روز جهانی گردشگری، گامی به سوی گردشگری پایدار

به گزارش مهسان بلاگ، گردشگری یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر اقتصاد کشورهای دنیا است و بسیاری از کشورهای دنیا مانند ترکیه، مصر، آفریقای جنوبی و کشورهای جنوب شرق آسیا سهم عمده ای از اقتصاد و درآمد خود را به این صنعت اختصاص داده اند. روز دنیای گردشگری از روزهای بسیار مهم در این صنعت است که هرساله جشنواره های مختلفی در طی آن برگزار می شود. در ادامه با دورونزدیک همراه باشید.

روز جهانی گردشگری، گامی به سوی گردشگری پایدار

گردشگری به عنوان یک بخش کلیدی در جهان

طی شش دهه گذشته، صنعت گردشگری با گسترش و تنوع مستمر خود به یکی از صنعت های با رشد بالا تبدیل شده است و نقش مهم در اقتصاد کشورهای جهان بازی می کند. اگر صنعت گردشگری را از سال 1950 به بعد دنبال کنیم، گردشگران بین المللی صنعت توریسم از 25 میلیون نفر در سال 1950 به حدود 2/1 میلیارد نفر در سال 2015 افزایش یافته است.

به طور مشابه، درآمد گردشگری بین المللی که توسط کشورهای مختلف در سراسر جهان به دست آمده است، از 2 میلیارد دلار آمریکا در سال 1950 به 1260 تریلیون دلار در سال 2015 افزایش یافته است که معادل با 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان می باشد.

برآورد شده است که صنعت توریسم و گردشگری تا سال 2030 سالانه به طور متوسط 3/3 درصد رشد داشته باشد و این موضوع می تواند اهمیت این صنعت را بالا ببرد. یکی از دلایل اصلی این رشد بزرگ در صنعت گردشگری به دسترسی آسان و ارزان برمی شود. امروزه بسیاری از کشورهای جهان، شرایطی را فراهم آورده اند که گردشگران با مسائل کمتری روبرو شوند و به راحتی به گردش بپردازند.

سال 2017 (گردشگری پایدار - ابزاری برای توسعه)

جشن روز جهانی گردشگری سال 2017 با شعار گردشگری پایدار - ابزاری برای توسعه امسال در شهر دوحه در کشور قطر برگزار می شود. گردشگری پایدار به عنوان نوعی از گردشگری تعریف شده است که به طور کامل تأثیرات اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی فعلی و آینده را بررسی می کند، تا بدین طریق به نیازهای بازدیدکنندگان، صنعت، محیط زیست و جوامع میزبان رسیدگی شود. بلیط تهران استانبول | بلیط استانبول تهران

بنابراین، استفاده بهینه از منابع زیست محیطی، احترام به جوامع میزبان و حصول اطمینان از عملکرد اقتصادی درازمدت از شرایط و قوانین گردشگری پایدار هستند. روز جهانی گردشگری هرساله در 27 سپتامبر به میزبانی یکی از کشورهای جهان برگزار می شود و یک شعار اختصاصی برای آن انتخاب می شود.

روز جهانی گردشگری سال 2017 نیز با نام گردشگری پایدار - ابزاری برای توسعه نام گذاری شده است و انتظار می رود که این سال فرصتی منحصربه فرد فراهم آورد که پایداری هر چه بیشتر صنعت گردشگری تضمین شود و کشورها نیز این صنعت مهم را به شکل بهتری کنترل کنند. کنترل بهتر صنعت گردشگری و مدیریت آن می تواند به تبادل فرهنگی بین کشورها بیانجامد و از این طریق صلح بیشتری بر جهان حاکم شود.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

kashia.ir: کاشیا | مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: دور و نزدیک
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27717

به "روز جهانی گردشگری، گامی به سوی گردشگری پایدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی گردشگری، گامی به سوی گردشگری پایدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید