زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی آنالیز شد

به گزارش مهسان بلاگ، زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی، در نشستی مجازی با حضور رئیس اتاق کرمان و رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان، رئیس کمیته ایرانی اندونزیایی اتاق بازرگانی اندونزی، سفیر اندونزی در ایران و سفیر ایران در اندونزی، رئیس اتاق های خاورمیانه، رئیس انجمن بازرگانان ایرانی در اندونزی، رئیس انجمن ملی خرما ایران و جمعی از فعالان مالی استان کرمان آنالیز شد.

زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی آنالیز شد

رئیس اتاق کرمان در این نشست اندونزی را یکی از کشورهای مهم و مورد علاقه ایران و کرمان عنوان نمود و گفت: زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی را مطالعه، تحلیل و آنالیز نموده ایم و به تجارت دوسویه و برد- برد اعتقاد داریم.

مهدی طبیب زاده با اشاره به اینکه علاوه بر صادرات محصولات کرمان به واردات محصولات مورداحتیاج استان از اندونزی نیز اهمیت می دهیم، ادامه داد: بعضی کارخانه های بی نظیر ایران در کرمان فعال هستند که آنها مصرف کننده مواد اولیه ای هستند که از اندونزی تأمین می شوند و یا قابل تأمین هستند.

طبیب زاده، توضیح داد: فعالان مالی کرمان ازجمله رئیس انجمن ملی خرما ایران، صادرکنندگان پسته، رئیس انجمن گیاهان دارویی، مدیرعامل یکی از شرکت های عظیم فولادی کشور، مدیر بازرگانی کارخانه لاستیک کرمان، مدیر شرکت عظیم ترین تولیدکننده روغن خوراکی در ایران، رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع دستی اتاق کرمان و ... را به این نشست دعوت کردیم تا بتوانیم زمینه تجارت عظیم با اندونزی را بیش از گذشته فراهم کنیم.

در ادامه این نشست سفیر جمهوری اندونزی در تهران اعلام کرد: با توجه به فرصت های موجود در دو طرف، امکان برقراری ارتباطات تجاری گسترده و همکاری بین فعالان مالی کرمان و اندونزی وجود دارد.

رونی پراستیو یولیانتورو، با اشاره به اینکه قابلیت رشد مالی در دو طرف وجود دارد که باید تعهد خوبی نسبت به این مراودات وجود داشته باشد، اضافه نمود: در سال های گذشته تفاهم هایی برای ارتباطات گسترده بین ایران و اندونزی اجرا شده بود اما پس از اعمال تحریم ها علیه ایران، این ارتباطات نتوانست به معنای واقعی شکل بگیرد و اهداف مدنظر تحقق یابد.

او با تأکید بر اینکه دولت اندونزی توجه ویژه ای به اقتصاد دارد، توضیح داد: به همین دلیل مشوق های بسیار مناسبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان احتیاجمندی های این کشور در نظر گرفته شده تا مراودات تجاری بیش از گذشته گسترش یابد.

رونی پراستیو یولیانتورو، ادامه داد: اندونزی به واردات پسته احتیاج دارد که این احتیاج می تواند به وسیله بازرگانان کرمانی تأمین گردد.

در بخش دیگری از این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا به توسعه روابط دو طرف در هفتادمین سالگرد ارتباط بین دو کشور تأکید و اعلام کرد: از زمان ریاست فادل محمد، بر کمیته مشترک ایرانی اندونزیایی اتاق بازرگانی اندونزی، توسعه روابط به خوبی شکل گرفته و ارتباطات دو کشور گسترش یافته است.

محمد آزاد، توضیح داد: حجم تجارت ایران با اندونزی قبل از خروج آمریکا از برجام حدود دو میلیارد دلار بوده که در 2020 میلادی به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

او با اشاره به اینکه ترغیب همکاری بین استانی در ارتباط تجاری ایران و اندونزی، در برنامه ما وجود دارد، اظهار کرد: کرمان در ایران و جاوه در اندونزی به دلیل زمینه فراوان همکاری های مشترک می توانند خواهرخواندگی را به امضا برسانند و روابط را گسترش دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا، گفت: پیشنهاد می گردد کنسرسیوم ها و گروه هایی برای انجام مذاکره و آنالیز پیشنهادها تشکیل و در آن از افراد متخصص و باتجربه هر گروه کالایی استفاده گردد و در خصوص میزان حجم مبادلات دو طرف تصمیم گیری گردد.

لازم به ذکر است در این نشست مجازی جمعی از فعالان مالی کرمان و اندونزی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود برای توسعه همکاری ها پرداختند.

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 72259

به "زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه های همکاری مشترک کرمان و اندونزی آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید