ملاقات ملکه الیزابت دوم با جو بایدن

به گزارش مهسان بلاگ، جو بایدن در سفر به انگلیس قرار است با ملکه الیزابت دوم ملاقات کند.

ملاقات ملکه الیزابت دوم با جو بایدن

به گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کاخ باکینگهام روز پنجشنبه در بیانیه ای بیان کرد ملکه الیزابت دوم 13 ژوئن (23 خرداد)، در آخرین روز از نشست گروه هفت در جنوب غربی انگلیس ، در ملاقاتی شخصی میزبان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

بر این اساس، ملاقات ملکه 95 ساله انگلیس با جو بایدن و همسرش جیل در کاخ ویندسور در غرب لندن برگزار خواهد شد. از زمانی که شیوع کرونا در مارس 2020 انگلیس را به شدت هدف نهاده شده است ملکه تا حدودی در انزوا نهاده شد.

ملکه انگلیس، پس از دریافت دو دوز واکسن کووید 19، به بخش بزرگی از تعهدات بالقوه خود از جمله جلسات با سفرای خارجی عمل می نماید. ریاست جلسه رسمی مجلس در 11 مه نخستین حضور وی در ملأعام پس از مراسم به خاکسپاری همسرش شاهزاده فیلیپ در ماه آوریل بود؛ و در حال حاضر ملاقات با جو بایدن و همسرش مهمترین ملاقات رسمی وی پس از حضور در مجلس است.

وی بعلاوه در چارچوب ملاقات رسمی جنجال برانگیزی در ژوئن 2019 میزبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود. این ملاقات همزمان با سفر ترامپ به انگلیس انجام گرفت. ترامپ به همراه سران آلمان ، کانادا ، فرانسه ، ایتالیا ، ژاپن و انگلیس برای شرکت در نشست گروه هفت در شهر کورنوال ، از 11 تا 13 ژوئن 2019 ، در انگلیس حضور داشت.

برای جو بایدن هم که ماه ژانویه ریاست جمهوری آمریکا را عهده دار شد و جابجایی ها به علت شیوع کرونا محدود بود ، حضور در نشست گروه هفت نخستین حضور رسمی وی در خارج از کشور محسوب می گردد. بایدن سپس برای شرکت در نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در تاریخ 14 ژوئن به بروکسل می رود و پس از آن در نشست سران اتحادیه اروپا-آمریکا حضور خواهد داشت و در نهایت برای ملاقات با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در تاریخ 16 ژوئن به ژنو خواهد رفت.

ملکه الیزابت که اکنون 95 ساله است، طی 69 سال سلطنت ، از زمان آغاز سلطنت خود در سال 1952 با تمامی روسای جمهور آمریکا به استثنای لیندون جانسون ملاقات نموده است.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 94407

به "ملاقات ملکه الیزابت دوم با جو بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات ملکه الیزابت دوم با جو بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید