولین جایی است که شما قدم در آن می گذارید و بهتر است که مدتی را صرف گشت و گذار در آن کنید. این شهر سرشار از جاذبه های مختلف است و بهترین مکان برای درک بهتر فرهنگ و سنت های قطر به شمار می رود. اگر برای دیدن مسابقات جام جهانی 2022 به قطر سفر می کنید، باید بدانید که تمام مسابقه ها در شعاع 50 کیلومتری از شهر دوحه برگزار می گردند و شما می توانید در این زمان در یکی از هتل های لوکس یا هتل های ساحلی دوحه اقامت داشته باشید.

از جمله جاهای دیدنی شهر دوحه می توان به بازار سنتی و شلوغ سوق واقف (Souq Waqif)، موزه هنر اسلامی (Museum of Islamic Art)، موزه ملی قطر (National Museum of Qatar)، کورنیش دوحه (Doha Corniche) و مسجد جامع محمد بن عبدالوهاب (State Grand Mosque) اشاره کرد.

شهر لوسیل

Lusail

لوسیل (Lusail) به عنوان شهر آینده قطر شناخته می شود. ساخت این شهر از مدت ها در دستور کار قرار داشته و همچنان نیز در دست توسعه است. ظاهر این شهر تازه تاسیس بسیار آینده نگرانه است و اسکله های تفریحی زیبا، زمین های گلف بزرگ، اقامتگاه های مجلل، فروشگاه های بزرگ و جزیره های ساخت بشر شگفت انگیز نیز از جمله بخش های این شهر به شمار می روند.

شهر لوسیل در فاصله 15 کیلومتری از شمال دوحه قرار گرفته است و به هنگام تکمیل شدن خودش، 200 هزار نفر در آن سکونت خواهند داشت و علاوه بر این، به هنگام برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 از جمله مکان ها مهم خواهد بود. در این شهر استادیوم لوسیل (Lusail Stadium) قرار گرفته است که یکی از استادیوم های برگزارکننده مسابقات فوتبال جام جهانی به شمار می رود.

شهر الخور

Al Khor

الخور (Al Khor) شهری ساحلی در فاصله 50 کیلومتری از شمال دوحه به شمار می رود که در گذشته مرکز صنعت صید مروارید بوده است. یکی از جاذبه های اصلی این شهر نیز موزه آن است که در آنجا می توانید نمایشگاه هایی از ماهیگیری، ساخت کشتی یک دکلی عربی و سنت های صید مروارید را مشاهده کنید.

امروزه شهر الخور بندری بسیار زیبا و دیدنیی دارد که در آن کشتی های یک دکلی عربی زیادی به چشم می خورند. گشت و گذار در کنار اسکله بسیار زیبا و دوست داشتنی این شهر نیز می تواند اوقات بسیار خوشی را برای هر بازدیدکننده ای رقم بزند. استادیوم البیت (Al Bayt Stadium) در این شهر قرار گرفته است. در نزدیکی این شهر نیز جزیره الخور قرار گرفته است که بیشتر به عنوان جزیره بنفش (Purple Island) شناخته می شود و مکان بسیار خوبی برای انجام تفریحات فضای باز است.

قلعه الزوباره

Al Zubara Fort

قلعه الزوباره (Al Zubara Fort) در شمال قطر قرار گرفته است و یکی از بهترین سازه های به جامانده از قرن هجدهم میلادی در این کشور است. این قلعه به هنگام شکوه و اوج خود، شهری تجاری بوده و صنایع ماهیگیری و مروارید در آن رونق داشتند و علاوه بر آن نیز بندر تجاری محبوب بوده است. امروزه نیز این قلعه به عنوان میراث یونکسو به ثبت رسیده است. در قلعه الزوباره می توان از خانه های تاریخی و کاخ ها، بازارها و مساجد داخل آن بازدید کرد و به دیدنی شگفتی های دیوارها و برج های شهر نشست که در وضعیتی کامل قرار دارند.

شهر الوکره

Al Wakrah

الوکره (Al Wakrah) قبل از صنعت نفت، روستایی بوده که مردم آن به ماهیگیری و صید مروارید مشغول بودند. امروزه نیز به یکی از بزرگترین شهرهای قطر تبدیل شده و جزو مقاصد گردشگری برتر این کشور محسوب می شود. این شهر بسیار پیشرفته و مدرن است اما همچنان می توان بخش هایی تاریخی از آن را مشاهده کرد. استادیوم الجنوب (Al Janoub Stadium) در این شهر قرار گرفته است و چندین مسابقه از جام جهانی 2022 نیز در آن برگزار می شود. از جمله دیگر جاهای دیدنی شهر الوکره نیز می توان به خط ساحلی بسیار زیبا، سوق الوکره و باغ عمومی (Public Garden) اشاره کرد.

برج های بارزان

Barzan Towers

برج های بارزان (Barzan Towers) از جمله مشهورترین جاذبه های قطر به شمار می روند که بازدید از آن ها برای علاقه مندان به تاریخ می تواند بسیار مجذوب کننده باشد. این سازه قرن نوزدهمی اصالتا به عنوان برج دیدبانی برای کشتی های ورودی به خصوص کشتی های متخاصم عثمانی مورد استفاده قرار می گرفت.

بارزان در زبان عربی به معنای مکان بلند است و ارتفاع این برج ها نیز به 16 متر می رسد. در سال 2003 میلادی، برج های بارزان بازسازی شدند و امروزه نیز از آن ها به عنوان موزه و برای نمایش تاریخ و فرهنگ غنی قطر استفاده می شود. از بالای این برج ها نیز می توانید شاهد چشم انداز های زیبا از اطراف باشید.

شهر فیلم

Film City

شهر فیلم (Film City) در غرب قطر قرار گرفته است و باید در سفر خود به این کشور حتما از آن دیدن کنید. این مقصد بسیار جالب توجه یک روستای سنتی عربی است و به عنوان صحنه فیلمبرداری فیلم ها و سریال ها از آن استفاده می شود و به همین دلیل نیز به عنوان شهر فیلم معروفیت پیدا کرده است.

این شهر به خوبی حفظ شده اما امروزه رها شده است و به همین دلیل نیز به آن شهر ارواح نیز می گویند. فعلا هیچ گونه فیلمبرداری ای در شهر فیلم انجام نمی شود و همین نیز این امکان را به گردشگران می دهد تا به راحتی بتوانند در گوشه و کنار این شهر گردش کنند و تصور بهتری از زندگی روستایی مردم قطر داشته باشند.

دریای داخل خشکی

Inland Sea

یکی از زیباترین جاهای دیدنی قطر، دریای داخل خشکی (Inland Sea) است که قطر را از عربستان صعودی جدا می کند. این مکان به صورت رسمی به نام خور العدید (Khor Al Adaid) شناخته می شود و از طریق یونسکو نیز به عنوان ذخیره گاهی طبیعی به ثبت رسیده است و بسیار زیبا و دیدنیی به نظر می رسد.

بر خلاف نامش، دریای داخل خشکی یک دریا نیست و در حقیقت رودخانه ای است که به هنگام جزر و مد در میان تپه های شنی جریان پیدا می کند. این رویداد در مکان های بسیار اندکی در جهان رخ می دهد و همین نیز سبب شده تا بازدید از خور العدید بسیار ارزشمند باشد.

جزیره مروارید قطر

The Pearl-Qatar

مروارید قطر (The Pearl-Qatar) جزیره ای مصنوعی است که به عنوان یکی از لوکس ترین مکان ها در قطر شناخته می شود و در آنجا می توان فروشگاه های بسیار مجلل، رستوران های شیک و هتل های پنج ستاره متعددی را مشاهده و از آن ها خرید کرد. بسیاری از برندهای معتبر و معروف جهان همچون آرمانی و ورساچه، فروشگاه هایی نیز در اینجا دارند که می توانید از آن ها خرید کنید یا از دیدنی چشم انداز ها زیبای آن ها در این جزیره ساخت بشر لذت ببرید.

غار دهل المصفیر

Dahl Al Misfir Cave

یکی از مهیج ترین مکان هایی که در سفر به قطر باید از آن دیدن کرد، غار دهل المصفیر (Dahl Al Misfir Cave) است که 40 متر عمق دارد و به دلیل وجود رسوبات گچ بسیار زیاد، درخشش فسفری جادویی ای از خودش ارائه می کند. این مکان به عنوان عمیق ترین غار در قطر شناخته می شود و باور بر این است که حدود 500 هزار سال قبل به صورت طبیعی شکل گرفته است. شما می توانید درون این غار گردش کنید اما حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید چراکه برخلاف هوای گرم بیرون، داخل غار خنک است.

منبع: فوت و فن / everysteph.com
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109287

به "در سفر به قطر کجا بریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در سفر به قطر کجا بریم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به قطر کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید