راهنمای خرید از بازار خان الخلیلی قاهره

به گزارش مهسان بلاگ، هیچ سفری به قاهره بدون بازدید از بازار خان­ الخلیلی کامل نخواهد بود. بازاری با صداهای بلند، شلوغ، رنگارنگ و هیجان انگیز، پر از کالاهای مختلف.با مسیرهای باریک برای خرید خان الخلیلی اساسا یک مرکز خرید قرون وسطایی است. مجموعه­ای از مغازه­ها که در محوطه­های کوچک مرتب شده­اند. همه چیز از پودر صابون گرفته تا سنگ­ های قیمتی و البته شترهای اسباب ­بازی رنگ و رو رفته و اهرام مرمری در این بازار یافت می­ شود. بیشتر مغازه­ ها از ساعت 9 صبح تا بعد از غروب آفتاب (به استثنای جمعه صبح و یکشنبه) باز هستند. هرچند برخی از فروشندگان سوغات تا زمانی که مشتری وجود دارد، حتی یکشنبه­ها باز هستند. شما در اینجا خرده ریزهایی را می بینید که مخصوص توریست­ها است، اما اجازه ندهید آنها حواس شما را از خریدی خوب و واقعی پرت کنند. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

راهنمای خرید از بازار خان الخلیلی قاهره

درباره بازار خان الخلیلی قاهره

خان الخلیلی در قرن 14 در قاهره قدیم تاسیس شد و همیشه یک منطقه مهم برای فعالیت های فرهنگی و اقتصادی بوده است.مردم قاهره معاملات خود را از زمانی که بازار خان ساخته شده است در اینجا انجام می­دهند. صدای فروشندگان را می شنوید که بیان می­کنند :هی آقا، در پی خرید رایگان هستید. فروشندگان این بازار بزرگترین سخنرانی هستند که تا به حال دیده­اید. شما در این بازار هر چیزی را که بخواهید پیدا خواهید کرد، اگر فروشنده­ای را که از او سوال می­کنید کالای مورد نظر شما را نداشته باشد، خوشبختانه کسی را برای شما پیدا خواهد کرد که کالای مورد نظر شما را داشته باشد. در اینجا راهنمایی برای بازار خان الخلیلی و منطقه ها اطراف آن آورده شده است.

کافه ­های تاریخی در بازار خان الخلیلی

ساختارهای تاریخی و فرهنگی زیادی در بازار خان الخلیلی وجود دارد. بنابراین جای تعجب نیست که در فیلم­ها و آثار ادبی مانند رمان مشهور نجیب مفهوز، کوچه میداک حضور دارد. وقتی آنجا باشید و در خیابان مویز قدم بزنید بسیاری از آثار معماری اسلامی قرون وسطی را خواهید دید. همچنین شما به مسجد الحسین و بازارهای وکالت القوری والازهر نزدیک هستید. این بازدید مانند بازگشت به قاهره­ی قرون وسطی خواهد بود.

اقلام مختلف برای خرید در بازار خان الخلیلی

وقتی در حال قدم زدن در بازار خان الخلیلی هستید، متوجه شوید نگاه شما بین کالاهای مغازه­ ها و اطراف آنها گم شده است. اینجا کالاهای متنوعی وجود دارد- از ظروف نقره­ای درخشان، مصنوعاتی از طلا و عتیقه­جات، لامپ های شیشه ­ای رنگی، وسایل دست ساز تا سوغاتی­ های فرعون باستانی. لمس نرمی فرش دستبافت نفس شما را در سینه حبس می­کند. همچنین بخش­ های مجزا برای فروش طلا، لوازم مسی و ادویه وجود دارد.

کدام کافه در بازار خان الخلیلی برویم؟

منطقه دارای کافه ­های قدیمی زیادی است و شما نمی دانید کدامیک را برای اولین بار امتحان کنید. کافه الفیشاوی یکی از قدیمی­ترین کافه­ ها در قاهره است (که در سال 1797 تاسیس شده است) و کافه محبوب نقیب مهفوز بوده است. کافه اللرد نیز ارزش امتحان کردن را دارد، جایی که شما می­توانید از آهنگ­های ام کلثوم لذت ببرید. در مورد غذا مکان­های بسیار زیادی برای صرف غذاهای سنتی مصر وجود دارد.

از فعالیت­های مختلف بازار خان الخلیلی لذت ببرید

اگر به مقدار کافی خوش شانس باشید و همزمان با جشن­ های مولود الحسین که جشن صوفیان برای تولد امام حسین (ع) است به این منطقه بیاید، تجربه­ های جدیدی خواهید داشت. در این زمان صوفیان به مناجات می ­پردازند و سایر مراسم سنتی خود را انجام می ­د­هند. چند قدم آنسوتر در وکالت القوری نوع دیگری از فعالیت ­های وعنوی صوفیان تنورا انجام می­شود. همچنین جشن­ های بسیاری در خیابان مویز اکنون و آن زمان وجود دارد.

چگونه به بازار خان الخلیلی قاهره برویم

از آنجا که بازار خان الخلیلی در قلب شهر قرار گرفته است رسیدن به آنجا سخت نیست. شما می­توانید با دنبال کردن یکی از مسیرهای حمل و نقل عمومی به آنجا برسید. اگر می­ خواهید خودتان را اذیت نکنید، می­توانید یک تاکسی بگیرید. مترو یکی از آسان­ترین وسایل نقلیه برای رسیدن به آنجاست، فقط در ایستگاه اتابا پیاده شوید و شما تقریبا در بازار هستید. فاصله ایستگاه اتابا تا بازار خان الخلیلی چند دقیقه است و شما می­توانید پیاده بروید و یا تاکسی بگیرید و یاز اتوبوس ­های کوچک مقابل ایستگاه استفاده کنید. شما همچنین می توانید با اتوبوس از ایستگاه رامسس یا میدان تحریر بروید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری مصر مجله گردشگری خبرنگاران را همراهی کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 101740

به "راهنمای خرید از بازار خان الخلیلی قاهره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید از بازار خان الخلیلی قاهره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید