دیدار استاندار ارزروم ترکیه با شهردار تبریز

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار ارزروم ترکیه با شهردار کلان شهر تبریز دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار استاندار ارزروم ترکیه با شهردار تبریز

به گزارش خبرنگاران، سیف الدین عزیزاوغلو، استاندار ارزروم ترکیه بعدازظهر دیروز با حضور در عمارت شهرداری تبریز با مهندس ایرج شهین باهر، شهردار تبریز دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، شهردار تبریز با بیان این که تبریز و ارزروم دو شهر خواهرخوانده هستند، اظهار کرد: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های هر دو شهر در راستای افزایش ارتباطات از جمله ارتباطات در حوزه گردشگری بهره مند شویم.

وی با بیان این که کشور ترکیه از جمله کشورهای موفق در حوزه گردشگری است، ادامه داد: تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری دنیا اسلام انتخاب گردیده که این کلانشهر تاریخ 4000 ساله دارد و در زمینه گردشگری قدم های خوبی برداشته گردیده که امیدواریم بتوانیم برای جذب گردشگر بیشتر، از پتانسیل و تجارب ترکیه به ویژه استان ارزروم استفاده کنیم.

شهین باهر در ادامه با بیان این که این دو شهر مشترکات دینی و زبانی دارند، اظهار کرد: نباید تنها به این گونه نشست ها و جلسات بسنده کرد، بلکه باید همه صحبت هایمان را اجرایی و عملیاتی کنیم و در حوزه های مختلف گردشگری تبریز راهکارهای متنوعی ارائه کنیم.

وی همچنین ادامه داد: همکاری و تعامل شهرداری تبریز و ارزروم ترکیه علاوه بر تعاملات گردشگری، می تواند در خصوص همکاری های صنعتی و انتقال تکنولوژی های نوین صورت گیرد.

در ادامه، سیف الدین عزیزاوغلو، استاندار ارزروم ترکیه اظهار کرد: باید ارتباطات هوایی و ارتباطات ریلی بین تبریز – ارزروم توسعه یابد و هر دو شهر از پتانسیل های توریسم هم چنین صنعت بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: در خصوص توسعه حمل و نقل و همچنین توسعه صنعت گردشگری یادداشت هایی از کلانشهر تبریز برداشته ایم که امیدواریم در بازگشت به ترکیه، آن ها را عملیاتی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 714

به "دیدار استاندار ارزروم ترکیه با شهردار تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار استاندار ارزروم ترکیه با شهردار تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید